Strona 35 z 91 PierwszyPierwszy ... 2533343536374585 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 350 z 902

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

  1. #341
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2016
    Posty
    122
    BMW
    E65 735i
    Skąd
    Dania
    Dzieki za odpowiedzi, a czy koncowka drazka kierowniczego moze powodowac takie bicie przy hamowaniu?

    Trzymam kciuki HTN zeby Ci sie udalo, ja nadal walcze

  2. #342
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Może powodować wibracje, szczególnie przy spokojnym hamowaniu. Jak auto mocno hamuje, to samochód nurkuje, a wtedy koła ustawiają się rozbieżnie - układ jest napięty, więc wtedy nie powinno wibrować.

    Luz łatwo ją jednak sprawdzić - podnieś przednie koło do góry, złap za oponę i ruszaj lewa-prawa. Nie szarp jak szalony, tylko skup się na dynamice - spokojnie, z wyczuciem, ale tak, żeby wymusić stukanie. Ewentualnie pojedź na stację diagnostyczną i daj te 10-20zł za poszarpanie samochodu.

    Ja bym na Twoim miejscu zmierzył jeszcze bicie felg, wyważył koła, jak ktoś da radę, to z dokładnością 3g i sprawdził bicie powierzchni przyłożenia do felgi (to wyjdzie w sumie też na biciu felg). Gdzieś chyba wcześniej pisałem jakie są dopuszczalne odchyłki dla felgi aluminiowej i jakie dla stalowej.

    Popatrzcie jak wyglądają moje tarcze. Zdjęcia robione dzisiaj - widać jeszcze ślady po starym klocku, który odbijał ślady.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 15-03-2017 o 19:28

  3. #343
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Właśnie wróciłem z autostrady... Zamawiam tarcze i piasty. Dalej ta durna szczota wibruje. Nie popuszczę jej... Będę wymieniał do skutku. Najwyżej będę miał całe nowe zawieszenie :).

  4. #344
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,439
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    To może wymień coś, czego jeszcze nie wymieniłeś? Np. amory, albo poduszki amorów?

  5. #345
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    szukaj problemu w kołach

  6. #346
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Szukałem miro - ale bije na obu kompletach i zimowej i na letniej. Zimowe jeszcze dla pewności przekładałem przód-tył.

    damned1 amorki sprawdzałem dwa weekendy temu - sprawność ponad 70%. Przypuszczam jednak, że bym wyczuł jakby było coś nie tak.

    Przez chwilę zastanawiałem się, czy znowu banan nie odwala akcji, ale chyba aż takiej bryndzy z Meyle by nie było (choć z Chińczykiem dokładnie tak miałem).

    Wczoraj na autostradzie jednak bardzo dokładnie przyjrzałem się problemowi:

    - wibracje są obecnie nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca
    - przy średnim wciskaniu hamucla też bije
    - przy pełnym wciśnięciu zabije tylko przy wyższych prędkościach i po zejściu poniżej 100km/h już się uspokaja
    - wibracje się uspokajają poniżej 100km/h
    - przy jeździe ze stałą prędkością np. 120km/h i przy naciśnięciu hamulca lewą nogą, ewidentnie czuć wibracje
    - wibracje nie tracą ani nie zyskują na sile, jeśli jadę z wciśniętym hamulcem lewą nogą slalomem, co wskazuje na to, że to nie będzie od zawieszenia
    - podczas jazdy na wprost czuć leciutkie, wręcz niezauważalne mrowienie na kierownicy, które bardziej jest odczuwalne jak się tak skręci kierownicę, żeby tylko napiąć układ
    - luzy w zawieszeniu sprawdzone i na szarpakach i manualnie na podniesionych/opuszczonych kołach: brak luzów na przednim i tylnym zawieszeniu
    - dziurki przeczyszczone z pyłu klocków
    - tarcze maja bicie 0,02mm obie strony przód, 0,03 i 0,01 tył; pomiar tylko na zewnątrz; do wewnętrznej strony nie mam możliwości, bo mam trzpień zegara za krótki, a jest tylko jedno miejsce, gdzie można nim dojść
    - tarcze po kolorze wyglądają na lekko przegrzane
    - opony nie są wyząbkowane, nie mają śladów nierównomiernego/miejscowego wytarcia na szerokości jak i na obwodzie
    - wibracje na dwóch kompletach opon; zimowe były ponadto przekładane z przedniej na tylną oś i na odwrót
    - banan od Meyle mają ledwo kilka tys. km, szarpałem je i są sztywne jakby się viagry nawpierdzielały

    Wnioski:
    - tarcze niby proste, ale sposób bicia wskazuje ewidentnie na nie
    - nie zmierzona wewnętrzna powierzchnia tarczy, gdzie może być wgłębienie, które powoduje bicie; zresztą tak właśnie pokrzywiła mi się poprzednia tarcza - było wgłębienie od wewnętrznej strony na ok. 1/3 obwodu tarczy
    - być może przy pełnym obciążeniu występuje jakiś luz na łożysku, który nie jest odnotowalny na szarpakach ani przy manualnym sprawdzaniu luzów

    Przewidziane akcje:
    - wymiana piast przód z pomiarem
    - wymiana tarcz przód z pomiarem


    Co do klocków:
    - wcześniejsze tanie klocki Deckermann lekko pierdziały przy dojeżdżaniu na hamulcu z prędkością poniżej 5km/h; Zimmermann tez ciut popierdują, ale nie aż tak
    - Zimmermann brutalnie zapycha dziurki od tarcz; wcześniejsze zostawiały pyłek, który łatwo było usunąć, a Zimmermann zabija je "na twardo". Tutaj bym obalił stereotyp i powiedziałbym, że jak tarcze wiercone, to tylko i wyłącznie z klockami zwanymi "ceramicznymi" (które nie mają nic z ceramiką wspólnego), żeby nie zapychały dziurek.
    - efektywność hamowania lekko na plus dla Zimmermann, ale szału nie ma

    Przejrzałem fora sportowe co piszą o Zimmermannie, Textarze, ATE... Stwierdzenia są takie, że Zimmermann i ATE w ogóle się nie nadają do sportu. Textary kupują częściej, ale też nie są to sportowe aplikacje. Brembo tak samo - średnia pułka, której nie trzeba dużo, żeby się pogięły; jak już, to tylko czysto sportowe aplikacje w zestawach z zaciskami. Zadzwoniłem do ziomka, który zajmuje się motorsportem i mówi, że jak tarcza ma być wytrzymała, to tylko EBC lub Ferodo. Poszukałem, czy jest coś dla nas i znalazłem EBC w rozmiarze 348mm (oznaczenie: DDF1245C) aplikowalne do e65/e66. Kosztują mniej więcej 1000zł, czyli tyle, co oryginały. Ferodo nie znalazłem, ale podobno mają następujące ozanczenie: DDF1245.


    Ciekawą informację wyczytałem, że BMW na tył zakładał właśnie Textar, ale na przód już Jurid'a.


    Tak na koniec... Niedawno miałem identyczne objawy w Corsie żony, która podczas jednego hamowania załatwiła oryginalne tarcze oplowskie. Wymieniłem i z bani. To mnie właśnie skłania ponownie w kierunku tarcz.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 20-03-2017 o 19:24

  7. #347
    Zaawansowany Użytkownik Awatar twin7
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    731
    BMW
    E65 735i + E65 730d
    Skąd
    Szczucin-Antwerpen
    Coś mi się obilo kiedyś jak czytałem że gość wymienił wszystko w E60 i dalej biło
    W końcu ktoś mu doradzil że jakiś luz w układzie kierowniczym to powoduje w kolumnie czy coś i po wymianie wszystko ustapilo

    Ja miałem lekko bijące piasty 0.02mm i po 5kkm org tarcze BMW nowe zaczęły bić
    Wszystko przez to że klocki uderzają po przekątnej w tarcze i ja tam jakby bardziej zużywają
    Mówią że to wyplukuje tarcze i faktycznie rant w jednym miejscu był prawie zerowy a w drugim duży
    Ostatnio edytowane przez twin7 ; 19-03-2017 o 09:26

  8. #348
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    amorki sprawdzałem dwa weekendy temu - sprawność ponad 70%. Przypuszczam jednak, że bym wyczuł jakby było coś nie tak.
    Zrób kiedyś test - upuść 0,1 atmosfery z jednego z kół i powtórz pomiar - wahania nawet do 50%, to Ci da do zrozumienia, że te wszystkie testy amorków i wykresy sprawności to bzdura.

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    - Zimmermann brutalnie zapycha dziurki od tarcz; wcześniejsze zostawiały pyłek, który łatwo było usunąć, a Zimmermann zabija je "na twardo". Tutaj bym obalił stereotyp i powiedziałbym, że jak tarcze wiercone, to tylko i wyłącznie z klockami zwanymi "ceramicznymi" (które nie mają nic z ceramiką wspólnego), żeby nie zapychały dziurek.
    Dziwne, ja w przeróżnych autach zjeździłem sporo kpl i bez znaczenia czy miałem je z klockami Zimmermann czy Ferodo to nigdy nie miałem problemu zapchanej perforacji a jeśli już to delikatnie ale nigdy nie zatkało całej dziurki.

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Przejrzałem fora sportowe co piszą o Zimmermannie, Textarze, ATE... Stwierdzenia są takie, że Zimmermann i ATE w ogóle się nie nadają do sportu.
    Zależy co kryje się pod tym "sportem" - większość grubych projektów grupy VAG w Polsce, w tym RS6, R8, Golfy (po 700km+) jeżdżą właśnie na Zimmermann'ach.
    Tor Poznań Track Day - M5, R8, 911, RS6 - jeżdżą na Zimmermann'ach (oczywiście o ile nie mają ceramiki)

    o ATE nie ma co wspominać no bo wszystko zależy czyj produkt trafisz w ich pudełku

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Textary kupują częściej, ale też nie są to sportowe aplikacje.
    Info sprzed ponad 6-7 lat kiedy Textar był niemiecki i wtedy był zaj*** jakości.
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Brembo tak samo - średnia pułka, której nie trzeba dużo, żeby się pogięły; jak już, to tylko czysto sportowe aplikacje w zestawach z zaciskami.
    Nie porównuj tego Brembo z którego tarcze możesz kupić do swojego BMW z tym prawdziwym Brembo ze sportów motorowych ;)

    [QUOTE=HTN;546612]Zadzwoniłem do ziomka, który zajmuje się motorsportem i mówi, że jak tarcza ma być wytrzymała, to tylko EBC lub Ferodo.

    Wydaje mi się, że trafiłeś na kogoś kto się podszywa pod tego prawdziwego "ziomka", w Polsce jest jedna taka osoba, która na hamulcach zjadła zęby i wywodzi się z motorsportu, konkretnie z rajdów. Do dziś ten "ziomek" obsługuje mnóstwo tematów w motorsporcie i na pewno nie polecił by Ci EBC, jeżeli zapytasz go o klocki to tylko i wyłącznie Ferodo, bez znaczenia czy na drogę czy do wyścigów czy do rajdów. Natomiast z tarcz to ten "ziomek" uznaje tylko Brembo ale nie to "Brembo" tylko prawidzwe Brembo oraz Zimmermann'a.

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Ciekawą informację wyczytałem, że BMW na tył zakładał właśnie Textar, ale na przód już Jurid'a.
    Zbieg okoliczności ;) Textar i Jurid byli kiedyś głównymi dostawcami dla BMW, ktoś akurat trafił, że miał z tyłu Tex'a a z przodu Jurid'a i to napisał ale to czysty przypadek ;)

  9. #349
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,439
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    damned1 amorki sprawdzałem dwa weekendy temu - sprawność ponad 70%. Przypuszczam jednak, że bym wyczuł jakby było coś nie tak.
    Ja miałem na myśli mocowania McPersona: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/d...sprezelem-dod/

  10. #350
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Przez chwilę zastanawiałem się, czy znowu banan nie odwala akcji, ale chyba aż takiej bryndzy z Meyle by nie było (choć z Chińczykiem dokładnie tak miałem).

    A ja bym w cale tego nie wykluczał bawiłem sie z zamiennikami pare lat i jezeli chodzi o przód i te przeklęte banany tylko ori i od 3 lat spokój


    1 Miejsce
    w konkursie na auto zlotu - Ślesin 2014 w kategorii E38

    3 Miejsce
    w
    konkursie na najładniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015

Podobne wątki

  1. tarcze hamulcowe
    Przez Chudy__ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 22:32
  2. [ zawieszenie] tarcze hamulcowe
    Przez czoobek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 19:52
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 20:15
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46
  5. [mechanika] jakie tarcze hamulcowe polecacie..
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2007, 20:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •