Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: E32 735iA - problem z automatem.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    48
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Krotoszyn

    Post E32 735iA - problem z automatem.

    Witam, odgrzewam swój "stary kotlet", dotyczący automatu 4HP22 w mojej E32. Dziwna sprawa jest z tym, bo problem jest dosyc nietypowy. Skrzynia jakby przeciąga biegi, nie dzieje się to cały czas. Jest niekiedy tak, ze tydzień mam spokój, a niekiedy dzieje się to częściej. Ogolnie, to mam wrażenie, ze dzieje się to wtedy, jak olej w skrzyni się rozgrzeje, bo niekiedy na zimnym silniku nie czuje w ogole, jak zmienia biegi. I stąd moje pytanie, czy możliwe, że olej już stracił swoje właściwości? Może jest zbyt rzadki? Zastanawiałem się też nad przyciskiem "kick-down", może on się gdzies blokuje... tak samo zastanawia mnie przepustnica z EML, czy ona też może jakoś odpowiadać za działanie skrzyni? Bo chyba gdyby to byla jakas ustetrka mechaniczna, to gdyby już raz się cos posypało, to działoby się tak cały czas, nie?
    Z góry dzięki za wszystkie porady! pzdr

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Przeciąganie biegów to niewłaściwa praca płyty sterowniczej z elektrozaworami w skrzyni. Trzeba rozebrać, wyczyścić, pomierzyć elektrozawory.

    Może to być również wina sterownika, ale jeżeli dzieje się to czasami, to raczej obstawiam to pierwsze.

    Problem raczej nie jest dziwny, tylko typowy.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    592
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    a olej masz ok ??:)
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12

    Post

    A jak wygląda Twój olej ? Weź butelkę świeżego oleju, powąchaj go, weź na palec, potem zrób to samo z olejem z bagnetu. Wielkość różnic da Ci pogląd na stan oleju w skrzyni. Ciemny kolor i zapach spalenizny - kiepska kondycja skrzyni i oleju. Kolor żółty/jasno-brązowy - olej stary/przepracowany ale skrzynia ciśnieniowo ok. Jeśli olej nosi jeszcze ślady czerwieni, jest teoretycznie w porządku.

    Przyczyny przeciągania przedstawił Ci kolega powyżej - sterownie (nie sterownik) Ich przyczyny z kolei, to często syf z okładzin ciernych sprzęgieł, które w oleju znajdują się z powodu zbyt słabego ich zaciskania, a co za tym idzie ich ścierania. Słabe zaciskanie sprzęgieł - nieszczelności układu hydraulicznego.

    Twoja teoria na temat osprzętu, jak najbardziej możliwa. Wyklucz zablokowany kick-down, w takiej sytuacji na Drajwie miałbyś cały czas jedynkę... Ale, z kolei jeśli masz EML, to nie masz przycisku (chyba, że przy M30 jest inaczej) zatem, przepustnica jak najbardziej może powodować jakiś problem. Podobnie przepływomierz. Tu najprościej jest podmienić. Chociaż w 2013 roku już nie tak prosto znaleźć kolegów z działającymi podzespołami. Tym bardziej takich, którzy je pożyczą :D

    Tyle w teorii. Radź se.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    48
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Krotoszyn
    Olej ma kolej brązowy, nie ma w nim opiłków metalu, tak jak czytałem, że było w niektórych przypadkach.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    48
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Krotoszyn
    Ogolnie, to dzieje się tak, że "2" wchodzi normalnie, ale "3" ciągnie już do 3-3,5 tys. obrotów, czyli do jakiś 60km/h, gdzie tu była już "4". Nie dzieje się tak zawsze, teraz od dwóch dni był spokój. Głównie jak się tak działo, to na rozgrzanym silniku..

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez kubix7er Zobacz posta
    Ogolnie, to dzieje się tak, że "2" wchodzi normalnie, ale "3" ciągnie już do 3-3,5 tys. obrotów, czyli do jakiś 60km/h, gdzie tu była już "4". Nie dzieje się tak zawsze, teraz od dwóch dni był spokój. Głównie jak się tak działo, to na rozgrzanym silniku..
    Jak już załączy 3 bieg przy tych 60 gdzie powinien być już 4 to poźniej wchodzi czwórka czy cały czas jedzie na trzecim?
    Miałem tak jak Ty i pomogła wymiana płyty zaworowej (valve body) bo to ona odpowiada za zmianę biegów.
    Starą jak rozebrałem to było wszystko git oprócz jednej kulki w zaworku zwrotnym, która wbiła się w płytkę na stałe i obstawiam, że to przez nią cały cyrk.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    48
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Krotoszyn
    Czwórka wchodzi, ale później. Właśnie wiem, bo jak jeździ normalnie, to przy 60 km/h ma właśnie "4". Gdzie mogę jeszcze tą płyte znaleźć? bo na Allegro szukałem i nic nie znalazłem.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matiswidnica
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    178
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    Świdnica
    Witam ja mam (chyba) problem z kickdownem mianowicie skrzynia przeciąga mi biegi trzyma na obrotach 6000 przez 2-4sekundy zanim zmieni bieg. Czasami przerzuca płynnie a czasami nie, dzieje się tak z przejścia z 2 na 3 kiedy prędkość wynosi z 80km/h. Wtedy odpuszczam kickdowna(puszczam całkowicie gaz) na 0.5s i dociskam jeszcze raz wtedy automatycznie wskakuje wyższy bieg... Nie wiem czy tak powinno być. Olej miałem wymieniany z 2500 km temu. Co może być nie tak?
    Ostatnio edytowane przez matiswidnica ; 20-12-2013 o 22:13

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    48
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Krotoszyn
    Witam ponownie, sprawa ze skrzynią nadal się nie wyjaśniła. Ostatnio zrobiłem reset DME i dzień było dobrze, a wieczorem już nie. Już nie wiem, co mam zrobić. I teraz pytanko : czy skrzynia ZF 4HP22, ale od BMW E34 525 będzie pasowała do mojej E32 3.5? Bo mam możliwość kupienia za tanie pieniądze.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 18:34
  2. problem z automatem
    Przez dany2784 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 20:53
  3. problem z automatem m60b30
    Przez Marecki7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 14-10-2009, 22:25
  4. problem z automatem
    Przez micky1987 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2009, 18:52
  5. [mechanika] E32 735iA problem ze skrzynią po trasce
    Przez e32maciek w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-01-2009, 15:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •