Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: e38 740i m60 silnik nie rowno pracuje

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    a przyglądałeś się elektryce w puszcze pod maską ?
    Zwróć uwagę na przekaźnik komputera numer ori: 61368373700 (biało zielony) on jak jest zużyty to siła docisku elementu wykonawczego czyli małej zwory jest mniejsza lub są zaśniedziałe styki między blaszkami i gorzej przewodzi co skutkuje na przykład nieprawidłowym grzaniem sond lambda lub za słabym otwieraniem wtryskiwaczy ponieważ nie dociera tam 12 V wprost z akumulatora tylko mniej odpowiednio do stopnia zużycia przekaźnika.
    Wcześniej wymieniony przeze mnie przekaźnik mamy wszyscy w E38 bez znaczenia jaki rok czy silnik. Popatrz czy nie masz pośniedziałych bezpieczników w tej skrzynce pod maską. Ja tak miałem i działy się cyrki z wtryskami wypadaniem zapłonów brakiem mocy zwłaszcza na zimnym. Efekt był taki że nie grzały za dobrze sondy lambda bo było za małe napięcie na grzałkach, nie wyświetlał się błąd grzałki bo obwód elektryczny i tak był zamknięty, tak samo przy wtryskach nie otwierały się do końca mimo że wtryski mam nowiutkie. Wczoraj zmieniłem dwa przekaźniki na nowiutkie Tyco a dokładnie : 61368364581 - niebieski, 61368373700 - biało zielony. Problem nierównej pracy czy braku dynamiki i wypadanie zapłonów zniknęły :)

    P.S. Ja walczyłem samodzielnie z problemem ucząc się ponieważ nie jestem mechanikiem ale elektronikiem i dopiero dokładna lektura schematów elektrycznych otworzyła mi oczy co może być problemem. Tak jak większość z was zacząłem od świec, cewek, instalki LPG, lewego powietrza, uszczelek, wtrysków, odmy, wszelakich rurek, akumulatora, czujników aż w końcu postanowiłem poszukać sobie schematów w necie do mojego M52TU czyli sterownika MS 41.1. Jak wół napisane jest za co odpowiada ten przekaźnik, za grzanie wszystkich sond lambda przed i po kacie, + od wtrysków, krokowca, czyli za wszystkie rzeczy które odpowiadają za nierówną pracę silnika na biegu jałowym a zwłaszcza na zimnym silniku !

    Życzę powodzenia w szukaniu usterki :)
    Ostatnio edytowane przez Mat88 ; 12-01-2014 o 20:56

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    161
    BMW
    e38 740iA M62b44
    Skąd
    malopolska
    Cytat Zamieszczone przez Mat88 Zobacz posta
    a przyglądałeś się elektryce w puszcze pod maską ?
    Zwróć uwagę na przekaźnik komputera numer ori: 61368373700 (biało zielony) on jak jest zużyty to siła docisku elementu wykonawczego czyli małej zwory jest mniejsza lub są zaśniedziałe styki między blaszkami i gorzej przewodzi co skutkuje na przykład nieprawidłowym grzaniem sond lambda lub za słabym otwieraniem wtryskiwaczy ponieważ nie dociera tam 12 V wprost z akumulatora tylko mniej odpowiednio do stopnia zużycia przekaźnika.
    Wcześniej wymieniony przeze mnie przekaźnik mamy wszyscy w E38 bez znaczenia jaki rok czy silnik. Popatrz czy nie masz pośniedziałych bezpieczników w tej skrzynce pod maską. Ja tak miałem i działy się cyrki z wtryskami wypadaniem zapłonów brakiem mocy zwłaszcza na zimnym. Efekt był taki że nie grzały za dobrze sondy lambda bo było za małe napięcie na grzałkach, nie wyświetlał się błąd grzałki bo obwód elektryczny i tak był zamknięty, tak samo przy wtryskach nie otwierały się do końca mimo że wtryski mam nowiutkie. Wczoraj zmieniłem dwa przekaźniki na nowiutkie Tyco a dokładnie : 61368364581 - niebieski, 61368373700 - biało zielony. Problem nierównej pracy czy braku dynamiki i wypadanie zapłonów zniknęły :)

    P.S. Ja walczyłem samodzielnie z problemem ucząc się ponieważ nie jestem mechanikiem ale elektronikiem i dopiero dokładna lektura schematów elektrycznych otworzyła mi oczy co może być problemem. Tak jak większość z was zacząłem od świec, cewek, instalki LPG, lewego powietrza, uszczelek, wtrysków, odmy, wszelakich rurek, akumulatora, czujników aż w końcu postanowiłem poszukać sobie schematów w necie do mojego M52TU czyli sterownika MS 41.1. Jak wół napisane jest za co odpowiada ten przekaźnik, za grzanie wszystkich sond lambda przed i po kacie, + od wtrysków, krokowca, czyli za wszystkie rzeczy które odpowiadają za nierówną pracę silnika na biegu jałowym a zwłaszcza na zimnym silniku !

    Życzę powodzenia w szukaniu usterki :)
    kolego twój post może mieć duże dla mnie znaczenie :) mam m62b44 i też mam problem z nierówną pracą na wolnych na ciepłym i zimnym, tyle że na zimnym gorzej. I też wymieniłem wszystko o czym pisałeś i kompresje mam super. Powiadasz że u mnie też są te przekaźniki? W sumie tam nie zaglądałem. Jak je sprawdzić, jak nie będą zaśniedziałe? Czy poprostu wymienić/podmienić na inne?

Podobne wątki

  1. bmw e38 740i LPG M60 1995
    Przez john w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 21:50
  2. [silnik] 740i m60 Nie wkręca się na obroty, kopci...
    Przez pio999 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 09:13
  3. Świece do BMW E38 740 IL silnik M60
    Przez Rysiek92 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 13:22
  4. mechanika - silnik pracuje nierówno
    Przez Sailor76 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 12:01
  5. nie odpala silnik m60
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-05-2010, 13:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •