Kolor oleju w silniku benzynowym jest zupełnie inny niż w silniku diesla. Kolor przezroczysty, tak jak Kolega Kruger32 napisał, po przebiegu 15 000 km jest zupełnie naturalną rzeczą. Czasami olej trochę ciemnieje - robi się bursztynowy, ale nadal jest prawie przezroczysty. Jest to normalna (prawidłowa) barwa oleju w silniku benzynowym. W silniku diesla, ten sam olej zaraz po wymianie będzie miał kolor czarny.
LL04 - to specyfikacja oleju dla BMW. Jest to olej zarówno do silników benzynowych jak i do diesla. Jest to specyfikacja stosowana w olejach nowej generacji. Zastępuje poprzednie specyfikacje LL98 i LL01.
Kolega Smoku napisał : "jak można zalać olej LL do benzyniaka, po co?" - można, a nawet trzeba - jeśli samochód jeździ w zmiennym (wydłużonym) trybie serwisowym. Większość modeli BMW (jeśli nie wszystkie?) jeździ w zmiennym okresie obsługowym, tzn. wymiana oleju może przypadać np. po przebiegu 20/40 000 km lub np. po 2 latach eksploatacji.