Strona 9 z 17 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 167

Wątek: Wysoka temperatura m62b44

  1. #81
    Zaawansowany Użytkownik Awatar IMPEX1950
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    665
    BMW
    Rolls Royce Phantom
    Skąd
    RADZIONKÓW
    to dlaczego producen przewidzial 104-112 stopni ciepła pracy? co ci da ze zbijesz o 15 tylko mozesz pogorszyc.

  2. #82
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Podwyższenie temperatury pracy to większa sprawność, czyli mniejsze spalanie. Wydaje mi się, że to był jedyny powód tej modyfikacji, chyba, że już wtedy myśleli o pogorszeniu niezawodności silników.

    Pomijając już fakt, że dla trwałości gumy różnica 15 stopni to kolosalna różnica.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 23-03-2014 o 19:14
    pozdrawiam Bartek

  3. #83
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bladyatl
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    369
    BMW
    e38 740i 99r
    Skąd
    warszawa
    Chodzi też o czystość spalin, tak jak ttrol napisał, większa sprawność, mniejsze spalanie i przede wszystkim norma EURO 3 które weszło w 2000r. Niespełniające wymogów emisji pojazdy nie mogły być sprzedawane na terenie UE i dlatego też nastąpiły takie zmiany w tych silnikach.

  4. #84
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory

    Post

    Chodzi właśnie o trwałość elementów takich jak gumy i głównie "plastikowe" ślizgi łańcucha np. w M62TU.

    Wyższa temperatura to może i dla dobra dla ekologii, ale tragiczna w skutkach dla tych właśnie elementów.

    Niższa temperatura (np. w okolicy 95oC zamiast 110oC to ogromna róznica).

    Gumki w kołach Vanosa też dostają w tyłek ;)

  5. #85
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    podsumowując
    zakładając termostat
    85 st mamy temp w okolicach 95 st
    88 z 740d mamy też te okolice 95 st
    95st mamy ile??? 100-110
    a 105 mamy 105-109 st????
    czyli czym wyższa temp otwarcia termostatu tym większa sprawność czy wydajność układu chłodzenia gdyż różnica między temp otwarcia termostatu a rzeczywistą pracą silnika jest mniejsza???? z tego tak wychodzi
    a jak jest z temostatem 85 st jak mamy środek zimy i temp -20 st. Jak jest wtedy z ogrzewaniem??? przecież temp 20 st niższa jest na pewno odczuwalna, że nagrzewnica jest chłodniejsza o tyle stopni

  6. #86
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bladyatl
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    369
    BMW
    e38 740i 99r
    Skąd
    warszawa
    Żaden inżynier w BMW pewnie nie obliczał żywotność takiego auta na więcej niż 10 lat, i być może ten plastikowy ślizg jest tym elementem który ma załatwić ten silnik jak nie przez przebieg to przez czas bo plastiki i gumy starzeją się i ulegają uszkodzeniu nawet jak nie są używane. Ludzie muszą kupować nowe auta tak jest ten dzisiaj świat ułożony.
    Szkoda że tak się dzieje bo obecnie tylko pasjonaci nadal inwestują w takie auta niemałe pieniądze.

  7. #87
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez bladyatl Zobacz posta
    Żaden inżynier w BMW pewnie nie obliczał żywotność takiego auta na więcej niż 10 lat, i być może ten plastikowy ślizg jest tym elementem który ma załatwić ten silnik jak nie przez przebieg to przez czas bo plastiki i gumy starzeją się i ulegają uszkodzeniu nawet jak nie są używane. Ludzie muszą kupować nowe auta tak jest ten dzisiaj świat ułożony.
    Szkoda że tak się dzieje bo obecnie tylko pasjonaci nadal inwestują w takie auta niemałe pieniądze.
    Dlatego właśnie takie tematy na forum są na wagę złota ;)

  8. #88
    Zaawansowany Użytkownik Awatar dray
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    184
    BMW
    Alpina B10 V8 + X5 4.6is + 320d
    Skąd
    Lodz

    Post

    Cytat Zamieszczone przez IMPEX1950 Zobacz posta
    to dlaczego producen przewidzial 104-112 stopni ciepła pracy? co ci da ze zbijesz o 15 tylko mozesz pogorszyc.
    Prawidłowa temperatura pracy M62 to 75-113 stopni (informacja pochodzi z dokumentacji BMW).
    BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, a producent skrzyni już tak...
    BMW zmieniło interwały wymiany oleju w silniku na okolice 40,000km. Jak myślisz - po co? Odpowiem Ci - by szybciej się psuły...



    Z dokumentów opublikowanych dla ASO przez BMW na temat silników M62 wynika że podwyższona temperatura ma za zadanie obniżyć spalanie i zredukować emisje spalin.

    Przecież termostat 85 stopni występował fabrycznie w M62 do modelu e31 więc nie wiem czego się obawiacie. W Alpinie mam taki termostat od kilku lat (chłodnicę też mam większą niż standardowa 540i) w X5 4.6 też miałem ten termostat i zarówno zimą jak i latem nie ma żadnych kłopotów, a temperatura wody znaczne niższa.

    W przypadku jakiejkolwiek awarii układu chłodzenia an termostacie 95, macie duże szanse pożegnać się z silnikiem na skutek przegrzania. I to nie wyjdzie od razu, czasem można przejechać jeszcze tysiące kilometrów. V8 świetnie sobie radzi nawet z porysowanymi cylindrami. W przypadku termostatu 85,te szanse z pewnością są wyższe.
    Ostatnio edytowane przez dray ; 24-03-2014 o 13:42
    http://7er.pl/signaturepics/sigpic5639_1.gif
    B10 V8 #282

  9. #89
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mcdziubek
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    648
    BMW
    Ex E38 740i 4.4 - F10 528i 3.0
    Skąd
    Windsor and Slough
    Blog
    1
    http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BM...3eb8fbc&000325

    Tu jest termostat od 840i. Temp otwarcia 85 stopni.

    Czy moge śmiało zamówić ten termos z linku powyżej?


    Bo na zdjeciu jest pokazany sam termos bez obudowy.

    Czy z ASO tez by przyszedł taki bez obudowy czy z obudową?
    Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
    E38 740i V8 ma nowego Pana.

  10. #90
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Cytat Zamieszczone przez mcdziubek Zobacz posta
    http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BM...3eb8fbc&000325

    Tu jest termostat od 840i. Temp otwarcia 85 stopni.

    Czy moge śmiało zamówić ten termos z linku powyżej?


    Bo na zdjeciu jest pokazany sam termos bez obudowy.

    Czy z ASO tez by przyszedł taki bez obudowy czy z obudową?
    to nie jest termostat od 840. Termostat zamawiasz zawsze kompletny z obudową. By zamontować go w m62TU tylko wnętrze jego montujesz w obudowie z TU. Na gotowo wyglada to tak: https://www.facebook.com/photo.php?f...e=3&permPage=1

Podobne wątki

  1. [silnik] Wysoka temperatura cieczy
    Przez Kimi_T w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 11:20
  2. e32 735i za wysoka temperatura
    Przez Woyas w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 09:28
  3. [mechanika] zbyt wysoka temperatura silnika
    Przez czoobek w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-08-2010, 17:04
  4. Bardzo wysoka temperatura gazu
    Przez Jurij w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 16:24
  5. [mechanika] Wysoka temperatura i Przyspiszsza wolno
    Przez orzechopcja w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-08-2007, 17:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •