Strona 22 z 91 PierwszyPierwszy ... 1220212223243272 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 902

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

  1. #211
    Początkujący Użytkownik Awatar karpiu
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    9
    BMW
    E66 2005'
    Skąd
    Mazowieckie
    Aldik ma rację... robią wadliwe rzeczy i próbują wciskać ludziom teksty o "złym użytkowaniu" "nie dogrzaniu" itp. itd. Jakoś zakładałem ostatnio pod rząd 3 kpl. tarcz i nowych klocków ATE i każdy do bani. Dodam, że trzeci kpl zakładałem u innego mechanika. Każdy wytrzymywał 2-3 tysiące maks. Jak tu wierzyć że dobry produkt nie jest wadliwy? Trzeci kpl poprostu przetoczyłem na samochodzie i ok. Latam z prędkościami trochę przekraczającymi zdrowy rozsądek i jakoś nie mam problemu z hamowaniem. Tarcze można toczyć do 2 razy w zależności od zużycia. Ale przy takich nowych da radę. Wszystkie teksty o tym, że nie taki klocek, że pali tarcze, że trzeba ją wygrzać itp... to teksty żeby nabić w butelkę klienta, a ukryć złą jakość produktu i tyle. Klocek i tarcza powinny robić swoje i tyle. Problemem dla tarcz jest moment wyhamowania z np. 220km/h do zera - najpewniej żadna "normalna" tarcza nie wytrzyma takiego traktowania... Jedynie co to uważać na kałuże przy rozgrzanych tarczach i montaż na oczyszczoną piastę koła. Reszta powinna być ok. Tyle że tak nie jest...
    Jeśli jest drganie kół trzeba je reklamować i tyle do skutku. Znajdźcie dobrego mechanika, który ogarnia reklamacje i dostaje tarcze od razu w zamian i tyle. Ja na takiego trafiłem raz 3 lata temu i zmieniał mi do skutku (też 3 razy). Za każdym razem jeszcze przepraszał tylko, że w ogóle muszę się fatygować do niego i tracić czas. Ale tacy trafiają się niestety... nie za często. Lepiej wziąć kasę i jak jest źle to powiedzieć, że reklamacja trwa 14 dni (i to roboczych) i samochód na stojakach...
    Całe szczęście, że można postraszyć, że to jego wina, produkt jest nowy, więc proszę o samochód zastępczy, jak nie to na czas wynajmuję samochód, gdyż jest on potrzebny do zarabiania pieniędzy, a rachunek będzie wystawiony na warsztat i to on pokryje z ubezpieczenia koszty wynajmu i spierdzielonej roboty. Do tego dla uśmiechu można dodać, że należy się samochód nie gorszej klasy niż pozostawiony w warsztacie... Uśmiech jest bezcenny... :)
    Walczcie o swoje u mechaników i tyle. Nie piszę że każdy mechanik przewidzi każdą robotę, ale jak się miga po maksie i wykrętami próbuje zmienić rzeczywistość - swoją nieudolność, to trzeba z nim twardo i tyle. Fakt, że dobra robota kosztuje i trzeba za nią zapłacić to druga sprawa... Ale przy 7ce chyba się trzeba do tego przyzwyczaić i tyle

    Miro, i wcale tak nie jest że ktoś oszczędza. Ja oddając samochód do mechanika mówię że zakładaj najlepsze jakie są (obojętnie czego dotyczy zakup), kasa to akurat dla mnie drugorzędna sprawa - jak się coś psuje to naprawiam od razu). Tylko czasem korzystam z innego mechanika niż ten którego sobie upatrzyłem - no i właśnie dlatego są później problemy. Zresztą drugi mechanik też miał niezłą opinię ale widać nie dorasta na nóg staremu...
    A co do latania, latam zimą z pakiem po Alpach i jakoś nie mam problemu z hamowaniem w pełnym obłożeniu...
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 31-03-2016 o 14:37

  2. #212
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    No to Ty się ciesz, że tarcz nie spaliłeś, klocki, które już był używane są nawęglone i utwardzone, stosując takie klocki na nowe tarcze bardzo często kończy się ich przegrzaniem a w efekcie końcowym biciem podczas hamowania.

    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?
    Klocki utwardzane, nawęglane? Używany klocek i przegrzanie tarczy? Skąd taka teoria? Co ma jedno do drugiego?

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Klocki, które były już używane są przede wszystkim utwardzone - spoiną mieszanki jest żywica, która pod wpływem temperatury utwardza mieszankę.
    Klocek przy produkcji po pierwsze jest mega mocno pracowany (kilkaset ton), a poza tym jest wyżarzany, a później wstępnie docierany. Nie ma opcji, że klocek się utwardza po montażu, czy żeby w trakcie użytkowania zmieniała się jego wewnętrzna struktura.

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Kolejna sprawa jest taka, że klocki jeżdżone mają cząstki starej tarczy, są nawęglone co też powoduje znacznie szybsze nagrzewanie nowej (surowej) tarczy i naraża ją na przegrzanie.
    No i znowu muszę podważyć Twoją teorię, bo podczas docierania tarczy klocek (nowy, czy stary) dostaje mocno po zadzie i dosyć mocno się ściera, ponieważ nowa tarcza ma sporą chropowatość.

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?
    Nie kto inny, tylko robią to z nieco innego stopu. To tak, jak materiał na obudowy turbosprężarek się różnią między sobą - inne są do diesla, inne do benzyn, inne w motrosporcie, inne w ciężarówkach, inne w małych sprężarkach inne w dużych. Wizualnie oczywiście nie masz najmniejszych szans ich odróżnić, a wytrzymałość na naprężenia termiczne to przepaść.

    W swoich samochodach wymieniałem kilka razy tarcze i nigdy nie szło to w parze z klockami. W życiu problemu nie miałem. Wg mnie przegrzanie i krzywienie tarcz ma bardziej związek z niewłaściwym procesem docierania tarczy, a nie, że zakładasz nowe tarcze, nowe klocki i zanim wszystko się ułoży, jedziesz na autostradę sprawdzić, czy faktycznie działają.

    Kolejny problem, to podróby, których jest na rynku cała masa. Podobnie jak podrabiają oleje, opony i inne.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 31-03-2016 o 20:25

  3. #213
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Cytat Zamieszczone przez lukassolski Zobacz posta
    Powiedzcie czy warto przetoczyc pogiete tarcze czy problem wróci po kilku chamowaniach? Pytam z ciekawości.
    W żadnym wypadku ;)

    Cytat Zamieszczone przez Velocityraptor Zobacz posta
    Co do toczenia tarcz, to jeśli usunąłeś przyczynę ich pogięcia to jest szansa, że toczenie odniesie skutek. Jeśli jest już mocno zwichrowana to pewnie to nic nie da ale spróbować można, koszt nieduży.
    Pogięcia ? Błagam, tarcze mogą się odkształcić, najczęściej z powodu przegrzania lub nieprawidłowego montażu ale na litość - nie pogiąć. Jeśli coś było spaprane i pojawiło się bicie to już raczej tarcze nie do uratowania.

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Z całym szacunkiem ,ale myślałeś o tym jak by przyszło Ci awaryjnie hamować z 250 albo 200 km/h ?
    Tarcza ma mieć swoją grubość a przetoczyć to ja bym jedynie mógł w matizie co jezdzi 50-60km/h tylko po miescie a nie w 2 tonowym aucie który leci 200 po autobanie z czterema ludziskami na pokładzie.
    To jest to co juz kiedyś pisałem. Stać na konia to i stać na owies a niektórzy tarcze toczą, opony używane kupują....byle jak najtaniej.
    Popieram

    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    Nowe tarcze jak przetoczysz to i tak będą miały grubość w granicach normy. Nie mam nic przeciw w tym wypadku, ale ja po prostu nie wierze, że jak się pokrzywiły to drugi raz wytrzymają.
    No ale po co toczyć ? Sporo osób toczy sprawne tarcze żeby zjechać rant przed montażem drugiego kompletu klocków ale pytam się po co ? Po co ingerować w sprawne tarcze ?

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Aaaaa ..to już swoją drogą. Jak się pokrzywiły to materiał na tarczy juz jest nie jednolity(odkształcony)
    Dlatego mówię ...co złom to do złomu.
    Nie rań mnie z tym pokrzywieniem :D


    Cytat Zamieszczone przez karpiu Zobacz posta
    Aldik ma rację... robią wadliwe rzeczy i próbują wciskać ludziom teksty o "złym użytkowaniu" "nie dogrzaniu" itp. itd. Jakoś zakładałem ostatnio pod rząd 3 kpl. tarcz i nowych klocków ATE i każdy do bani. Dodam, że trzeci kpl zakładałem u innego mechanika. Każdy wytrzymywał 2-3 tysiące maks. Jak tu wierzyć że dobry produkt nie jest wadliwy? Trzeci kpl poprostu przetoczyłem na samochodzie i ok. Latam z prędkościami trochę przekraczającymi zdrowy rozsądek i jakoś nie mam problemu z hamowaniem. Tarcze można toczyć do 2 razy w zależności od zużycia. Ale przy takich nowych da radę. Wszystkie teksty o tym, że nie taki klocek, że pali tarcze, że trzeba ją wygrzać itp... to teksty żeby nabić w butelkę klienta, a ukryć złą jakość produktu i tyle. Klocek i tarcza powinny robić swoje i tyle. Problemem dla tarcz jest moment wyhamowania z np. 220km/h do zera - najpewniej żadna "normalna" tarcza nie wytrzyma takiego traktowania... Jedynie co to uważać na kałuże przy rozgrzanych tarczach i montaż na oczyszczoną piastę koła. Reszta powinna być ok. Tyle że tak nie jest...
    Jeśli jest drganie kół trzeba je reklamować i tyle do skutku. Znajdźcie dobrego mechanika, który ogarnia reklamacje i dostaje tarcze od razu w zamian i tyle. Ja na takiego trafiłem raz 3 lata temu i zmieniał mi do skutku (też 3 razy). Za każdym razem jeszcze przepraszał tylko, że w ogóle muszę się fatygować do niego i tracić czas. Ale tacy trafiają się niestety... nie za często. Lepiej wziąć kasę i jak jest źle to powiedzieć, że reklamacja trwa 14 dni (i to roboczych) i samochód na stojakach...
    Całe szczęście, że można postraszyć, że to jego wina, produkt jest nowy, więc proszę o samochód zastępczy, jak nie to na czas wynajmuję samochód, gdyż jest on potrzebny do zarabiania pieniędzy, a rachunek będzie wystawiony na warsztat i to on pokryje z ubezpieczenia koszty wynajmu i spierdzielonej roboty. Do tego dla uśmiechu można dodać, że należy się samochód nie gorszej klasy niż pozostawiony w warsztacie... Uśmiech jest bezcenny... :)
    Walczcie o swoje u mechaników i tyle. Nie piszę że każdy mechanik przewidzi każdą robotę, ale jak się miga po maksie i wykrętami próbuje zmienić rzeczywistość - swoją nieudolność, to trzeba z nim twardo i tyle. Fakt, że dobra robota kosztuje i trzeba za nią zapłacić to druga sprawa... Ale przy 7ce chyba się trzeba do tego przyzwyczaić i tyle

    Miro, i wcale tak nie jest że ktoś oszczędza. Ja oddając samochód do mechanika mówię że zakładaj najlepsze jakie są (obojętnie czego dotyczy zakup), kasa to akurat dla mnie drugorzędna sprawa - jak się coś psuje to naprawiam od razu). Tylko czasem korzystam z innego mechanika niż ten którego sobie upatrzyłem - no i właśnie dlatego są później problemy. Zresztą drugi mechanik też miał niezłą opinię ale widać nie dorasta na nóg staremu...
    A co do latania, latam zimą z pakiem po Alpach i jakoś nie mam problemu z hamowaniem w pełnym obłożeniu...
    Nie dziesięciu i nie stu przerabiałem takich jak Ty, którzy opowiadali cuda jaki to super mechanik nie zmieniał im tarcz czy to w ASO czy to taki co na co dzień serwisuje rajdówki także montaż na tip top i na pewno towar wadliwy. Rozumiem, może się zdarzyć czasami jeden komplet ale nie 3... prędzej trafisz szóstke w totka. Pytanie dlaczego w internecie tyle o reklamacjach a sami od ponad 20 lat codziennie zmieniamy w przeróżnych autach tarcze i klocki, raz lepsze raz troche tańsze i nigdy ale to nigdy nie mieliśmy reklamacji ? W przypadku sprzedaży wysyłkowej jest już niestety inaczej. Nie jeden taki się trafił, który straszył sądami i Bóg wie czym jeszcze, zawsze mówię jedno, zapraszam do nas do serwisu, pokażemy gdzie był błąd i poprawimy go, jeśli jednak wyjdzie, że byliśmy w błedzie to zwracamy wszelkie koszty związane z przyjazdem i wiesz co ? Byli tacy, którzy bez wahania twardo walili do nas z drugiego końca Polski a na koniec dziękowali i przyznawali racje ze spuszczoną głową.

    Nie bronię tu też ATE bo to nie jest produkt najwyższych lotów i nie jestem jego zwolennikiem ale też nie jest to jakiś badziew...



    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Klocki utwardzane, nawęglane? Używany klocek i przegrzanie tarczy? Skąd taka teoria? Co ma jedno do drugiego?
    Czego nie rozumiesz ?


    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Klocek przy produkcji po pierwsze jest mega mocno pracowany (kilkaset ton), a poza tym jest wyżarzany, a później wstępnie docierany. Nie ma opcji, że klocek się utwardza po montażu, czy żeby w trakcie użytkowania zmieniała się jego wewnętrzna struktura.
    Zatrzymałeś się niestety z technologią kilka o ile nie kilkanaście lat temu kiedy to jeszcze odlewy na tarcze były sezonowane. Dziś jak kupujesz klocki to musisz je utwardzić/dotrzeć/ułożyć czy jak to tam jescze ludzie nazywają ;) Żywica, która spaja mieszankę ma się rozejść po niej i równomiernie ją utwardzić a nie przypalić się w jednym miejscu i stworzyć spiek.


    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    No i znowu muszę podważyć Twoją teorię, bo podczas docierania tarczy klocek (nowy, czy stary) dostaje mocno po zadzie i dosyć mocno się ściera, ponieważ nowa tarcza ma sporą chropowatość.
    Jak to się ma do tego co napisałem ? Co do chropowatości to też zależy od tarcz, jedne masz szlifowane, inne toczone, różnica w chropowatości kosmiczna... Tak czy inaczej nie należy stosować używanych klocków na nowe tarcze.


    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Nie kto inny, tylko robią to z nieco innego stopu. To tak, jak materiał na obudowy turbosprężarek się różnią między sobą - inne są do diesla, inne do benzyn, inne w motrosporcie, inne w ciężarówkach, inne w małych sprężarkach inne w dużych. Wizualnie oczywiście nie masz najmniejszych szans ich odróżnić, a wytrzymałość na naprężenia termiczne to przepaść.
    Możesz mi wierzyć, że jest jak napisałem. Jestem w fabryce regularnie co rok począwszy od 1994 roku i dokładnie ten sam materiał jest użyty do gładkich i wierconych ;) Mało tego - te same tarcze trafiają na 1szy montaż do BMW czy Porsche i te same do pudełek Zimmermanna i na Aftermarket ;)

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    W swoich samochodach wymieniałem kilka razy tarcze i nigdy nie szło to w parze z klockami. W życiu problemu nie miałem. Wg mnie przegrzanie i krzywienie tarcz ma bardziej związek z niewłaściwym procesem docierania tarczy, a nie, że zakładasz nowe tarcze, nowe klocki i zanim wszystko się ułoży, jedziesz na autostradę sprawdzić, czy faktycznie działają.
    Co do stosowania uzywanych klocków na nowe tarcze wypowiedziałem się wyżej. Co do reszty masz rację, niestety wciąż wiele osób podchodzi do tego, że jak już się wykosztował na nowe tarcze i klocki to musi je czym prędzej przetestować. Ludzie nie rozumieją tego jak ważny jest ten wstępny proces docierania/układnia...



    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Kolejny problem, to podróby, których jest na rynku cała masa. Podobnie jak podrabiają oleje, opony i inne.
    Temat rzeka, to jak duża fala podrób zalewa rynek jest aż oszałamiające, jeżeli chodzi o hamulce to najgorzej jest właśnie z ATE, grubo ponad połowa na allegro to podróbki ale ludzie i tak biorą jak świeże bułki. Podobnie sprawa się ma z olejami Castrola. Wiem ile prosto od dystrybutora kosztuje bańka 5L Edge 5W30 a na allegro kupisz co najmniej 15-20% taniej :|
    Kiedyś mi dystrybutor pokazywał bańkę oryginału i dla porównania taką podróbkę z allegro i nie ma szans, żeby to wyłapać, bańki są identyczne... Opracowują teraz fajną metode na wyeliminowanie tego, jak ceny nagle polecą w górę na allegro to znak, że metoda zaczęła działać :D

  4. #214
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK
    Co do toczenia tarcz to chodziło mi o to że miałem komplet i po 3 tys się odksztalcil wymieniłem na zimmermany teraz Ale nie wiedziałem że trzeba wymienić klocki od razu bo mają przejechane tylko 3tys, stąd moje pytanie czy jak odksztalca się nowe tarcze czy można je delikatnie przetoczyc dosłownie zebrać odksztalcenie. To czysta teoria. Dodam że mogę to zrobić sam.

  5. #215
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Raczej unikaj ;)

  6. #216
    Początkujący Użytkownik Awatar karpiu
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    9
    BMW
    E66 2005'
    Skąd
    Mazowieckie
    Lewian, dobrze mówisz, chodzi o to, że dobrzy mechanicy powinni być dobrze opłacani i dawać ku temu powody, żeby ludzie chcieli z ich usług korzystać. Jestem za tym całym sercem!!! Zapłacę zawsze za dobrą robotę. Wolę, żeby wziął pieniądze, ktoś kto robi coś bardzo dobrze niż jakiś partacz po którym trzeba poprawiać i kłucić się o swoje... Masz ten czy inny samochód, to powinno Cię stać na jego remont i naprawy. I trzeba tą przepaść techniczną (w sensie kultury technicznej użytkowników) pomiędzy zachodem a nami zasypywać, a nie szukać oszczędności na wszystkim po kolei...
    A moją historię opisałem dlatego, że niby tak prosta rzecz jak wymiana tarcz, może Cię doprowadzić do pasji raz przez nieudolnego mechanika, dwa przez wadliwy towar, który jest na rynku - co gorsza wkurza Cię to, że zapłaciłeś za towar niezłe pieniądze, a dramat wciąż jest...

  7. #217
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez karpiu Zobacz posta
    Lewian, dobrze mówisz, chodzi o to, że dobrzy mechanicy powinni być dobrze opłacani i dawać ku temu powody, żeby ludzie chcieli z ich usług korzystać. Jestem za tym całym sercem!!! Zapłacę zawsze za dobrą robotę. Wolę, żeby wziął pieniądze, ktoś kto robi coś bardzo dobrze niż jakiś partacz po którym trzeba poprawiać i kłucić się o swoje... Masz ten czy inny samochód, to powinno Cię stać na jego remont i naprawy. I trzeba tą przepaść techniczną (w sensie kultury technicznej użytkowników) pomiędzy zachodem a nami zasypywać, a nie szukać oszczędności na wszystkim po kolei...
    A moją historię opisałem dlatego, że niby tak prosta rzecz jak wymiana tarcz, może Cię doprowadzić do pasji raz przez nieudolnego mechanika, dwa przez wadliwy towar, który jest na rynku - co gorsza wkurza Cię to, że zapłaciłeś za towar niezłe pieniądze, a dramat wciąż jest...
    @ Karpiu Święta prawda
    @Lewian niektórzy tego nie rozumieją co napisałeś a co gorsza nie chcą zrozumieć.

  8. #218
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Bla bla la - każdy bez względu na cene kto się podejmuje wykonania jakiejś pracy powinien ją wykonać dobrze ! Kroić majątek za wymiany nowych części to każdy serwis potrafi..

  9. #219
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    Bla bla la - każdy bez względu na cene kto się podejmuje wykonania jakiejś pracy powinien ją wykonać dobrze ! Kroić majątek za wymiany nowych części to każdy serwis potrafi..
    No właśnie Aldiku ,...no właśnie
    Tak jak napisłeś cyt." powinien ją wykonać dobrze"
    To po pierwsze
    Po drugie tarcze nowe i klocki czyli komplet
    Po trzecie docieranie tzw hartowanie i wszystko musi byc git.
    Po czwarte co najgorsze ,jak ktoś ma pecha i kupi na allegro podróbę to nic nie pomoże.
    Ostatnio edytowane przez miro ; 01-04-2016 o 14:04

  10. #220
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Tylko biorąc 50 czy 60 zł za wymianę nie oczekuj, że będzie zrobiona ona dobrze bo nie wystarczyłoby to na podstawowe narzędzia potrzebne do tej wymiany.
    Druga sprawa - jeśli mechanik Ci mówi, że wymieni tarcze w 30 minut to zawróć na pięcie i idź do innego ;)

Podobne wątki

  1. tarcze hamulcowe
    Przez Chudy__ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 22:32
  2. [ zawieszenie] tarcze hamulcowe
    Przez czoobek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 19:52
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 20:15
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46
  5. [mechanika] jakie tarcze hamulcowe polecacie..
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2007, 20:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •