Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Jak nie naprawiać silnika

  1. #11
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    jeśli uszczelniacz na wirniku nie jest już za bogaty to nie wytrzyma tak nagłego wzrostu obrotów jeszcze na zimno. Dzisiaj jechałem za e60 3.0d i tak kopciła na niebiesko a gość ledwo co macał gaz. Tu masz przykład bmw z rozbiegnięciem spowodowanym nagłym puszczeniem oleju przez turbo, w przypadku automatu żeby coś z tym zrobić trzeba zatkać dolot jak manual i dobre sprzęgło to biegiem go zdławi ale mocno dostanie po dupie cały napęd. http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
    O ciup. Nie wiedziałem, że diesle tak mają

  2. #12
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Takie coś się bardzo często dzieje jak pada turbina. Jak puszczą uszczelnienia i olej trafi do dolotu to przy większych obrotach zassie olej do cylindrów i ojej zastępuje paliwo. Albo korba bokiem wyjdzie albo silnik się zatrze bo wyśsie cały olej z miski.

    Czasem dzieje się to w czasie jazdy. Dziwne uczucie. Puszcza się nogę z gazu a auto zaczyna przyśpieszać.

    Normalna sprawa. O ile manual to wbić wysoki bieg i puścić sprzęgło. Jak automat to już gorzej.
    Nie wolno zatykać dolotu. Jest tam tak ogromna siła że może połamać dłoń a szmaty wciąga momentalnie.

    Już przywykłem do takich sytuacji. Średnio mojemu sąsiadowi co ma zakład mechaniczny zdarza się coś takiego raz na dwa miesiące. Najczęściej po wymianie turbiny. Mimo płukania dolotu czasem coś zostanie. Już ma wprawę w szybkim wykrywaniu problemu.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar capoZe32
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    674
    BMW
    750iL (not LPG)
    Skąd
    Poznań
    Blog
    4
    Wujowi padła turbina w cytrynie c5 jak wracaliśmy na weekend do domu z roboty... dymówa jak z parowozu :P

  4. #14
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez seban123 Zobacz posta
    Takie coś się bardzo często dzieje jak pada turbina. Jak puszczą uszczelnienia i olej trafi do dolotu to przy większych obrotach zassie olej do cylindrów i ojej zastępuje paliwo. Albo korba bokiem wyjdzie albo silnik się zatrze bo wyśsie cały olej z miski.

    Czasem dzieje się to w czasie jazdy. Dziwne uczucie. Puszcza się nogę z gazu a auto zaczyna przyśpieszać.

    Normalna sprawa. O ile manual to wbić wysoki bieg i puścić sprzęgło. Jak automat to już gorzej.
    Nie wolno zatykać dolotu. Jest tam tak ogromna siła że może połamać dłoń a szmaty wciąga momentalnie.

    Już przywykłem do takich sytuacji. Średnio mojemu sąsiadowi co ma zakład mechaniczny zdarza się coś takiego raz na dwa miesiące. Najczęściej po wymianie turbiny. Mimo płukania dolotu czasem coś zostanie. Już ma wprawę w szybkim wykrywaniu problemu.
    To jak takie coś zatrzymać jak się ma automat a zatykanie dolotu odpada?

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    siła jest ale miąłem przypadek że zacząłem lądować szmaty w dolot wciągało jak w dziurę w samolocie na 10 km :) szmata daleko nie poleci bo zawsze jest filtr a jego nie wciągnie w końcu silnik się dusi i gaśnie. Jednak jeśli rozkręci się sporo powyżej max obrotów które odcina sterownik to w większości przypadków po 10 s takiej pracy są już zauważalne uszkodzenia silnika. Druga kwestia że nie każdy silnik ma dobre dojście do wlotu powietrza do filtra w m57 jest bardzo proste. kwestia druga że kiedyś przyjechał do mnie znajomy e39 530d z przyczepą z trasy i mówi że coś się stało bo auto mocy nie ma i kopci okrutnie na siwo. Jak zobaczyłem co się dzieje to już wiedziałem że turbo kaput. W intercoolerze było z 2 L oleju a z silnika spuściłem może 3 L do silnika wchodzi 7.5. Mimo to silnik się nie rozbiegł a na pewno ponad 2 L oleju spalił. Gość tak zrobił z 20 km.

  6. #16
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Każdy diesel jest podatny na takie coś czy są jakieś odporne, których to nigdy nie spotka?

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    W zasadzie odporne są tylko te które nie posiadają turbosprężarki.

  8. #18
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    W zasadzie odporne są tylko te które nie posiadają turbosprężarki.
    Z palety BMW, które to są bez sprężarek? Są takowe?

  9. #19
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask

    Post

    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    W zasadzie odporne są tylko te które nie posiadają turbosprężarki.
    Wolnossace silniki tez to spotyka... oczywiscie duzo rzadziej jak te z turbinami.

    Jesli juz takie cos sie zdarzy to w M57N tak jak juz 525d napisal mozna dolot zatykac szmatami a aby jak najszybciej obnizyc obroty to w pierwszych sekundach zacisnac przewod wchodzacy do EGR - w idealnym przypadku jedna osoba trzyma waz IC do EGR a druga osoba laduje szmaty do filtra pow - przy sprawnej "akcji" silnik powinien przezyc.

    W M57 w E38 / E39 takie akcje sie na szczescie nie zdarzaja - intercooler jest na szczescie lepiej skonstruowany i turbina "lepiej" sie rozpada...

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Chciałbym napsikać całe nie pół wd do dolotu pasata. Wd jest na bazie ropy.
    Aż wymyśliłem piosenke na bazie znanej pewnie niektórzy skojażą :D

    Cyk cyk cyk cyk
    dizel piękna sprawa pragnę coraz mocniej
    dizla w swym garażu mieć
    kopci coraz mocniej, ręce całe mokre
    rozkosz brudnych rąk w oleju tuli mnieeee
    och tak tak tak chciałem poczuć dizla smak.
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 26-12-2013 o 23:08

Podobne wątki

  1. [silnik] jak dobrać uniwersalny katalizator do silnika 3,6 n62
    Przez hubbimakow w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-09-2023, 07:31
  2. Szkoda komunikacyjna - dziura na drodze. Czy trzeba naprawiać auto?
    Przez Michal750 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 11:36
  3. Jak myjecie komorę silnika?
    Przez ttrol w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 07:36
  4. Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 22:35
  5. [elektronika] Jak odczytać temperaturę silnika
    Przez Spido w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 17:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •