Jest BMW E39 530dA Touring 2001r.
Jest BMW E32 730i V8 manual 1992r.
Było BMW E34 525i manual 1991r.
Kolego jak bunia śmiga do możesz podlecieć do mnie do Zdun to zobaczymy jakie tam masz błędy... Pokasujemy wszystko co niedobre i zobaczymy co będzie wracało...
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Witam, byłem u różnych mechaników, ale nikt mi nie był na razie nic w stanie powiedzieć. Podjechałem do elektryka na komputer i pokazało mi błąd 54: "Elektromagnes nadbiegu w skrzyni automatycznej". Wie ktoś może, co to oznacza i jakie mogą być tego orientacyjne koszta w warsztacie ASB?
Miałem podobny problem, skrzynia ciągnęła mi biegi do 3,5tys/obr a czwartego biegu czasami wcale nie wrzucała do tego masakrycznie szarpała, ale bywały dni że chodziła całkiem przyzwoicie. Miałem już nawet na oku inną skrzynie, ale w pierwszej kolejności postanowiłem pozbyć się gazu (II generacji!) kupiłem zatem nową przepływkę, krokowca, obudowę filtra i gumy na dolocie wyjechałem po tych zabiegach na próbę i ku mojemu zdziwieniu, oprócz odzyskania chyba ze 100 KM:), skrzynia zaczęła pracować idealnie! Bez szarpania, bez przeciągania- po prostu tak jak powinna pracować!
Jeżeli masz bądź kiedykolwiek miałeś gaz II gen i masz od kogo podmienić ww części spróbuj może akurat.
Ps. Jeżeli ktoś może mi wytłumaczyć zależność pracy AUTOMATYCZNA SKRZYNIA A PRZYPŁYWOMIERZ/DOLOT chętnie posłucham bo zaciekawiło mnie to:)
Zmierzona ilość zasysanego powietrza daje informację na temat obciążenia silnika, a zatem to między innymi ta wartość pozwala na dobór parametrów gwarantujących optymalne dla niego warunki. Pośrednio dotyczy to również skrzyni, która musi wiedzieć, co robi silnik. Wie to dzięki komunikacji z DME ( i tutaj powinny docierać prawidłowe informacje z przepływomierza) czujnikowi położenia przepustnicy i czujnikowi prędkości. Błędne wskazania któregokolwiek z w/w instrumentów mogą powodować zakłócenia w pracy skrzyni.
Ostatnio edytowane przez Banol ; 21-01-2014 o 14:51
Banol, dzięki za odpowiedź. Ale gdyby to wadliwy był któryś z w/w czujników, to skrzynia by chyba nie wrzucała z "1" na "2" normalnie, a "3" już jakby omijała, nie? Znaczy niekiedy czuć, jakby chciała tą "3" wrzucić, ale nie może. Wiem, że za zmiana biegów łączy się z płytą sterująca, stąd moje pytanie - czy czyścil ktoś już płyte w 4HP22 samemu i czy to trudny zabieg? Czy lepiej oddać do mechanika, żeby to sprawdził? Też znalazłem jakiś czas temu podobny temat, który dotyczył podobnego problemu i winowajcą była jakaś kulka w któymś z kanałów sterownika. Czy takie coś też moze miec miejsce u mnie, czy objawy byłyby raczej inne?
Mam gaz, ale sekwencyjny. Praktycznie swieżo po wymianie wtryskiwaczy, ma też nowy komputer, także gaz raczej wykluczam. Przepływomierz też nie jest popękany, klapka cała, pracuje normalnie. Krokowca nie mam - jest EML. Na gumach też od przepływki i filtra powietrza też nie znalazłem nieszczelności. Chociaż też myślałem nad "lewym powietrzem", bo mam też dziwny objaw podczas odpalania, mianowicie dość długo kręci, później kiedy ssanie się wyłączy, obroty opadną, to zaczyna falować, ale nie aż tak, że gaśnie. Po przytrzymaniu przez chwile nogi na gazie jest ok. Świece i kable (NGK) wymienione jakiś 1000 km temu.
U mnie tez pokazuje ten blad elektromagnesu w skrzyni automatycznej , co on oznacza
? Auto jeździ ładnie i płynnie zmienia biegi nic nie przeciąga
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk