Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Wątek: Mój "test olejowy" w m62b44.

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    ratovnik - odpowiadając na Twoje pytanie, ja przy następnych wymianach zamierzam zalać obia moje BMW (E36 M52B25 i E38 M62B35) Valvolinem MaxLife 5W40. W tej chwili przymierzam się również do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów i w niej również zastosuję Valvoline ATF MaxLife.

  2. #22
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez KamilW Zobacz posta
    ratovnik - odpowiadając na Twoje pytanie, ja przy następnych wymianach zamierzam zalać obia moje BMW (E36 M52B25 i E38 M62B35) Valvolinem MaxLife 5W40. W tej chwili przymierzam się również do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów i w niej również zastosuję Valvoline ATF MaxLife.
    Ale dlaczego nie SynPower 5W40?

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1

    Post

    polecam olej Valvoline MaxLife 5W40 , sam na takim jezdze , na liczniku widnieje już prawie 450tyś. i olej od wymiany do wymiany bez dolewki ! ;-)

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    592
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    ja kupiłem teraz e38 m52 2.8 i ma wlanego 10w40 mobil albo castrotl (Gówno ) po odpaleniu przez 3 s słyszę hydro popychacz , i chcę zmienić olej na 10w40 shell helix hr7 bo jak mialem m60b40 to miałem ten sam problem rano i przez przypadek na dolewkę wlałem shella i problem znikł
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik Awatar YBSA
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    433
    BMW
    730d 2001r.
    Skąd
    WPZ
    Kolego ty chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Potem inni podobnie "mądrzy" klepią takie głupoty na forach i powstają legendy. Dolałeś 1-2L oleju i od takiej ilości zmieniły się wszystkie właściwości i parametry starego oleju? AHA O_o
    RACZYSZ SOBIE KPIĆ czy uważasz nas za idiotów?

    Olej 10W40 jest za gęsty aby szybko dotarł do wyeksploatowanego hydropopychacza i napełnił go na full. Stąd słyszysz te twoje klepanie. Wlej zalecany, zgodnie z specyfikacją producenta olej 5W40, jakiejkolwiek firmy- to jest jeden grzyb czy będzie to Castrol czy Elf czy Millers czy Lotos.
    I jeszcze moje spostrzeżenie co do marek/firm olejowych: ludzie powielają brednie i tworzą mity. Każdy olej jest wynikiem hydrocrackingu ropy naftowej. W głębi ziemii na ropa jest wszędzie taka sama. Proces fizyko-chemiczny crackingu też jest wszędzie taki sam. Poszczególne oleje różnią się tylko i wyłącznie pakietem dodatków, ilością reklamy która tworzy papkę z mózgu userom i oczywiscie ceną. Dla ciekawostki podam taki przykład: Lotos 5W40 wlany fabrycznie do Poloneza Trucka 1.6i pracującego w mojej firmie. Auto regularnie co 15.000km do dziś ma wlewany ten sam olej. Przejechał 420.000km i jeździ nadal, bez remontu.

    - mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
    - bo to jedzie BMW e38 synku...
    -------------------------------------------------
    ///M-Sport Individual

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa
    I to jest fakt! Osobiście też przejechałem Polonezem 450 tys.bez remontu głównie na Lotosie :) Co do oleju to parametry oczywiście zgodne z zaleceniami producenta. W E38 tylko syntetyk i tyle.

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    a ja mam w swojej e38 m52b28 455tys. km przebiegu , od nowości zalewany 5w40 , od dwóch lat valvoline max live 5w40 oczywiście , i od wymiany do wymiany bez dolewek , nie słychać popychaczy nawet jak stoi tydzień . tylko 5w40 !! pozdrawiam !

  8. #28
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Polonez polonezem, ale najpierw siadają popychacze, których w Polonezie nie ma. Chociaż musicie przyznać, że rozrząd w głowicy pięknie klepał w Polonezie I to już od 100kkm bez wyjątku. Tylko w tamtych czasach ludzie byli do tego przyzwyczajeni.

    Gdyby nie popychacze to temat oleju w BMW nie byłby w ogóle poruszany, bo prędzej padają pierścienie lub cylindry niż szczelność układu smarowania. No chyba, że ze względu na niedbalstwo właściciela.

    Gdyby silnik Poloneza miał popychacze hydrauliczne to by dopiero była zabawa, szczególnie jakby wsadzili jakieś polskiej produkcji, gdyby była.

    PS. Takie info, może ktoś się zainteresuje, od tego roku Valvoline 5W40 Maxlife to jest pełny syntetyk, a nie olej HC.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 15-12-2014 o 10:43
    pozdrawiam Bartek

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik Awatar YBSA
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    433
    BMW
    730d 2001r.
    Skąd
    WPZ
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Polonez polonezem, ale najpierw siadają popychacze, których w Polonezie nie ma. Chociaż musicie przyznać, że rozrząd w głowicy pięknie klepał w Polonezie I to już od 100kkm bez wyjątku. Tylko w tamtych czasach ludzie byli do tego przyzwyczajeni.

    Gdyby silnik Poloneza miał popychacze hydrauliczne to by dopiero była zabawa, szczególnie jakby wsadzili jakieś polskiej produkcji
    Muszę Cię kolego bardzo mocno rozczarować. Otóż w każdym benzynowym Polonezie po '96r jest hydraulika kasująca luz zaworowy :] W głowicy koniki ustawia się na 0 (zero). W bloku są szklanki hydro produkcji GM. Nie jest też prawdą że silniki FSO po 100kkm obligatoryjnie klepały lub nadawały się na przemiał. Jeżeli ktoś nie potrafił prawidłowo ustawić luzów zaworowych to i taki efekt się pojawiał. Albo co gorsza eksploatował silnik "na emeryta" czyli jazda poniżej 2000rpm i pedał w podłogę. Wbrew pozorom ustawienie zaworów w tym motorze nie jest to prosta czynność jak np w PF126p. Skoro nie klepały po wyjeździe z fabryki to dlaczego miały by klepać po 100kkm i PRAWIDŁOWYM ustawieniu? Za długo pięknych lat mojego życia spędziłem w FSO by dziś wciskać mi takie banialuki. Także kolejny forumowy mit obalony. Jak ja to kocham ;)

    - mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
    - bo to jedzie BMW e38 synku...
    -------------------------------------------------
    ///M-Sport Individual

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    592
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    Cytat Zamieszczone przez KamilW Zobacz posta
    Akurat lanie oleju o wyższej drugiej liczbie ma swoje uzasadnienie w przypadku silników z większymi przebiegami lub bardzo obciążonych.
    A nawet w nowym aucie nie zaszkodzi, a pomoże.
    Olej xW30 stworzono z myślą o zmniejszeniu emisji i oszczędności paliwa - podobnie rzecz się ma z termostatami utrzymującymi temperaturę 105 stopni.
    Chodzi o to aby olej był jak najrzadszy, żeby ile się tylko da zredukować opory wewnętrzne silnika.
    Nikt się nie patrzy przy tym na to co będzie z silnikiem za 20 lat, ważne jest aby nie padł przez okres gwarancji.

    Kilka luźniejszych przemyśleń:
    - olej xW30 też ma w pewnym momencie rozgrzewania silnika lepkość taką jak olej xW60, xW50 i xW40 więc silnik musi być przygotowany aby pracować poprawnie przy każdej wyższej lepkości oleju.
    - im rzadsza ciecz tym trudniej utrzymać jej ciśnienie przy tym samym wydatku (luzach pomiędzy współpracującymi częściami) - stąd na przykład cykanie szklanek na xW30, które znika na xW40.
    - na zimno i tak nie ma większego znaczenia czy mamy xW30, xW40 czy xW50 bo wszystkie mają z przodu 0-5 (mowa o syntetykach).

    Takie kilka moich luźnyxh przemyśleń, osobiście jestem przeciwnikiem olejów xW30, podobnie jak termostatów na 105 stopni i interwałów międzyprzeglądowych co 30 kkm. :)

    to dla osób które piszą ze po nagrzaniu silnika klepie powinni lac 5w50 a czytałem o takich ze pomagał im nawet 10w 60 :)
    obecnie ja mam 10w40 i myślę na vavoline vr1 5w50

    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html w tym linku jest fajnie pokazany zakres oleju 5w50
    Ostatnio edytowane przez oizo_pl ; 03-02-2015 o 16:36
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 25-11-2017, 17:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:35
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 10:19
  4. [e38] To znowu ja i mój nowy "look" na lato... :D
    Przez Pablo_gl w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 05-07-2008, 09:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •