Strona 20 z 90 PierwszyPierwszy ... 1018192021223070 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 902

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    W rok wymieniłem tarcze przód 3 razy. 2 x na ATE, teraz mam Textary i spokój. ATE były dobre tylko leniwe mechaniki nie sprawdziły czemu poprzedni właściciel pokrzywił tarcze i po prostu wymieniali na nowe. Dopiero po wymianie piast temat się skończył. Trzeba mierzyć czujnikiem piasty a jak są 20 letnie to wymienić.

    Tył TRW od roku bez problemu.

  2. #2
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Ja tez juz ARE omijam szerokim łukiem. Nawet na tył się nie nadają

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Tak jak Velocityraptor napisał, zacznijcie od pomiaru piast.
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    a jaki miernik zegarowy polecacie do pomiaru ? Na allegro są różne od 60do 360 zł !?

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew
    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    No i zimmerman obchodzi pierwsze urodziny i nadal ok :) Teraz przyszedł czas na tył, tarcze na bank zimmermann, ale myślę jakie klocki !?
    Najlepiej spisują się Ferodo lub Zimmermann ;)

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    U mnie w końcu się dotarły tarcze (wiercony Zimmermann Sport), więc mogę coś więcej napisać. Ogólnie w relacji do oryginałów, to mam wrażenie, że nieco słabiej hamują przy fazie początkowej, ale lepiej przy końcowej. Ogólnie jakoś mega zachwycony nimi póki co nie jestem, ale zastrzeżeń jak dotąd nie mam.
    To już bardziej zależy od klocków, nie od tarcz ;) w oryginale to najczęściej tarcze Zimmermann Standard, Sport różni się jedynie perforacją, materiał jest ten sam.

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Mój kolega miał za to takie same w Insignii i mówi, że już nigdy więcej Zimmermanna nie kupi - pierwsze hamowanie z 200km/h na 120km/h podczas deszczu i tarcze do wyrzucenia. Mówi, że Brembo o wiele lepiej sobie radzą. Takich opinii niestety na pęczki na temat każdej firmy...
    Kolega miał albo problem z montażem albo po prostu to hamowanie miało miejsce w trakcie pierwszych 300 km po montażu gdy zestaw był jeszcze nie utwardzony.
    Brembo nie ma co porównywać, Zimmermann to produkt niemiecki, który wielu producentów aut stosuje na 1szy montaż, Brembo to produkt polski i to taki bardzo przeciętny.

    No a większość negatywnych opinii na temat markowych tarcz to niestety skutek uboczny spapranej roboty mechaników. Nie wymyślili jeszcze tarcz odpornych na brak umiejętności mechaników.

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    To już bardziej zależy od klocków, nie od tarcz ;) w oryginale to najczęściej tarcze Zimmermann Standard, Sport różni się jedynie perforacją, materiał jest ten sam.
    Klocki miałem te same. Nie zakładałem nowych, bo moje ledwo wymieniałem kilka tysiaków temu. Nie do końca byłbym taki przekonany, że stop jest idealnie taki sam, szczególnie, że jest to produkcja dwóch innych firm.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    87
    BMW
    brak
    Skąd
    Kleczew

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Klocki miałem te same. Nie zakładałem nowych, bo moje ledwo wymieniałem kilka tysiaków temu. Nie do końca byłbym taki przekonany, że stop jest idealnie taki sam, szczególnie, że jest to produkcja dwóch innych firm.
    No to Ty się ciesz, że tarcz nie spaliłeś, klocki, które już był używane są nawęglone i utwardzone, stosując takie klocki na nowe tarcze bardzo często kończy się ich przegrzaniem a w efekcie końcowym biciem podczas hamowania.

    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?

  8. #8
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    No to Ty się ciesz, że tarcz nie spaliłeś, klocki, które już był używane są nawęglone i utwardzone, stosując takie klocki na nowe tarcze bardzo często kończy się ich przegrzaniem a w efekcie końcowym biciem podczas hamowania.

    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?
    I ten temat mnie ciekawi. Co sprawia, że gdy wymieniona zostanie tylko tarcza, to jest ryzyko jej spalenia, a jak wymieni się komplet to nie? Klocki się utwardzają - spoko, ale dlaczego jeszcze nieutwardzone są bezpieczniejsze dla nowej tarczy, niż utwardzone?

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    No to Ty się ciesz, że tarcz nie spaliłeś, klocki, które już był używane są nawęglone i utwardzone, stosując takie klocki na nowe tarcze bardzo często kończy się ich przegrzaniem a w efekcie końcowym biciem podczas hamowania.

    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?
    Klocki utwardzane, nawęglane? Używany klocek i przegrzanie tarczy? Skąd taka teoria? Co ma jedno do drugiego?

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Klocki, które były już używane są przede wszystkim utwardzone - spoiną mieszanki jest żywica, która pod wpływem temperatury utwardza mieszankę.
    Klocek przy produkcji po pierwsze jest mega mocno pracowany (kilkaset ton), a poza tym jest wyżarzany, a później wstępnie docierany. Nie ma opcji, że klocek się utwardza po montażu, czy żeby w trakcie użytkowania zmieniała się jego wewnętrzna struktura.

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Kolejna sprawa jest taka, że klocki jeżdżone mają cząstki starej tarczy, są nawęglone co też powoduje znacznie szybsze nagrzewanie nowej (surowej) tarczy i naraża ją na przegrzanie.
    No i znowu muszę podważyć Twoją teorię, bo podczas docierania tarczy klocek (nowy, czy stary) dostaje mocno po zadzie i dosyć mocno się ściera, ponieważ nowa tarcza ma sporą chropowatość.

    Cytat Zamieszczone przez Lewian Zobacz posta
    Co masz na myśli odnośnie stopu ? Że kto inny produkuje gładkie tarcze Zimmermann a kto inny wersję Sport ?
    Nie kto inny, tylko robią to z nieco innego stopu. To tak, jak materiał na obudowy turbosprężarek się różnią między sobą - inne są do diesla, inne do benzyn, inne w motrosporcie, inne w ciężarówkach, inne w małych sprężarkach inne w dużych. Wizualnie oczywiście nie masz najmniejszych szans ich odróżnić, a wytrzymałość na naprężenia termiczne to przepaść.

    W swoich samochodach wymieniałem kilka razy tarcze i nigdy nie szło to w parze z klockami. W życiu problemu nie miałem. Wg mnie przegrzanie i krzywienie tarcz ma bardziej związek z niewłaściwym procesem docierania tarczy, a nie, że zakładasz nowe tarcze, nowe klocki i zanim wszystko się ułoży, jedziesz na autostradę sprawdzić, czy faktycznie działają.

    Kolejny problem, to podróby, których jest na rynku cała masa. Podobnie jak podrabiają oleje, opony i inne.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 31-03-2016 o 20:25

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    a jaki miernik zegarowy polecacie do pomiaru ? Na allegro są różne od 60do 360 zł !?
    Wystarczy iść tam gdzie sprzedają narzędzia i zapytać jakie polecają. Ja mam taki za 100 PLN i sprawuje się dobrze.
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. tarcze hamulcowe
    Przez Chudy__ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 22:32
  2. [ zawieszenie] tarcze hamulcowe
    Przez czoobek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 19:52
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 20:15
  4. Jakiej firmy opony polecacie?
    Przez tomcad w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2008, 19:46
  5. [mechanika] jakie tarcze hamulcowe polecacie..
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-07-2007, 20:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •