Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Układ chłodzenia-odpowietrzenie i pęknięty wąż

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    366
    BMW
    E32 730i m30b30, e32 740iA 1993r
    Skąd
    Ełk

    Układ chłodzenia-odpowietrzenie i pęknięty wąż

    Witam serdecznie. Niestety coś ostatnio pecha mam do autka i znowu coś się stało. a mianowicie. Po kilku mroźnych nocach(poniżej - 20 stopni) jadać z rana było słychac piszczenie co chwile paska klinowego, chyba od pompy wody, pasek zmieniany 2 miesiące temu. Jadąc na drugi dzień znowu było słychać piszczenie po czym silnik dostał obciążenia, zwolnił troche było to odczuwalne i za chwile wszystko wróciło do normy. Jadać do domu zobaczyłem malutki dymek z pod maski. zatrzymałem sie i zobaczyłem że pomalutku leci płyn przez waż idący od pompy do termostatu. Temp. na wskaźnikach była o ok 2 mm w prawo od pionu i słabło ogrzewanie. Wymieniłem dzisiaj waż po czym wlałem płynu do zbiorniczka ok 2 litry weszło, pościskałem węże, następnie zamknąłem korek od zbiorniczka odpaliłem silnik i czekałem aż nagrzeje sie do otwarcia termostatu. Po rozgrzaniu węźe były miękkie nadal odkręciłem od obudowy śrubke do odpowietrzania. Na początku leciało powietrze z wodą po czym same powietrze tylko. Silnik pracował dalej powtarzałem to lecz leciało tylko powietrze. Ze zbiorniczka płynu nie ubyło. wąż od pompy ten wymieniony też miękki. Jak to nalezy prawidłowo odpowietrzyć? Tyle opinii już słyszałem że nie wiem któa jest prawdziwa. Może pompa nie pompuje skoro ten waż od pompy tez jest miękki? Zdjąłem pasek od pompy sprawdzałem czy lekko sie obraca-chodzi płynnie i bez luzów, cichutko. Może ktoś coś poradzić? Autko stoi pod blokiem w każdej chwil mogę iść wypróbować jakiś sposób. Temp zbliżała sie do 3 kreski wyłączyłem silnik, przestygnie znowu spróbuje. Dodam że płyn był sprawdzany zamarza w ponad -30 stopniach więc raczej zamarźnięcie odpada i auto ma instalacje stag300

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    300
    BMW
    e38 4.4iLA, było e32 3.0 m60
    Skąd
    Bydgoszcz
    Sprawdziłbym pompę wody może się łopatki urwały.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    26
    BMW
    e36 325i
    Skąd
    Jarocin
    Witam u mnie tak sie dzialo jak termostat sie zacinal na dzien dzisiejszy go wymontowalem i jest wszystko ok z tym ze troche dluzej sie dogrzewa teraz bez niego.
    podaczas odpowietrzania ustaw pokretla ogrzewania na maxa i wlacz lekko wentylatorej czesto sie o tym zapomina i sa problemy w odpowietrzeniu.
    Pozdro

  4. #4
    skoro opor i piszczenie paska to stawiam na pompe wody.

    zdemontuj i obejrzyj.

    Zawsze mozesz jeszcze zrobic probe cisnieniowa - napompowac 1bar powyzej cisnienia atmosferycznego i obserwowac czy sa ubytki cisnienia, ale do tego potrzebna pompka z manometrem

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    dwa dni temu wymieniałem ten sam waż.
    Jednak zanim odpaliłem auto zalałem płynu i uciskałem wszystkie przewody.
    Jak juz myślałem że odpalę nagle poszedł w zbiorniczku bąbel powietrza zassało cały płyn i dolałem jeszcze dwa litry.
    Odpaliłem auto i nic.... ogrzewanie chodzi od najniższej temperatury, nie przegrzewa się,nic nie odpowietrzałem nie wiem czy miałem farta z tym uciskaniem przewodów czy co.
    Mozliwe że poszła pompa wody skoro BMw ci się lekko przegrzewa i nie daje ogrzewania..
    Latem na bank by się przegrzała....

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    366
    BMW
    E32 730i m30b30, e32 740iA 1993r
    Skąd
    Ełk
    Wymieniłem waż, Odpowietrzyłem tak że przed odpaleniem wlałem ile sie da z uciskaniem węży itp. Odpaliłem rozgrzałem do otwarcia termostatu i odkręciłem odpowietrznik niestety nie chciało sie odpowietrzyć. Temp. skoczyła do 3 kreski wyłączyłem silnik, spuściłem poprzez odpowietrznik ciśnienie z układu na wyłączonym silniku(płynu w zbiorniczku nie ubyło nic) po czym poszedłem do domu czekając aż trochę ostygnie silnik. Następnie przyszedłem i nie wiem w jaki sposób ale płynu w zbiorniczku nie było dolałem jeszcze ok 2,5 litra(w sumie 5) powtórzyłem odpowietrzanie i udało się. Wskazówka stoi równo w pionie, czasami tylko wychyli sie ok 1mm w lewo. ogrzewanie działa bardzo dobrze. Może pompa jest ok po prostu wąż ze starości pękł. Przejechałem ok 200km i nic sie nie dzieje.Pozdrawiam

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    objawy pękniętego akurat tego przewodu miałem identyczne jak ty. Pisk paska co którąś tam sekundę czyli tak jak wywalało mi płyn z pod opaski przewodu.
    Czyli co by nie było odpowietrzenie jest najważniejszą rzeczą w tym układzie....
    Odpowietrzać i odpowietrzać.....
    Dobrze że tak to się u mnie i u Ciebie skończyło...
    pozdrawiam

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Widzisz tak sie bemki nie odpowietrza.Jak masz jeszcze z nia problem to napisz,a ja Ci opisze jak to ma wygladac.
    :P

    Pozdro
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez MCGUMA
    Widzisz tak sie bemki nie odpowietrza.Jak masz jeszcze z nia problem to napisz,a ja Ci opisze jak to ma wygladac.
    :P

    Pozdro
    A nie możesz po prostu napisać jak to się robi albo co zrobił źle zamiast niepotrzebnie klepać po próżnicy? Będzie informacja dla potomnych, którzy w przyszłości będą szukać czegoś na forum...

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    639
    BMW
    ex E32 735
    Skąd
    Trzebinia

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •