Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: swap silnika M60B30 na M62B35

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    blok anglika ma z drugiej strony dziurę na rozrusznik

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    kurcze ale kombinujesz człowieku z tym B35 jak koń pod górkę jak możesz załadować B40, które będzie mocniejsze trwalsze i plug&play

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    9
    BMW
    E 32 730 V8
    Skąd
    Kotarwice
    A więc pomalutku podsumowując.
    Po analizie wszystkich za i przeciw, i biorąc pod uwagę jak najmniejszą ingerencje w orginal będę szukał B40. Pozostaje tylko pytanie czy goły silnik. Czy anglik z kompletnym osprzętem. Analizując ceny silnika i anglików bardziej bym był za anglikiem.
    Dodam tylko że potrzebuje nie tylko silnik ale także chłodnice bo w mojej urwany jest kruciec co było tez przyczyna wylania sie wody, i kolektor ssacy bo jakis matol montujac gaz nawiercil w nim dziur jak w serze szwajcarskim, obudowa by tez sie przydala.
    A kupujac anglika to wszystko bedzie. A oczywiscie patrzylem na anglika E38.

  4. #14
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,252
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    M60B30 i B40 w E38 ma odseparowaną od silnika obudowę filtra oleju i musiałyś przekładać od siebie. Poza tym anglika trzeba jeszcze z UK przyprowadzić a to są kolejne $. Potem go porozbierać i bawić się w sprzedawanie części.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    po co ci anglik kup sam silnik z tego woza i pakuj do siebie po kij grzyb masz sie użerac z całą buda jak tuczi napisał

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    9
    BMW
    E 32 730 V8
    Skąd
    Kotarwice
    Po małej nieobecności wracam do tematu.

    Silnik z mojej 'Laleczki' już wyjąłem, troszke mi to zajeło ale juz jest poza autem.
    Kupiłem Anglika E38 z silnikiem M60B40, ponieważ gość nie chciał sprzedać samego silnika, a po drugie kupiłem go na miejscu prawie więc odpadły koszty transportu.

    Silnik z anglika tez już wyjąłem.

    Wczoraj zacząłem kompletowac graty do montażu w majej E32 zacząłem od skrzyni biegów ' przypomne że miałem manual' odjąłem skrzynie od b40, sprzęgło hydrokinetyczne tez, koło zamachowe zostało jeszcze, ale problem pojawil się w b30, po odjeciu skrzyni, odkreceniu kosza sprzegłowego, zdjęciu tarczy, pozostal pierścień cierny, i nie mam pojęcia jak go odjąć od koła zamachowego, wydaje mi się że jest on przytwierdzony na te trzy nity. Ale byłem dzisiaj w sklepach z częściami i tam mówią że żadne takie części w zamiennikach nie wystepują.

    Czy ktos przekładał manual zamiast automatu i jak rozwiązał kweste sprzęgła?
    Postaram sie wrzycić fotki wieczorem.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Kolego ja przy przekładce na B40 sprzęgło brałem z B30. Dołożyłem łożysko prowadzące wałka w wale korbowym (B40 miałem z automatu więc tam go nie było w wale) i zakupiłem nowe kompletne sprzęgło koszt 800zł z przesyłką. Koło dwu-masowe miałem jak nówka więc nie było potrzeby jego wymiany. Jeśli sterownik silnika zostawisz z automatu to pamiętaj że nie będzie Ci działał poprawnie Cut-Off przy hamowaniu silnikiem. Dlatego ja zostawiłem sterownik od B30 bo mapy są takie same dla obu silników. Przepływomierz ma tu znaczenie jeśli chodzi o poprawną pracę B40 bo sterownik silnika i tak po około 100km na BP dostroi się do nowego litrażu. Oczywiście kolektor ssący z B40 jeśli masz. Ja puściłem swoje B40 na kolektorze z B30 nieznacznie zmodyfikowanym żeby poprawić dół silnika (poza tym był to kolektor doświadczalny i jak bym go zepsuł przy modyfikacji to i tak założył bym ten z B40. Ogólnie na swój setup złego słowa nie mogę powiedzieć. Rwie jak rakieta :) A powyżej 4000rpm to urywa odbyt :D Pozdrawiam

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    9
    BMW
    E 32 730 V8
    Skąd
    Kotarwice
    A jak zdemontować koło dwumasowe?

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Blokujesz koło zamachowe za wieniec opierając łyżką montażową o śrubę wkręconą w jeden z otworów łączenia skrzyni z silnikiem i odkręcasz koło kluczem torx T55 lub T60 (nie pamiętam który z tych dwóch) typu RIBE broń boże standardowym typu STAR bo uszkodzisz śruby a ich nie da się wymienić bo są zintegrowane z kołem zamachowym. Uszkodzisz śruby - wymieniasz koło :) Powodzenia

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    9
    BMW
    E 32 730 V8
    Skąd
    Kotarwice
    Jest owiele lepiej niż się spodziewałem. Po kilku mniejszych i większych komplikacjach nowe serce jest już w mojej Laleczce. I nawet odpalił... jeszcze tylko pozostało kilka detali do zamontowania...

Podobne wątki

  1. [silnik] SWAP m60b30 na m62b44
    Przez Marecki7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 27-05-2016, 13:54
  2. swap m60b40 z e34 do e32 m60b30
    Przez jabollo w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 13:02
  3. swap m62b35 > m62b44
    Przez krzywy191 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 22:14
  4. [silnik] SWAP z M60B30 na M60B40
    Przez donkojote w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-11-2012, 10:02
  5. swap m60b40 na m62b35
    Przez Grzesiek740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 31-01-2012, 17:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •