Znajomy chce kupić A8 4.2 lub S8 w budzie D2. Nie interesują go inne wersje silnikowe i szuka jak najwięcej info o tych autach. Jeżeli ktoś miał lub ma styczność to proszę o opinie/rady.
Gawędziarzom i nabijaczom postów z góry dziękuje ;)
Znajomy chce kupić A8 4.2 lub S8 w budzie D2. Nie interesują go inne wersje silnikowe i szuka jak najwięcej info o tych autach. Jeżeli ktoś miał lub ma styczność to proszę o opinie/rady.
Gawędziarzom i nabijaczom postów z góry dziękuje ;)
Mr. Perfect 4 x K1 World Champion
Ja miałem D2 po Lifcie silnik AQF 310km, auto super, całkiem inny charakter jak E38, bardziej sportowe. Napęd quattro, świetna sprawa, zawieszenie robiłem raz, kilka wahaczy i tyle. Skrzynia też chodziła super, mimo opiń o tym że jest awaryjna. Ja miałem tam zamontowany gaz stag 300 chyba, nie nyło żadnej różnicy czy gaz czy bena. Jedyne koszta które poniosłem to Rozrząd ok 1400zł. Jak najbardziej polecam! Auto jeździ kilka wiosek dalej, gadałem ostatnio z nowym właścicielem i bardzo sobi chwali.
prezes wymiana rozrządu w 4.2 to koszt 1400zł?????
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Mniejwięcej tak 500zł robota w warsztacie który robi tylko audi, bo cały przód trzeba ściągać i około 1000zł części, płyny g12 itd.
Gdzieś już był podobny temat o ile dobrze pamiętam w którym coś tam naskrobałem o swoim S8, ale nie mogę tego odszukać
zakładałem podobny temat jakkupowałem e38 - rozważałem A8. ostatecznie kupiłem BMW.
http://7er.pl/showthread.php/21733-7er-vs-A8
Audi nie wziąłem, bo (poza tym, że jakoś nie miało klimatu i subiektywnie: mniej eleganckie auto):
1. mało egzemplarzy wartych uwagi (dużo mniej niż bmw)
2. absolutnie zarżnięte wnętrza w każdym jednym jakiego oglądałem (jakości BMW brakuje bardzo). nie tylko skóra i boczki, ale przyciski, rączki - wszystko.
3. silnik V8 pięknie gada, ale wg obiegowych opinii bardziej kłopotliwy niż m62 i uwielbia olej
Skrzynie te same co w E38 (ZF). Jakbym trafił szukając na egzemplarz budzący zaufanie (przede wszystkim - buda), to bym wziął. mocniejszy silnik, quattro kusi... ale wyszło jak wyszło.
jimbo22 wszystko co napisałeś jest bzdurą chyba że oglądałeś parchy za 10k.
Silnik jest dużo mniej kłopotliwy i dużo bardziej wytrzymały niż m60/m62. W 4.2 drzemie moc i potencjał nawet na nominalnych gratach wytrzyma znaczne przyrosty mocy. Temat sprawdzony przez wielu ze streetracing.pl.
Wizualnie wnętrze dużo bardziej świeże niż w e38 a w S8 w recaro i fajnym drewnie to miazga i nadal jak wsiadam do swojej czuję dreszcz emocji ;).
Audi Space Frame, alu żadnej korozji, pancerne quattro, torsen. Jest tak samo dobrze wyciszone jak e38, s8 ma podwójne szyby a jakość wykonania moim zdaniem ciut lepsza, ale to moja subiektywna ocena. Jeśli S8 to grubo powyżej 20k szukać.
oglądałem co było w danym momencie na rynku - w każdej cenie (rozrzut potężny - chyba od 15 do 35 tys egzemplarze).
co jest bzdurą? picie oleju i powracające z nim problemy na forum A8 to bzdura? wymiana rozrządu to mniejszy kłopot niż w M62, którego temat nie dotyczy?
m62 nie ma potencjału? są nawet dedykowane komplety typu plug and play z kompresorami (3000 usd i jest twój;)... ile tego lata bokami w e30? ja nie twierdze ze jeden jest lepszy od drugiego. ale picie oleju i kłopoty jak to w każdym aucie z nalotem >300 tys km są. i nie nazywałbym tego bzdurą. 4.2 chleje olej, m62 regularnie wywala odme :) itp itd. jednak po lekturze forów i rozmowach z właścicielami - więcej zadowolonych opinii odnotowałem u właścicieli m62 (tak jak wynikało z wątku który linkowałem). ot co. dalsze udowadnianie to jak szukanie wyższości świąt...
faktem jest że 4.2 to prawdziwe V8 i brzmi potencjalnie 2 razy lepiej niż M62...
dalej - nie piszę o estetyce wnętrza, a o jakości i trwałości materiałów. w życiu nie widziałem tak zakatowanego fotela kierowcy w żadnym e38, jak widywałem praktycznie w każdym A8 D2, które oglądałem. tak samo powycierane przyciski od szyb, czy obdrapane rączki. a co do subiektywnej estetyki: IMHO plastiki wyjęte 1:1 z VW nie przystają do premium.
co do alu - super, pod warunkiem że znajdziesz 15 letnie auto, w którym rama nie była tykana. bo jak była - to jest loteria. bo mało kto potrafi się tym zająć. ale jak już znajdziesz - masz wieczne auto (no prawie, bo alu też koroduje... tylko wolniej i w inny sposób):)
Gdybyś trafił na taką to chyba nie miał byś dylematu http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=44621019
Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...