Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Padła elektronika, albo zegary nie wiem co się dzieje

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    33

    Padła elektronika, albo zegary nie wiem co się dzieje

    Witam, Mój silnik M62 4,4 litra. Dzisiaj po wymianie wachacza, zaczeły dziać mi się dziwne rzeczy z samochodem. A mianowicie, zaczeło wzrastać spalanie na 100, ale to drastycznie podczas jazdy, zwiekszalo się o 1 litr na 10 sekund i osiągneło poziom 39,5 litra na 100. Następnie ilość kilometrów spadała na komputerze, po czym wzrastala, bo paliwo tak szybko nie spadalo ze wskaźnika. No i obrotomierz zaczął świrować jakieś takie podskoki sobie robi wskazówka nie znaczne. Dodam że przy wymianie wachacza użyto szliferki do ścięcia jednej śruby w kole z prawej strony z tyłu, tam gdzie nad kołem jest akumulator.
    Pomożcie nie wiem od czego zacząć, próbowałem zresestować kompa przez odłączenie aku, a to go nie resetuje.
    Wolne Obroty silnika stały się też nierówne i zaczął chodzić na 800 obrotach zamiast na 550.
    Może on faktycznie zaczął palić to 40 litrów tak nagle, ale co może być tego przyczyną?
    Piasku

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    69
    BMW
    725 tds
    Skąd
    Świdnica / essen - oldenburg
    Witaj kolego , tak jak opisales to raczej kompa nie zresetujesz , ja tez na poczatku w swojej naiwnosci tak sadzilem . Zdejmij klemy z aku i je zewrzyj , jezeli kable sa za krótkie to urzyj kawalka kabla , wlacz swiatla - niech sie rozladuja kondensatory i spokojnie idz na piwo ;-) PAMIETAJ aku ma byc nie podlaczone !!! Bo sobie bidy dopiero narobisz ... Ja zastosowalem ta metode ( wyczytane na forum ) nie pamietam czy na tym -dziala napewno

  3. #3
    użytkownik Awatar ADASIO
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    9,182
    BMW
    BMW 750 LIX G12 FROZEN GREY MAT
    Skąd
    SILESIA City
    ja podejrzewam ze moze tu miec znaczenie czujnik absu pewnie przy wymianie cos poruszali/ales i dlatego tak sie moze dziac ale najlepiej podjedz na diagnoze
    https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!

    ____________________________________________
    ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
    ex - BMW E66 745 Li black metallic
    ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic

  4. #4
    Najlepiej diagnoza za pomocą komputera, ale biorąc pod uwagę jakąś ingerencję szlifierką można się spodziewać przeciętego kabla od czujnika ABS... Konsekwencje w ostatnim czasie dość często były opisywane na forum.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    90
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    woj. opolskie
    widze ze ten temat wariacji wskazań zegarow spalania i tak dlej to temat rzeka ja mam podobny problem w 730d i tez nagle spala nie pokazuje na 39,5 ale do tego nie działa pretkosciomierz, ekonomizer i licznik kilometrów. dajcie znać jak cos wykminicie wtym temacie.
    Risorius ;-)

  6. #6
    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    widze ze ten temat wariacji wskazań zegarow spalania i tak dlej to temat rzeka ja mam podobny problem w 730d i tez nagle spala nie pokazuje na 39,5 ale do tego nie działa pretkosciomierz, ekonomizer i licznik kilometrów. dajcie znać jak cos wykminicie wtym temacie.
    Trzeba zacząć od początku - czy coś było z licznikiem kombinowane?

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    90
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    woj. opolskie
    wszystko orginalne potwierdzone przez dwa ASO i cwaniaczków którzy rzeżbia takie auta
    aha i na wyswietlaczu navi spalanie pokazuje 39.5 i zasięg paliwa zmienia sie jak w kalejdoskopie
    Risorius ;-)

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    33
    mi się mocna wydaje że kolego masz rację, to może być ten czujnik od absu faktycznie, bo go wtedy ruszali bo przeskadzał w dojściu klucza, ale nie wiedziałem że będzie to miało wpływ na zegary, ponieważ kontrolka od abs/asc pali mi się już od dłuższego czasu ponieważ nie mam z przodu jednego czujnika który uszkodził mi się przy wymianie łożyska, ale skoro tak jak piszą tylnie czujniki liczą też obroty koła, to wtedy faktycznie może być to, i stąd te wariacje.
    Piasku

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar swobi.
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    48
    Witam.Kolego i co było rozwiązaniem tego problemu??Może jeszcze ktoś się z tym spotkał?Bo odkąd przymroziło też to mam.

  10. #10
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,126
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    wszystko orginalne potwierdzone przez dwa ASO i cwaniaczków którzy rzeżbia takie auta
    aha i na wyswietlaczu navi spalanie pokazuje 39.5 i zasięg paliwa zmienia sie jak w kalejdoskopie
    Zmien czujnik w moscie i bedzie po klopocie ;)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •