Strona 60 z 90 PierwszyPierwszy ... 1050585960616270 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 591 do 600 z 902

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2015
    Posty
    140
    BMW
    e65 760i 2003r i e65 730d 2004r
    Skąd
    Bucze

    Post

    Płyn świeżynka, nie gotuje się, na hamulcach nigdy nie żałowałem. W 730d hamulce kompletnie oryginalne czyli klocki tarcze nawet komplety naprawcze oryginalne i powiem że hamuje naprawdę jak piórko!!, z 240-u tam co prawda nie schodziłem,( bo autostrady by brakło żeby bujnąć ) a z 200 tak i połykał to bardzo ładnie!
    A pylenie to po prostu jakaś masakra !!
    Ostatnio edytowane przez alexrud ; 23-09-2017 o 14:42

  2. #2
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Panowie jako że pojawił się u mnie problem z tarczami i po wymianie na zimmerman temat szybko wrócił, rozważam zakup tarcz BMW. Po wpisaniu w katalogu VINu wychodzi jakie tarcze kupić https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...lcowa/vDT23261
    tyle że są dwa numery.
    Znalazłem oba i są dostępne
    https://www.aso-bmw.pl/product/view/id/24724/
    https://www.aso-bmw.pl/product/view/id/115103/
    tyle że różna jest cena. I teraz zasadnicze pytanie,
    1. Czym one się różnią i które wybrać?
    2. Jakie założyć klocki?
    3. Czy wymieniać sprężynę dociskową nr5 z diagramu?
    https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d.../i48474#part01
    4. Przy wymianie tarcz z tyłu inwestować w oryginał czy jakieś zamienniki dadzą radę?

  3. #3
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Jeden numer zastąpił drugi. W ASO-bmw mają promocję na te z końcówką 904 to bym je brał. Różnic w wymiarach raczej nie ma. Możliwe, że dostawca inny.

    Sprężynkę rzadko kto zmienia, ale zastanawiam się, czy takie charakterystyczne skrzypienie klocków przy zatrzymywaniu się to nie jej sprawka. Możesz przetestować ;-)

    Tył też musisz zmieniać?

    Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Zastanawiam się czy poprzednia seria nie była np. lepsza, bo wiadomo w jakim kierunku idzie rozwój i ulepszenia.
    Tył ma kiepski i chcę go wymienić dla pewności czy to on nie powoduje problemu.

  5. #5
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Jak masz rantu więcej niż 1mm z każdej strony to będą do wymiany. Btw. przejrzyj sobie zawias, bo jakikolwiek luz na maglu, wahaczach i masz drgania przy hamowaniu i może się okazać, że tarcze masz ok, a co innego kuleje.

  6. #6
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Drgania na kierownicy nasilają się kiedy tarcze się rozgrzeją i jest jeszcze efekt nierównomiernego hamowania,jak bym hamował pulsacyjnie. Jakie polecacie klocki?

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Ja bym teraz kupił ATE Ceramic lub Jurid White z prostego względu - pylenie. W ciągu jednej trasy 800km, jak szybko jadę, to felga z idealnie czystej staje się mocno ciemna. Wcześniej miałem twarde klocki Deckermann (budżetowe) i one pyliły znacznie mniej.

    Same klocki "ceramiczne" nic z ceramiką nie mają wspólnego - zwykły chwyt marketingowy. Są to zwykłe klocki ze zwiększoną ilością metali. Lepiej znoszą temperatury i znacznie mniej pylą, ale podobno nieco osłabiają efektywność hamowania.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 06-10-2017 o 18:15

  8. #8
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Wymień sobie płyn hamulcowy najpierw, jak nie wiesz kiedy był zmieniany. Objawy mogą też na niego wskazywać.

    Ja miałem klocki ATE na przód i tył i tarcze Textar na przodzie (tyłu nigdy nie zmieniałem, więc możliwe, że było ORI). Mi taki setup wystarczał.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    602
    BMW
    E65 4.4
    Skąd
    Łódź
    Tarcze zwykłe i klocki zwykłe Zimmerman wjechały w piasty. Napiszę jak troche przejadę.

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    654
    BMW
    E66 750Li, E66 760Li, G31 530xD, G05 45E
    Skąd
    Poznań
    Macie może wiedzę kto robi tarcze BMW OEM?
    Klocki wiem że JURID, ale na traczach nic nie mogłem znaleźć.
    Ostatnio wymieniałem klocki TRW, były starte do 1mm, czujnik zjechany a auto pokazywało nadal 800KM.
    Tarcze ori bmw tez wywalałem były przegrzane, pogięte. Przy hamowaniu biło i hałasowało.
    Po wymianie na ORI klocki i tarcze cisza i bez szarpania kierownicą.
    Zauważyłem że są 2 wersje klocków na przód jedne z blaszkami na 2 klockach i drugie z blaszką na jednym klocku.

Podobne wątki

  1. tarcze hamulcowe
    Przez Chudy__ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 22:32
  2. [ zawieszenie] tarcze hamulcowe
    Przez czoobek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 19:52
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 20:15
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46
  5. [mechanika] jakie tarcze hamulcowe polecacie..
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2007, 20:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •