Dziwny dźwięk po odpaleniu silnika BMW 750i e38 99'

Wątek: Dziwny dźwięk po odpaleniu silnika BMW 750i e38 99'

  1. pablooo24 powiedział/a:

    Post Dziwny dźwięk po odpaleniu silnika BMW 750i e38 99'

    Witam serdecznie, od paru dni w mojej BMW pojawił sie spory problem. Po odpaleniu pojawia się dziwny oddźwięk tak jakby łąńcuch rozrządu tarł o łyżwę. Po częściowym nagrzaniu silnika pojawia sie tak jakby stukot. Po ruszeniu autem oddźwięk ten ustępuje po okołu 5 sekundach. Przypominam- silnik to 5,4 v12 rocznik 99 po lifcie. Na początku myślałem że odgłos dobiega ze sprzęgła wiskotycznego a konkretnie z wentylatora który o coś ociera (identyczny odgłos) natomiast teraz jestem pewien że to odgłos z silnika. Po nagrzaniu silnika odgłos ustępuje całkowicie jednakże wczoraj w nocy zauważyłem że gdy silnik jest na wolnych obrotach i nagle doda sie gazu pojawia się jeszcze w tle na chwile ten dziwny odgłos jakby gwizd, tarcie itp. Czy orientujecie się koledzy czy w tych silnikach sa jakieś typowe przypadłości tak jak m60 ma odkręcające się pompy oleju? Czy ktos posiada schemat rozrządu tego silnika? wydaje mi się że coś dzieje się z napinaczem hydraulicznym łańcucha bądź łyżwą . Doczytałem na necie o regulacji naprężenia łańcucha pompy oleju. To już jakiś trop ale nie wydaje mi się aby to było przyczyną gdyż stukanie i gwizd powinien wtedy być cały czas. Olej juz zmieniłem na nowy, problem nie ustał. Macie jakieś pomysły lub sugestie? Dodam jeszcze że odgłos wystepuje tylko i wyłacznie podczas pierwszego odpalenia lub po kilku godzinnym postoju. Pozdrawiam serdecznie.
     
  2. Awatar tequila1909

    tequila1909 powiedział/a:
    W stopce masz, że jesteś z Olkusza. Podjedź na ul. Pakuską, jest tam mechanik który od dawna jeździ siódemkami, może Ci zdiagnozuje.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion
     
  3. Awatar qba

    qba powiedział/a:
    A może vanos?
     
  4. Awatar ttrol

    ttrol powiedział/a:

    Post

    Hej, najpierw zdejmij paski i odpal. To zajmie pół godziny z ponownym ich założeniem.

    W m70/M73 nie ma vanosów. Ktoś pisał tu na forum, że pompy w tych silnikach też się odkręcały i znalazł luźną u siebie. Może to być rozrząd, szyna napinająca jest jedna, z lewej, pozostałe dwie to plastik. Jeżeli będzie to rozrząd to trochę roboty będzie, ale nie jest bardzo drogo jak w V8. Jedyne to szyna napinająca to koszt około 400 PLN i jest tylko w oryginale.

    Napinacz to grosze, ale żeby to ustawić trzeba cały przód silnika rozebrać.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 08-01-2014 o 13:50
    pozdrawiam Bartek
     
  5. Awatar qba

    qba powiedział/a:

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta

    W m70/M73 nie ma vanosów.
    Bartek, obawiam się, że po 1998 roku w M73TUB54 był pojedynczy vanos. Przynajmniej tak mówią na internetach
     
  6. Awatar kruger32

    kruger32 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez pablooo24 Zobacz posta
    Witam serdecznie, od paru dni w mojej BMW pojawił sie spory problem. Po odpaleniu pojawia się dziwny oddźwięk tak jakby łąńcuch rozrządu tarł o łyżwę. Po częściowym nagrzaniu silnika pojawia sie tak jakby stukot. Po ruszeniu autem oddźwięk ten ustępuje po okołu 5 sekundach. Przypominam- silnik to 5,4 v12 rocznik 99 po lifcie. Na początku myślałem że odgłos dobiega ze sprzęgła wiskotycznego a konkretnie z wentylatora który o coś ociera (identyczny odgłos) natomiast teraz jestem pewien że to odgłos z silnika. Po nagrzaniu silnika odgłos ustępuje całkowicie jednakże wczoraj w nocy zauważyłem że gdy silnik jest na wolnych obrotach i nagle doda sie gazu pojawia się jeszcze w tle na chwile ten dziwny odgłos jakby gwizd, tarcie itp. Czy orientujecie się koledzy czy w tych silnikach sa jakieś typowe przypadłości tak jak m60 ma odkręcające się pompy oleju? Czy ktos posiada schemat rozrządu tego silnika? wydaje mi się że coś dzieje się z napinaczem hydraulicznym łańcucha bądź łyżwą . Doczytałem na necie o regulacji naprężenia łańcucha pompy oleju. To już jakiś trop ale nie wydaje mi się aby to było przyczyną gdyż stukanie i gwizd powinien wtedy być cały czas. Olej juz zmieniłem na nowy, problem nie ustał. Macie jakieś pomysły lub sugestie? Dodam jeszcze że odgłos wystepuje tylko i wyłacznie podczas pierwszego odpalenia lub po kilku godzinnym postoju. Pozdrawiam serdecznie.
    mała ilość oleju w skrzyni hałasuje pompa w skrzyni miałem to samo uzupełnij olej zgodnie z procedurą a później leć po whisky i spytaj gdzie wysłać
     
  7. Awatar kruger32

    kruger32 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez qba Zobacz posta
    Bartek, obawiam się, że po 1998 roku w M73TUB54 był pojedynczy vanos. Przynajmniej tak mówią na internetach
    nie ma vanosa to prosta konstrukcją z dwoma zaworami na cylinder
     
  8. pablooo24 powiedział/a:

    Post

    Cytat Zamieszczone przez kruger32 Zobacz posta
    mała ilość oleju w skrzyni hałasuje pompa w skrzyni miałem to samo uzupełnij olej zgodnie z procedurą a później leć po whisky i spytaj gdzie wysłać
    Witam co dokładnie u Ciebie się działo? u mnie występuje odgłos taki jakby w wentylator wsadzić jakąś słomkę czy coś podobnego ;) następnie podczas nagrzewania się słychać stuki, po włączeniu drive i ruszeniu po chwili odgłos zanika, na początku jak kupiłem auto był ciut za niski poziom oleju i objawiało się to u mnie taki ziiiiiiiii podczas ruszania, ale było to na Drive i ewidentnie podczas jazdy. Obyś miał rację z tym olejem ;)
    Ostatnio edytowane przez pablooo24 ; 08-01-2014 o 19:55
     
  9. pablooo24 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez qba Zobacz posta
    Bartek, obawiam się, że po 1998 roku w M73TUB54 był pojedynczy vanos. Przynajmniej tak mówią na internetach
    Witam, w silniku nie ma vanosów, po lifcie nic się nie zmieniło w tym temacie.
     
  10. pablooo24 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Hej, najpierw zdejmij paski i odpal. To zajmie pół godziny z ponownym ich założeniem.

    W m70/M73 nie ma vanosów. Ktoś pisał tu na forum, że pompy w tych silnikach też się odkręcały i znalazł luźną u siebie. Może to być rozrząd, szyna napinająca jest jedna, z lewej, pozostałe dwie to plastik. Jeżeli będzie to rozrząd to trochę roboty będzie, ale nie jest bardzo drogo jak w V8. Jedyne to szyna napinająca to koszt około 400 PLN i jest tylko w oryginale.

    Napinacz to grosze, ale żeby to ustawić trzeba cały przód silnika rozebrać.
    Witam, czy dostęp do napinacza jest od zewnątrz silnika czy trzeba rozbierać przód? zastanawiam się też z tą pompą oleju. Ale wydaje mi się że gdyby była odkręcno to problem narastałby podczas nagrzewania się silnika. Masz może jakiś schemat tego rozrządu?