+ lepsze chłodzenie poprzez odprowadzanie pyłów
+ niższa waga
+ wygląd
- cena
- możliwe spękania, pęknięcia przy otworach
Nacinane jeszcze lepsze odprowadzanie gazów i dodatkowo powodują lepsze czyszczenie klocka poprzez mocniejsze jego ścieranie, nacięcie działa trochę jak frez i lekko ściera klocek czyszcząc go przez to, dlatego zaleca się zakładanie twardszych, bo się szybciej zużywają.
Miesiąc temu założyłem na przód wiercone zimmerman sport 330zł szt. kupione na motocentrum. Miałem dwa wyjazdy do niemiec po 750km w jedną stronę i trochę po mieście czyli około 4tys. kilometrów i jestem zadowolony, zobaczymy jak będzie przy większych przebiegach :)
Mikoda to nic innego jak Brembo, w końcu to są te same tarcze z Czestochowy. Pogięły się u mnie z tyłu nawet w mercedesie, który ma 90KM. Mówię o Brembo.
Teraz siedzi Zimmermann już ponad 40kkm i spokój.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 27-01-2016 o 16:23
pozdrawiam Bartek
Wiercone tarcze to przede wszystkim zapobieganie fadingowi dzięki odprowadzaniu gazów i pyłów hamulcowych przez co zyskujesz na skuteczności.
zimmerman albo oem wg mnie reszta się gnie
Otwory nie mają na celu poprawy chłodzenia, owszem wpływa to odrobinę na to ale nie takie jest założenie perforacji.
Waga to prędzej w przypadku tarcz dwuczęściowych takich jak Zimmermann Formula Z, w przypadku perforowanych to jedynie malutkie różnice, które nie zrobią różnicy
Mikropęknięcia przy otworach to z reguły efekt zastosowania nieodpowiednich klocków. Zimmermann kiedyś wydał oficjalne pismo dotyczące tego, że zdarzają się przypadki gdzie występują właśnie mikropęknięcia w okolicy otworów ale nie wpływa to negatywnie na tarcze i nie dyskwalifikuje ich to z użytkowania, pismo było podbite przez TUV także można spać spokojnie ;)
Nacinanie w cywilnych autach nie ma żadnego sensu, nie poprawi skuteczności tak jak tarcze wiercone a niestety znacznie szybciej zjada klocki i buczy przy hamowaniu. Nacinane tarcze mają sens w sportach motorowych gdzie możemy założyć twarde klocki, hamulec będzie wiadomo dużo skuteczniejszy a nacinanie będzie lepiej zbierać wierzchnią przypaloną warstwę mieszanki.
Ja mogę się wypowiedzieć o tarczach mikoda GT czyli nacisna nawiert ale nie wentylowane, kupiłem takie jakieś 3 lata temu do fiata bravo, klocki stosowałem różne i powiem tak nie polecam, miekkie klocki zjadało niemiłosiernie szybko, felgi cały czas czasne wystarczyła trasa 100 km żeby felga byłą czarna od pyłu co najmniej 3 razy częściej wymieniałem klocki brałem miękkie to padały po 2 miesiącach czyli koło 7 tys km , twarde wytrzymywały jakies 10 tys km. Tarcze szybko się zwichrowały a oprócz tego w sumie po jakieś 40 tys km tak się wytarły że nie było widać już nawet nacięć. Dlatego od tamtej pory powiedział że więcej nie kupie mikody bo one co najwyżej nadają się ale na tył.
W dodatku przy hamowaniu nacinka buczy jak cholera a jakoś hamowania w cale się nie poprawiła bo klocek po raptem 3 mocniejszych hamowaniach robił się jak mydło, a brałem klocki różne pierwsze to były ate te to w ogóle zjadły się bardzo szybko i pyliły jak głupie, później boscha tutaj było trochę lepiej, najlepiej za tamtych czasów to było na ferrodo
Lewian zgadzam się z Tobą w 100% :) ogólnie najlepiej założyć oryginały lub najlepszej klasy zamienniki. Nawiercane w sumie tylko dla wyglądu :) Przy codziennej jeździe nie odczujemy różnicy. A nawet jak ktoś źle dobierze komplet to będzie jeszcze gorzej :P
Za to ja z Tobą nie bardzo się zgodzę ;P
W przypadku BMW Oryginał a dobry zamiennik czyli Zimmermann to to samo bo Zimmeramnn robi tarcze dla BMW. Nawiercane jak najbardziej mają sens jeśli ktoś jeździ dynamicznie i dużo w trasie to doceni różnice, ja np jak wsiadam do auta z gładkimi tarczami i polecę w trasę to nie czuje się pewnie, w swoich wszystkich mam perforowane i nie zamieniłbym na zwykłe za żadne pieniądze :)
Wszystko jednak zależy od auta, kierowcy, stylu jazdy itd itd...
Dla mnie sa dwa rodzaje tarcz: te co sie powyginaja i te co sie powyginaja znacznie puzniej. Mialem w bmw i w innych autach wiele kompletow tarcz i klockow. Nawiercane rowniez. Nigdy nie odczulem zadnej poprawy hamulcow po wymianie zestawu tarcz i klockow.
Te z dziurami piszczaly a hamowanie identyczne.
Co do firm tarcz jestem podobnego zdania co Zdzira850.
Teraz mam tarcze ate i tak samo jak w przypadku innych hamuja tak samo. A kiedy sie powyginaja to nie wiem.