Z 740d jest montowany na szybkozłączkę, a z 840 na cybant, dlatego z niego wygrzebujemy tylko wnętrze.
Z 740d jest montowany na szybkozłączkę, a z 840 na cybant, dlatego z niego wygrzebujemy tylko wnętrze.
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
A ten z 840i ten 85 stopni to tez trzeba cos wygrzebac żeby włożyć do m62b44?
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
Hmm, Panowie, jak mam obecnie 93-95 oC to jest sens wymieniać na ten 85 stopniowy termostat? On daje realnie 85 stopni podczas działania czy jakoś wiele więcej?
No to w takim razie albo mam przelot zamiast termostatu, albo ten na mneijszą temp.
Z reguły jest 93/4, czasami skoczy do 95.
tak czytam te posty dotyczące tej wysokiej temperatury i nie wiem czy coś nie tak macie panowie z układem chodzenia czy o co to chodzi. Ja mam założony ori termostat na 105 st i nigdy ale to nigdy nawet w największe upały i korki nie miałem wiekszej wartości na zegarach jak 109st. Jak mam 109 st to zaraz w zasadzie spada do 107 i słychać wyraźnie wisko. Podczas jazdy normalnej mam 106st. jak upalam trzyma 85-89 st. Być może jest to sprawa tego że mam auto z włoch i może tam były wisko inne montowane albo soft to grzania grzałki w termostacie. A jak włącze klime w temperaturze zewnętrznej powyżej 20 st to w zasadzie jest cały czas 90 st. na zegarach
drey wg mnie to przy termostacie 95 st temp 110 st to raczej może się zdarzyć ale przy chyba albo zapchanej chłodnicy albo mało sprawnym wisko. Ja mam jeszcze e39 z motorem 2.8 i tam jest termostat 92 st i nigdy też w największe upały i korki nie zdarzyło mi się aby silnik miał więcej jak 100 st.
Przeceiż jak termostat się otworzy i nagrzewa się chłodnica to wisko swoją bezwładnością jak jest rozpięte i tak minimalnie na siebie ciągnie powietrze z chlodnicy i w pewnym momencie jak się zagrzeje musi się zapiąć a jak jest mało sprawne to będzie dłuższa zwłoka i wtedy temp może dochodzić do 110st i więcej. Ja na próbe kiedyś wyciągnąłem temorstat z e38 to przy 85 st na zegarze to wisko już strasznie dawało się we znaki.
Ostatnio edytowane przez ruti ; 23-03-2014 o 18:39
Moja także trzyma sztywno 106 stopni, ale koledzy chcą zmniejszyć temperaturę, aby zwiększyć trwałość jednostki i ograniczyć ryzyko przegrzania.
nie no ja wszystko rozumiem ale 95 st termostat to malo prawdopodobne aby 110 st i więcej się pojawiało przy sprawnym układzie chłodzenia ( chłodnica -wisko). U mnie jak jest 109st na zegarach i otworze maske to wiadomo że wisko się nie zapnie tak jak przy zamknietej i momentalnie rusza wiatrak od klimy.
dokładnie po to jest ta cała modyfikacja, bo w tych silnikach problemem jest właśnie praca w bardzo wysokiej temperaturze.
Ja mam założony właśnie teraz termostat z 740d i średna temperatura przy dzisiejszej temp na dworze jeżdżąc po Warszawie wynosi 94-96 stopni. Więc 94 czy 96 to nie 106 czy 116...
Modyfikacja nie jest droga bo ori termostat kosztuje coś około 320 zł (zamienników nie ma), a można łatwo zbić te kilkanaście stopni... Także ładujcie takie termostaty do swoich m62