Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: E32 Dane z pamięci 35080 - pytanie

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    26
    BMW
    E32 730i M30B30 188KM
    Skąd
    Szczecin

    Post E32 Dane z pamięci 35080 - pytanie

    Witam
    Szanowni, mam problem, Moja E32 miała wymienione zegary z E34. Jak zapewne wiecie nie było zmiany numeru VIN w zegarach. teraz mam problem, polegający na tym, że sprawdzenie czegokolwiek na komputerze jest niemożliwe, bo pojawia się problem z połączeniem.
    Czy ktokolwiek jest wstanie wysłać mi sczytane Dane ze swojej pamięci 35080, tak abym mógł załadować dane do nowej kości pamięci 35080 i zmienić sobie VIN na prawidłowy. Moja 7er to E32 730i 1989 rok 188km, M30B30, manual.
    Ewentualnie prośba o informację na temat innych rozwiązań, które pomogą mi rozwiązać problem
    Z góry dziękuje za każdą odpowiedź :-)

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Tomask01 Zobacz posta
    Witam
    Szanowni, mam problem, Moja E32 miała wymienione zegary z E34. Jak zapewne wiecie nie było zmiany numeru VIN w zegarach. teraz mam problem, polegający na tym, że sprawdzenie czegokolwiek na komputerze jest niemożliwe, bo pojawia się problem z połączeniem.
    Czy ktokolwiek jest wstanie wysłać mi sczytane Dane ze swojej pamięci 35080, tak abym mógł załadować dane do nowej kości pamięci 35080 i zmienić sobie VIN na prawidłowy. Moja 7er to E32 730i 1989 rok 188km, M30B30, manual.
    Ewentualnie prośba o informację na temat innych rozwiązań, które pomogą mi rozwiązać problem
    Z góry dziękuje za każdą odpowiedź :-)
    Z tego co piszesz posiadasz zegary z szarym tyłem i kością pamięci wpinaną we wtyczkę w wiązce do zegarów?

    Jeśli tak (w odróżnieniu od wersji zegarów z niebieskim i białym tyłem) to jest to pierwsza wersja i do auta z tą wersją zegarów nie będą pasować te następne.tzn. nie będą działać poprawnie.

    Moim zdaniem jeśli do podmianki zegarów które posiadasz - zakładasz inne z tej samej wersji (rocznik, silnik) to reszta nie będzie miała znaczenia.

    Mam sprawdzone że zegary z pod automatu M30 działają bez problemu pod manualem, tak samo E34 pod E32.

    Warunkiem jest to że wersja zegarów musi być ta sama, fabryczna zmiana wersji z szarej na białą była właśnie jakoś na początku '89.

    Kość pamięci swoją powinieneś zachować i wpiąć do zegarów które podmieniasz, jeśli chcesz zachować to co na niej zapisane.
    Jeśli nie zależy ci na wskazaniach z kości pamięci, możesz podmienić ją razem z zegarami - rozumiem że tak już się stało - z tego o czym piszesz.

    Teraz - dane z kości pamięci którą podmieniłeś mogą się nie zgadzać z tym co było na oryginalnej kości pamięci, ale moim zdaniem nie powinno mieć to wpływu na cokolwiek do czego próbujesz się teraz podpiąć, bo to jest tylko moduł pamięci zegarów.

    Zastanawia mnie co chcesz uzyskać tym podpięciem, czego używasz i jakie sobie robisz nadzieje, bo niestety komunikacja z e32 '89 jest krótko mówiąc z poziomu dostępnych interfejsów słaba, nie ma sensu za wiele sobie po tym obiecywać.

    Dużo lepiej wypada OBD które wystarcza do diagnostyki tego w czym nie ma sensu od razu kopać.
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    26
    BMW
    E32 730i M30B30 188KM
    Skąd
    Szczecin
    Dzięki za podpowiedź
    Muszę w takim razie zweryfikować czy są te obecnie włożone z szarym tyłem czy z niebiesko-białym.
    Jeżeli teraz nie chodzi to podmienię tak jak napisałeś na inne z przeciwnym kolorem.
    Cała zabawa polega na tym że już zastałem taki stan. z informacji jakie udało mi się uzyskać zegary wymienione były przez poprzedniego właściciela. i tu problem bo było to z 6 lat temu. obawiam się że Klient nie ma już starych zegarów, tak abym mógł odzyskać ori kość. więc muszę kombinować.

    Chciałem uzyskać informację o błędach, wykasować je, ewentualnie mieć info co jest do zrobienia.
    W zakresie danych o przebiegu czy wyposażeniu to nawet nie myślałem, ponieważ musiałbym programować całą kość. Chodzi mi tylko o dostanie się do błędów w samochodzie - podstawową inspekcję itd.

    OBD nie mam, a chcę zachować stan pierwotny i tak skromnego wyposażenia mojej 7er :-)
    Dzięki za podpowiedź - postaram się zweryfikować kolorek zegarów i do pracy :-)

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Co ma licznik do diagnozy?
    Już bez przesady. Da się bez problemu diagnozować mimo innej kości.

    Czy w ogóle wiesz jaka kość siedzi w liczniku?
    Kości 35080 weszły w 2000 roku i są zabezpieczone przed korektą licznika w tradycyjny sposób. Trzeba mieć specjalne urządzenie do jej kasowania.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    26
    BMW
    E32 730i M30B30 188KM
    Skąd
    Szczecin
    Hmm
    To prośba o info jak to zrobić?
    Moja 7er identyfikuje sie jak e34 m20 i nie pamiętam rocznika, ale był 2000 minimum

    Wysłane z mojego GT-N8000 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Dane techn. radiowozów z wideorejestratorami
    Przez marek1132 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-08-2009, 11:25
  2. [video] Gubi dane, głupieje BC
    Przez Adam740 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-09-2008, 10:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •