Strona 23 z 91 PierwszyPierwszy ... 1321222324253373 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 230 z 902

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

  1. #221
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Tylko biorąc 50 czy 60 zł za wymianę nie oczekuj, że będzie zrobiona ona dobrze bo nie wystarczyłoby to na podstawowe narzędzia potrzebne do tej wymiany.
    Druga sprawa - jeśli mechanik Ci mówi, że wymieni tarcze w 30 minut to zawróć na pięcie i idź do innego ;)
    Dlatego takie rzeczy robie sam i niejednokrotnie zajmuje mi to 4 godziny. Po sobie 2-3 razy sprawdzam a innemu to w ogóle nie wierzę.

  2. #222
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    No i też jestem tego zwolennikiem bo z doświadczenia wiem, że jeśli klient ma choć trochę umiejętności technicznych to i tak zrobi to lepiej niż połowa mechaników...

  3. #223
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK

    Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

    Witam który zestaw wybrać

    1. tarcze Zimmermann Coat Z + klocki Textar ePad - 850 zł
    2. tarcze Zimmermann Coat Z + klockiTRW DTEC - 675 zł
    Albo ate ceramic w tej samej cenie co textar, powiedzcie czy warto dopłacić 200zl do textar. Czy te trw z powłoka ceramiczna tez bedą dobrym wyborem?

  4. #224
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    641
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Ostatnio mechanik na mnie "nakrzyczał", że klocki ceramiczne mają mniejszy współczynnik tarcia i żeby zachować odpowiednią skuteczność hamowania, ceramiczne klocki muszą mieć większą powierzchnię do styku z tarczą. Dodatkowo zabronił stosować smar miedziany pod alufelgę ze względu na reakcję chemiczną między stalą, miedzią i aluminium.
    To co, że diesel? Pewnie świece zalane;)

  5. #225
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    z tym współczynnikiem to trochę bajek naopowiadał ;) Ale ze smarem miedzianym to normalka, jak najdalej z tym od hamulców :)

  6. #226
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK
    Ale to nie odpowiedz na pytanie który zestaw wybrać. Czy moze jakieś zwykle klocki?

  7. #227
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Jeżeli chodzi o sprawdzony i pewny zestaw to znacznie lepiej tarcze Zimmermann + klocki Ferodo lub Zimmermann

  8. #228
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    No to żywe wieści z dzisiaj - mój ziomek wymienił zestaw na nowy Textar w e46. Okazało się, że nowe tarcze i nowe klocki tak ciasno były wpakowane (tłoczek max cofnięty, a mimo to zestaw wszedł na ciasno), że dosyć mocno zgrzały tarcze i musiał jechać max 100km/h, robiąc przerwy na kontrole co jakiś czas. Jedna tarcza zgrzała się za pierwszym razem do czerwoności i zaczęło śmierdzieć, stąd się kapnął. Szkoda, że dopiero na autostradzie. Wniosek wysnujcie sobie sami i nie piszcie, że mechanik albo montaż lipny, bo każdy, kto to robił wie, że miejsca tam jest na żyletki przy nowym zestawie a każdy zestaw jest zrobiony z określoną dokładnością - czasami na plus, czasami na minus.

    Co do miedzi i alu, to naturalne połączenie do powstania korozji, choć w aucie rodziców kiedyś tak posmarowałem i nic się do dziś nie dzieje. Ja smaruję jednak średnicę piasty i szpilki smarem grafitowym. Kiedyś zaniedbałem - nie posmarowałem w Mondeo i ładnie mi to problemu narobiło - urwana szpilka = wymiana całego łożyska, bo nie ma opcji, żeby wybić samą szpilkę. Oczywiście Polak potrafi i sobie nafrezowałem oczko do jej wybicia + musiałem przyszlifować łeb szpilki. Naprawa kosztowała mnie 8zł + 100zł drymel + sporo kombinowania, zamiast 580zł łożysko + robota (mechanik z prasą).

    Lewian, muszę przyznać Ci rację - widzę, że kilka dziurek mi lekko się zakleiło w niewielkiej części (ok. 1/3 jak na razie). Wygląda to podobnie jak na zdjęciu poniżej:

    Pytanie teraz jak rozpoznać klocki, które się nadają do wierconych tarcz, bo nigdzie nic na ten temat nie znalazłem? Z drugiej strony, trochę materiału w nich musi zostawać, bo przecież po części właśnie po to są nawiercenia - żeby odprowadzać gazy i pył ścieranego klocka. We wszystkich materiałach, jakie znalazłem, podają jednak, że jak chce się zapobiegać fadingowi, to najlepsza jest jednak tarcza nacinana. Wiercone niosą ze sobą niebezpieczeństwa pęknięć i z racji zredukowanej ilości materiału mają mniejszą pojemność. Ogólnie nawiercane tarcze są nieco kontrowersyjne w kwestii ich zalet w relacji do trwałości. Mam takie u siebie - wiercone Zimmermann Sport. Zobaczmy jak się będą zachowywać w trakcie eksploatacji.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 05-06-2016 o 22:04

  9. #229
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Coś z tym smarem miedzianym przesadzone. Ludzie smarują alu i nic sie nie dzieje. Problem jest chyba w jakości samego aluminium.

  10. #230
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Dzisiaj wychodziłem z roboty i stała RS6. Sprawdziłem otwory w tarczy, niektóre miała nawet całkiem zaklejone klockiem. Chyba więc zapychanie się otworów to normalna rzecz.

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Druga sprawa - jeśli mechanik Ci mówi, że wymieni tarcze w 30 minut to zawróć na pięcie i idź do innego ;)
    No bez przesady... A co tam takiego wielkiego jest do roboty? Ja swoje wymieniłem 4 sztuki w 3h pod blokiem z rozkładaniem się z gratami. Ile wg Was trwa "właściwy" czas?
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 06-06-2016 o 20:08

Podobne wątki

  1. tarcze hamulcowe
    Przez Chudy__ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 22:32
  2. [ zawieszenie] tarcze hamulcowe
    Przez czoobek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 19:52
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 20:15
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46
  5. [mechanika] jakie tarcze hamulcowe polecacie..
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2007, 20:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •