Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 16

W±tek: Czym zatrzymaæ / usun±æ drobne zal±¿ki rdzy ?

  1. #1
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,978
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1

    Post Czym zatrzymaæ / usun±æ drobne zal±¿ki rdzy ?

    Witka,


    jestem w trakcie przygotowywania do malowania "nowych" drzwi do mojego e32.

    Na pierwszy rzut oka wydawa³y siê wolne od korozji jednak po ¶ci±gniêciu dolnych listw znalaz³em ma³e ogniska korozji.

    W sumie nic powa¿nego ale jednak rdza.


    Czym najlepiej potraktowac takie miejsca tak aby problem nie powróci³ ?
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  2. #2
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    3,410
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Sk±d
    Jura KC
    Tylko cynowanie, robota do¶æ ¿mudna i droga ale zapominasz o rudej.
    Niestety ma³o jest fachowców którym siê chce w to bawiæ, ale warto poszukaæ.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2013
    Posty
    63
    BMW
    E 32 730 V8 92r ; E 34 520 90r
    Sk±d
    lubelskie
    Dobrze oczy¶ciæ, odt³u¶ciæ i na to dobry podk³ad reaktywny

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar ManiacDrifting
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Sk±d
    Bikini Dolne
    Koroduje czasem przy otworach listw, jak to niue jest korozja powierzchniowa i po wyczyszczeniu lamelk± zobaczysz ¿e to jednak miêdzy krystaliczna to polecam zrobiæ ³atkê u spawacza i tak bêdziesz je malowaæ a dostêp jest ³atwy z obu stron. Potem zabezpieczenie od wewn±trz i zewn±trz i bêdzie ok, mo¿na na udanego te¿ wyczy¶ciæ i zapodk³adowaæ ale korozja powróci prêdzej czy pó¼niej.

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar marek1132
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Sk±d
    Czêstochowa
    Usuwanie korozji, podk³ad epoksydowy na to mo¿na ju¿ k³a¶æ lakier,ewentualnie podk³ad epoksydowy plus podk³ad akrylowy (³atwiejszy w obróbce) plus lakier.Trzecia opcja,w przypadku,gdy nie da siê usun±æ ca³kowicie korozji stosuje siê podk³ad reaktywny tak jak rogal napisa³,podk³ad wchodzi w reakcje z korozj± "wi±¿e" j±.Na to bezwzglêdnie podk³ad akrylowy i lakier.Podk³adu epoksydowego nie stosuje siê na reaktywny.Podk³adu reaktywnego nie szlifujesz po aplikacji.Korozja nie wyjdzie.
    "My¶lenie to najciê¿sza praca z mo¿liwych i pewnie dlatego tak niewielu j± podejmuje." - Henry Ford

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2013
    Posty
    63
    BMW
    E 32 730 V8 92r ; E 34 520 90r
    Sk±d
    lubelskie
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Korozja nie wyjdzie.
    Oj nie da³ bym sobie za to rêki uci±æ

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Aldik
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Sk±d
    Katowice
    Jest co¶ takiego o nazwie Kortanin (cortanin?) - szlifujesz do go³ej blachy a potem to nak³adasz chyba na jedn± dobe, potem podk³ad i malowanie.. Powinno jaki¶ czas przetrwaæ;)

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    216
    BMW
    E32 730i M60B30 '92, E34 525iX M50B25 '92
    Sk±d
    okolice Krakowa
    Tak jak napisa³ tequila1909, jedyna gwarancja niepokazania siê wiêcej rudej to cynowanie. Wbrew pozorom nie jest to wcale tak trudne i drogie, ¿eby nie mo¿na by³o tego zrobiæ samodzielnie. Problemem, dlaczego obecnie siê tego nie robi jest szkodliwo¶æ (opary o³owiu, bo tak naprawdê jest go 80% w stopie do cynowania).
    I brak te¿ dzisiaj wiedzy na ten temat, bo wg mnie metoda jest prostsza (mo¿na ca³y ubytek wype³niaæ jedn± warstw±, a nie jak szpachl± po trochu) - no, ale trzeba umieæ :)


    Do tego drzwi mo¿na zdj±æ, wtedy proces naprawdê staje siê wygodny (z pionowych p³aszczyzn cyna ¶cieka, tu ju¿ trzeba wielkiej wprawy).
    Ja samodzielnie cynowa³em próg, w miejscu gdzie kto¶ kiedy¶ zagi±³ i potem szpachlowa³, pomimo kiepskiego dostêpu i grawitacji jako przeciwnika uda³o siê to zrobiæ (mo¿e nie wyrównaæ jak szpachl± ale zabezpieczyæ).
    Rzecz w tym, ¿e je¶li nie potrzebujesz wyrównywaæ powierzchni to sprawa jest do¶æ prosta i szybka. Wystarczy palnik, pasta do cynowania (ona ma te¿ cynê w sobie), pêdzelek do nak³adania pasty, p³ócienna szmatka i... cierpliwo¶æ :)
    Oczyszczasz do go³ego blachê, smarujesz past±, podgrzewasz (z czuciem) palnikiem a¿ zacznie pasta br±zowieæ i szybkim ruchem rozcierasz p³ótnem. I masz "pobielone" (osoby, którym nieobca lutownica wiedz± o co chodzi). Moim zdaniem to ju¿ jest zabezpieczone przed korozj±, nak³adanie cyny to odpowiednik szpachlowania - czyli wyrównywania powierzchni.
    Tutaj przyk³ad: http://www.youtube.com/watch?v=a-JC6C_wnYg

    A produkty jakich uzy³em to:
    - pasta - http://allegro.pl/pasta-cynel-lc20-w...792542027.html
    czyta³em, ¿e bdb jest WURTH ale mieli tylko du¿e opakowania, a pasty zu¿ywa siê bardzo ma³o, na drzwi (do³y) wystarczy najmniejszy pojemnik
    - cyna - http://allegro.pl/cyna-cynowanie-kar...724325127.html
    cyny schodzi sporo, bo ¶cieka ale wystarczy pod³o¿yæ blachê, na któr± bêdzie ¶ciekaæ i mamy 100% recykling :)
    - reszta - jakies packi drewniane, pilniki itd. - to faktycznie drogie rzeczy ale w tym przypadku moim zdaniem niekonieczne.

    Co do cynowania to sporo znajdziesz w sieci wiêc wiêcej siê nie rozpisujê, chcia³em siê tylko podzieliæ czego ja u¿y³em. Do drzwi te¿ na wiosnê siê przymierzam :)

    Problemem mo¿e byæ zabezpieczenie do³u od ¶rodka - tu jestem tak naprawdê w trakcie testów smaru linowego. 10kg kosztowa³o mnie 130PLN z przesy³k±, smar jest bardzo twardy (jak wosk) i gêsty. Ja wla³em go na gor±co w progi, w drzwiach zamierzam go po prostu napchaæ i podgrzewaj±c opalark± elektryczn± doprowadziæ do wyp³yniêcia.
    Trzyma siê ten smar rewelacyjnie, jak zabezpiecza³em maskê od wewn±trz, trochê popaæka³em z zewn±trz - auto by³o myte kilka razy i ci±gle nie chce ca³kiem zej¶æ, powierzchnia jest nadal t³usta.
    Mogê takie co¶ poleciæ te¿ jako dora¼ne zabezpieczenie na zimê jak macie co¶ obite. Byle jaka naprawa nie przetrwa po³owy zimy a smar hamuje rozwój rudej.
    Zreszt± sa gdzie¶ w sieci testy (linka niestety nie mam) zamieszczone w Automobili¶cie, w testach na zabezpieczenia antykorozyjne komór zamkniêtych wygra³ w³a¶nie "smar mineralny".
    Ostatnio edytowane przez Gwozdziu ; 17-12-2013 o 13:07
    Pozdrawiam
    Gwozdziu
    ------------------------------------------------

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar ManiacDrifting
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Sk±d
    Bikini Dolne
    Gwo¼dziu dobrze pisze tylko teraz taki temat, bo sam chcia³em tak zrobiæ tylko jest jedno ale, cyne podobno trzeba odgazowaæ bo podobno ona powoli uwalnia d³ugo swoje opary przez co podk³ad i jaki kolwiek lakier odpali,
    Jest kilka mo¿liwo¶ci, porostawiæ taki element chyba pó³ roku niby na odgazowanie siê czeka, albo zakupiæ specyfik który odgazuje, albo specjalny bardzo drogi podk³ad,
    Czy malowaæ na pa³e a gazowanie cyny to kit?

    Gwo¼dziu jestem zainteresowany tym smarem widzia³êm takei zabezpiecznia w autach i to chyba nim jest to kolor lekko br±zowy jest lepki i t³usty.
    narazie konserwowa³em progi preparatem ale jesten zinteresowany w³a¶nie zrobiæ pe³n± konserwacje preparatem takiego typu. Tylko nie mogê go znale¼æ
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 17-12-2013 o 13:44

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    216
    BMW
    E32 730i M60B30 '92, E34 525iX M50B25 '92
    Sk±d
    okolice Krakowa
    Ja pocynowa³em jednego purchla na tylnym nadkolu ponad pó³ roku temu - ¿eby ¼le nie wygl±da³o psikn±³em tylko sprayem na to i nadal nie ma ¶ladu gazowania - mo¿e jeszcze wyjdzie.
    Oczywi¶cie nie polecam eksperymentów, w wielu ¼ród³ach podaj±, ¿e trzeba u¿yæ podk³adu epoksydowego, litr z utwardzaczem kosztuje oko³o 60-70PLN, starcza tego na kilka elementów do lakierowania, wiêc nie ma tragedii cenowo. Ja tym potraktowa³em te¿ próg, który naprawia³em cynowaniem, wiêc te¿ siê z czasem oka¿e jak siê zachowuje ale tu akurat minê³o dopiero 3 miesi±ce.
    Za³±czone miniatury Za³±czone miniatury 20130919_154824.jpg  
    Ostatnio edytowane przez Gwozdziu ; 17-12-2013 o 15:27
    Pozdrawiam
    Gwozdziu
    ------------------------------------------------

Podobne w±tki

  1. Czym siê zajmujê..w czym jestem dobry ...:)
    Przez Roobs w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 20:58
  2. Smród paoierosów-czym usun±æ?
    Przez siwymetal w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-08-2012, 17:32
  3. Serii Siedem nie da siê zatrzymaæ, a zw³aszcza E32 ; )
    Przez andrzej69 w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-03-2011, 17:13
  4. drobne usterki
    Przez hrabia81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-12-2008, 11:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •