To wytłumacz mi jak się to ma do tego co napisałeś że chłodzi za to odpowiada ?
To wytłumacz mi jak się to ma do tego co napisałeś że chłodzi za to odpowiada ?
Termostat ma zbiorniczek z płynem, który ogrzewając się od płynu chłodzącego rozszerza się otwierając tym samym termostat. Termostat w silnikach M62 ma punkt otwarcia na 105 stopni C - czytaj, przy takiej temperaturze płynu zaczyna się otwierać - utrzymuje dzięki temu temperaturę na poziomie 110-115 stopni.
To przez ekologię - wyższa temperatura silnika to rzadszy olej, a rzadszy olej to niższe opory i wyższa sprawność spalania.
Ale, żeby przy pełnym obciążeniu silnika go nie przegrzać, ECU silnika może czasowo obniżyć temperaturę silnika.
Jest to realizowane właśnie grzałką w termostacie - podgrzewa ona płyn (ale nie chłodzący silnik, tylko ten w zbiorniczku termostatu), dzięki temu ten własnie płyn osiąga 110-115 stopni i termostat się otwiera mimo tego, że płyn chłodzący silnik ma na przykład tylko 90 stopni.
Nie mam charakterystyki tego termostatu ale podejrzewam, że jeśli podłączyło by się do grzałki na stałe 12V to temperatura płynu nie przekroczy 90-95 stopni, czyli będzie tak jakbyście mięli termostat z E31 na 85 stopni. Tylko nie wiem ile wytrzyma grzałka zasilana w sposób ciągły.
Dzieki Kamil
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU
Po pierwsze termostat otwiera się przy 95 C i temperatura pracy silnika m62 to 105 c więc nie wprowadzajcie w błąd panowie jak macie 115 c to coś z waszymi samochodami nie tak zobaczcie sobie i poczytajcie na forum
Chyba że ma sie od e31 który otwiera się przy 85 c naq ciepłe kraje :P
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 18-06-2014 o 10:41
Skoro nie wierzysz nam to masz tutaj info o termostacie od specjalistów http://www.klinika-bmw.pl/feat/wymia...slizgow-w-m62/
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU
Tutaj jest fajna strona odnośnie układu chłodzenia w M62 i parę ciekawych informacji (m.in. charakterystyka pracy termostatu):
http://www.bimmerfest.com/forums/sho...=432457&page=4
a w ogóle ile wchodzi płynu chłodniczego do e38?
Rozebrałem swoją pompe wody i wrzucam zdjęcie jak wygłąda termostat i obudowa z grzałką. Ale mam juz rozwiazanie. Nie trzeba kupować ori z aso(no chyba że ktoś ma sporo kasy), na allegro można kupić krócic/obudowe termostatu tutaj link o co chodzi http://allegro.pl/obudowa-krociec-te...302906413.html
do tego termostat wahlera za 150zł i mamy niższą temperaturę. U mnie jeszcze dojdzie koszt pompy bo mam jeszcze oryginalną i nabrała już luzu.
xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU
No to daj znać czy da się to poskładać i włożyć do M62, bo z tego co wiem i widzę to ten króciec jest do M60.