Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 16

W±tek: E32 750 grzej±cy siê alternator - bardzo grzej±cy

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar kanap
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    44
    BMW
    E32 750
    Sk±d
    Sadów

    Post E32 750 grzej±cy siê alternator - bardzo grzej±cy

    Witam.
    Mam taki ma³y problem . da³em do regeneracji alternator - wymiana stojanu ³o¿ysk i regulatora.
    po za³o¿eniu zauwa¿y³em ¿e cholernie siê grzeje tzn po 10- 15 minutach pracy nie mozna go dotkn±æ a je¶li kapnê na niego wodê to od razu wyparowuje . nie mam jak za bardzo zmierzyæ temperatury dok³adnie .co o tym s±dzicie , w jakiej tem. pracuje alternator - 140A BOSCHA .

    ³adowanie na zimnym okolice 14,2 ale im bardziej siê grzeje to ³adowanie spada , nawet do 13.2- ³adowanie jest '' faluj±ce '' ca³y czas skacze napiêcie nie potrafi siê ustabilizowaæ

    pobór pr±du na pracuj±cym silniku 60A - tak ma byæ czy co¶ za du¿o ?

    stojan zosta³ wymieniony poniewa¿ ten oryginalny w miejscu wlotu powietrza mia³ '' wypiaskowane '' uzwojenie , w prawdzie nie robi³ zwarcia na mase ale mechanik stwierdzi³ ¿e jak dostanie wilgoci np w czasie deszczu mo¿e zwieraæ .

    4 razy wyjmowa³em go i zawozi³em na powiedzmy reklamacjê , mechanik stwierdzi³ ¿e wszystko jest oki a ja mam obawy czy nie sp³onie mi ten alternator a razem z nim auto.
    wszystkie sugestie mile widziane.
    pozdrawiam Kanap
    E32 750 i wszystko jasne

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar ManiacDrifting
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Sk±d
    Bikini Dolne
    a czy po wyjêciu krêci siê lekko i bez oporów? a zakrêcony wirnik krêci jeszcze jaki¶ czas?

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar kanap
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    44
    BMW
    E32 750
    Sk±d
    Sadów
    tak , wszystko niby w porz±dku a jednak siê grzeje .
    Dodam jeszcze ¿e grzeje siê od ¶rodka na zewn±trz czyli ¿e stojan robi siê najpierw cholernie gor±cy , wiêc to nie ³o¿yska
    E32 750 i wszystko jasne

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa

    Post

    Co¶ z pewno¶æi± jest nie tak, bo ja nie raz zdejmowa³em alternator, nawet po je¼dzie i by³ po prostu ciep³awy. A na dodatek mam jeszcze ten s³abszy 115A.

    Wydaje mi siê, ¿e stojan jest nieoryginalny i niedowymiarowany do mocy, co skutkuje prac± w stanie przeci±¿enia. Jaki stojan masz tam za³o¿ony?

    Wydaje mi siê, ¿e kupno u¿ywanego alternatora i wymianie regulatora, który i tak posiadasz jest wystarczaj±ce do rozwi±zania problemu, te alternatory s± wieczne, nie ma takiej sytuacji, ¿eby ³adowania nawet zbli¿a³o siê do 140 A, je¿eli nie masz jakiego¶ car audio.

    Je¿eli chcesz zawstydziæ eletryka, który robi³ regeneracjê, to alternator na stó³, obci±¿enie dynamiczne, tak chocia¿by ze 100A, oscyloskop i niech siê wyt³umaczy z przebiegów.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-11-2013 o 12:56
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar kanap
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    44
    BMW
    E32 750
    Sk±d
    Sadów
    Cze¶æ.
    co do stajonu to nie mam pojêcia co to za produkcja. zamówi³ go go¶ciu który robi³ remont . wiem tylko ¿e kosztowa³ 210 z³ sam stojan , a ca³a regeneracja 420 z³ .
    ja te¿ mu mówi³em ¿e pewnie jest za s³aby stojan pewnie 90A a on siê upiera ¿e 140A i ¿e jest to wina po stronie instalacji w poje¼dzie ?
    na jego stole obci±¿ali¶my go ale tylko 50A - twierdzi ¿e wiêcej nie mo¿e na swoim stole go obci±¿yæ.
    jak alternator chodzi w aucie '' bez obci±¿enia '' czyli bez ¶wiate³ itp to pobór wskazuje 60A czyli wiêcej ni¿ on na stole jest w stanie zrobiæ
    E32 750 i wszystko jasne

  6. #6
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez kanap Zobacz posta
    Cze¶æ.
    co do stajonu to nie mam pojêcia co to za produkcja. zamówi³ go go¶ciu który robi³ remont . wiem tylko ¿e kosztowa³ 210 z³ sam stojan , a ca³a regeneracja 420 z³ .
    ja te¿ mu mówi³em ¿e pewnie jest za s³aby stojan pewnie 90A a on siê upiera ¿e 140A i ¿e jest to wina po stronie instalacji w poje¼dzie ?
    na jego stole obci±¿ali¶my go ale tylko 50A - twierdzi ¿e wiêcej nie mo¿e na swoim stole go obci±¿yæ.
    jak alternator chodzi w aucie '' bez obci±¿enia '' czyli bez ¶wiate³ itp to pobór wskazuje 60A czyli wiêcej ni¿ on na stole jest w stanie zrobiæ
    Powiem tak, ja bym nie ufa³ takim regeneracj±, tym bardziej, ¿e nie wiadomo co on tam wsadzi³.

    Szkoda ryzykowaæ, poza tym je¿eli tak Ci siê nagrzewa przy 60A, to przy 50A te¿ powinien.

    Jednak¿e dziwne jest, ¿e masz pobór 60A bez ¶wiate³, bez ogrzewania szyby i innych nadmiernych odbiorników. Ja nie mierzy³em nigdy tego poboru, bo nie mia³em cêgowego amperomierza, ale i tak wydaje mi siê, ¿e ponad 800W na same sterowniki to trochê du¿o, to jest jednak gigantyczna moc jak na elektronikê. Rozumiem, ¿e aku jest na³adowany i bierze grosze, bo je¿eli jest trupem to bêdzie ci±gnê³o pr±d z alternatora jak szalony.

    Poza tym musisz pamiêtaæ, ¿e alternator maksymalnie mo¿e oferowaæ te 140A, ale nie na ja³owych obrotach.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-11-2013 o 21:32
    pozdrawiam Bartek

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar kanap
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    44
    BMW
    E32 750
    Sk±d
    Sadów
    aku jest nowy i na³adowany.
    nie wiem , nie znam siê ale kompy bior± jakie¶ napiêcie , do tego lusterka ca³y czas grzej± chodz± wiatraczki tj g³ówny wentylator pracowa³ no i ten ma³y w panelu - mo¿na go pomin±æ , zamówi³em alternator - nowszy typ - nie wiem czy bêdzie pasowa³ ale mam nadzieje , je¶li ten nie bêdzie siê grza³ no có¿ bêdê o 4 setki bogatszy hehehe
    E32 750 i wszystko jasne

  8. #8
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar pietras244
    Do³±czy³
    Sep 2013
    Posty
    75
    BMW
    e30, e28, e32, e46
    Sk±d
    w±growiec
    koledzy maja racje, dostalas "kiepski" srodek a wiec niedopasowany do parametrow aletrnatora, kup sobie uzywke za 100zl i bedziesz zadowolony i zapomnisz o probemier

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar kanap
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    44
    BMW
    E32 750
    Sk±d
    Sadów
    Witam.
    alternator z ALLEGRO te¿ siê grzeje ¿e nie mo¿na go dotkn±c po 10 minutach pracy .
    ja ju¿ sam nie wiem co to mo¿e byæ .
    Wychodzi na to ¿e one tak siê grzej± i tyle.
    W alternatorze z allegro wymieni³em regulator na nowy - zamiennik - ten który by³ nie trzyma³ napiêcia na stole napiêcie skaka³o , po wymianie regulatora ³adowanie 14.45 .
    Mo¿e tu jest problem ¿e nie s± to ori. regulatory tylko zamiennika BOSCHA ?
    E32 750 i wszystko jasne

  10. #10
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Wsad¼ na próbê inny aku. Jak aku padniête te¿ taki objaw jest.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Podobne w±tki

  1. jak bardzo da siê obnizyæ E32 ?
    Przez PiotrekV8 w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 22:08
  2. Tak koñczy E32 750 a zaczyna siê Warszawa
    Przez NikosWariat w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 17:37
  3. Bmw 750 bardzo wytrzyma³e :)
    Przez artas270 w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-08-2010, 21:40
  4. [mechanika] grzej±cy sie silnik
    Przez Stvstifler w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 19-12-2009, 13:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •