Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: Mój "test olejowy" w m62b44.

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    rozumiem że ustały ale to nadal nie jest normalne zrozum, że 0w-30 w zdrowym piecu nie powoduje takich komplikacji jakby to powiedzieć to jak zalewanie motodoktora bo jest ciszej Ty lejesz gorszy olej bo jest lepiej dla ucha ale nie dla silnika albo zrób test następnym razem zalej LM 5w-40 synthoil i zobacz co będzie

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Akurat lanie oleju o wyższej drugiej liczbie ma swoje uzasadnienie w przypadku silników z większymi przebiegami lub bardzo obciążonych.
    A nawet w nowym aucie nie zaszkodzi, a pomoże.
    Olej xW30 stworzono z myślą o zmniejszeniu emisji i oszczędności paliwa - podobnie rzecz się ma z termostatami utrzymującymi temperaturę 105 stopni.
    Chodzi o to aby olej był jak najrzadszy, żeby ile się tylko da zredukować opory wewnętrzne silnika.
    Nikt się nie patrzy przy tym na to co będzie z silnikiem za 20 lat, ważne jest aby nie padł przez okres gwarancji.

    Kilka luźniejszych przemyśleń:
    - olej xW30 też ma w pewnym momencie rozgrzewania silnika lepkość taką jak olej xW60, xW50 i xW40 więc silnik musi być przygotowany aby pracować poprawnie przy każdej wyższej lepkości oleju.
    - im rzadsza ciecz tym trudniej utrzymać jej ciśnienie przy tym samym wydatku (luzach pomiędzy współpracującymi częściami) - stąd na przykład cykanie szklanek na xW30, które znika na xW40.
    - na zimno i tak nie ma większego znaczenia czy mamy xW30, xW40 czy xW50 bo wszystkie mają z przodu 0-5 (mowa o syntetykach).

    Takie kilka moich luźnyxh przemyśleń, osobiście jestem przeciwnikiem olejów xW30, podobnie jak termostatów na 105 stopni i interwałów międzyprzeglądowych co 30 kkm. :)

  3. #13
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Dobrze prawisz o tych olejach :)

  4. #14
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez ratovnik Zobacz posta
    Ja przetestuję przy następnej wymianie Valvoline SynPower 5W40 :)
    wlej max life, syn power super olej esterowy, ale moze sie zdarzyć że bedzie ci go pił

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    wlej 5w-40 i zobaczysz co będzie

  6. #16
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    wlej max life, syn power super olej esterowy, ale moze sie zdarzyć że bedzie ci go pił
    To są jakieś znaczne różnice między Valvoline Maxlife 5W40 a Valvoline SynPower 5W40?
    Z zaleceń wynika, że Synpower jest zalecany, a o MaxLife nic nie piszą :)

    Wiec jak to jest?

  7. #17
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Maxlife to hydrocrackowany olej półsyntetyczny, a SynPower to olej wpełni syntetyczny.

    Ja leję Maxlife 5W40 do różnych starszych aut i jestem bardzo zadowolony. W nowym mam SynPower 5W40.
    pozdrawiam Bartek

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    MaxLife zawiera pakiet dodatków konserwująco/uelastyczniających uszczelnienia (simmeringi, uszczelniacze zaworów), SynPower natomiast jest stworzony z myślą o zmniejszeniu tarcia (zużycie paliwa) i jest przystosowany do wydłużonych interwałów międzyprzeglądowych.
    http://www.valvolinepolska.pl/cp,25,..._synpower.html
    http://www.valvolinepolska.pl/cp,26,...y_maxlife.html
    Ostatnio edytowane przez KamilW ; 18-11-2013 o 14:43

  9. #19
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez KamilW Zobacz posta
    MaxLife zawiera pakiet dodatków konserwująco/uelastyczniających uszczelnienia (simmeringi, uszczelniacze zaworów), SynPower natomiast jest stworzony z myślą o zmniejszeniu tarcia (zużycie paliwa) i jest przystosowany do wydłużonych interwałów międzyprzeglądowych.
    http://www.valvolinepolska.pl/cp,25,..._synpower.html
    http://www.valvolinepolska.pl/cp,26,...y_maxlife.html
    KamilW, a który z nich zalałbyś do silnika M62TUB44 o przebiegu 345 tys. (rok 2001)? Jest jakaś różnica dla tego silnika rozważając te dwa oleje?

  10. #20
    Początkujący Użytkownik Awatar borowik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    60
    BMW
    E38 740d 2000r
    Skąd
    Pruszków
    Rzadko na forum pada hasło "Shell Helix Ultra" 5W40 z normą LL01 ?
    Używał go ktoś i ma spostrzeżenia?
    traktor V8

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 25-11-2017, 17:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:35
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 10:19
  4. [e38] To znowu ja i mój nowy "look" na lato... :D
    Przez Pablo_gl w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 05-07-2008, 09:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •