Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

Wątek: Tarcze hamulcowe, które firmy polecacie??

  1. Awatar HTN

    HTN powiedział/a:
    Ja też zarzuciłem wczoraj Lemförder'a. Żadnej różnicy. Dzisiaj jeszcze wziąłem się jeszcze raz za dociągnięcie śruby maglownicy i spiąłem to w miarę na ciasno. Zobaczymy, czy to pomoże. Na kostce stukało dosyć mocno. Przy codziennej jeździe raz na jakiś czas stuknęło. Jeszcze jazdy próbnej nie robiłem.

    Nagrałem przy tym filmik jaka jest różnica między Lemfoerderm i Meyle. Szczegóły w tym wątku: http://7er.pl/showthread.php/39814-W...mienniki/page8

    EDIT 20.06.2017:
    Wczoraj Textar wyjechał z auta... Idzie na reklamację. Sprawdziłem bicie - 0,06mm lewe koło, 0,02mm prawe. Objawia się to naprawdę odczuwalnym biciem tylko przy hamowaniu w okolicy 140-80km/h. Ktoś wcześniej pisał, że ma bicie 0,06 i kiera wibrowała. Wcześniej nie wierzyłem, ale potwierdziło się w praktyce.

    Wcześniejsze Zimmermanny po montażu wczoraj miały bicie 0,07mm prawe koło i 0,05mm lewe i one biły naprawdę solidnie. Pokręciłem je jednak i obrót o jedną śrubę wstecz zniwelował mi bicie do 0,02mm. Piasty mają 0,01mm bicia, a mają bardzo mała średnicę. Stąd, jak się poobraca tarczami, to można w jakimś stopniu wygasić bicie samej tarczy, która ma znacznie większą średnicę. Jak się to ma do efektów - napisze niebawem, bo jestem w fazie testów ;).
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 20-06-2017 o 07:39
  2. Awatar miro

    miro powiedział/a:
    Masz te Textary PRO+ czy zwykłe?
    Ja chyba założę ATE . Założyłem je kiedyś do CLK 3.2 i dostawały naprawdę ostro w kość . Nie robiło to na nich żadnego wrażenia . Pytałem chłopaków na forum Phaetona i oni preferują tylko ATE. Co ciekawe nie ma tam żadnych wątków na temat krzywych tarcz ,a u nas na 7ER temat rzeka. Dodam ,że Phaeton jest jeszcze cięższy od naszych bawarek.
  3. Awatar Aldik

    Aldik powiedział/a:
    Po powrocie z Niemiec i przejechaniu 2800km stwierdzam, że nie kupie juz nigdy innych niz zimmerman
  4. Awatar miro

    miro powiedział/a:
    2800 to nie jest żaden przebieg i tyle to Starline wytrzymają ,a do Zimmermanna nikt mnie nie przekona .
  5. Awatar Aldik

    Aldik powiedział/a:
    Ja je mam juz rok albo dwa - chodzi o to, że przeżyły ostrą trase. Myślałem, że nie są ok ale jedna są :)
  6. Awatar HTN

    HTN powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    Masz te Textary PRO+ czy zwykłe?
    Mam Pro+. Różnica w hamowaniu w porównaniu z Zimmermannem ogromna - na Textarach auto staje dęba, jakby kotwicę rzucił do tył.

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    (...) na forum Phaetona i oni preferują tylko ATE. Co ciekawe nie ma tam żadnych wątków na temat krzywych tarcz ,a u nas na 7ER temat rzeka. Dodam ,że Phaeton jest jeszcze cięższy od naszych bawarek.
    Zawieszenie z Bentley'a Continetal'a - pewnie fajnie sztywna kinematyka, przez którą nie niosą się tak wibracje. W BMW zawieszenie przypomina konstrukcję z Forda Escorta MkIV :P. Tuleja pływająca na skosie robi swoje - zawieszenie jest podatne na każde najmniejsze bicie. Zresztą, fabrycznie nowe potrafi telepać kołem przy hamowaniu, co widać na zwolnionych filmach hamującego BMW z dużej prędkości.

    Przewińcie dokładnie na 14:00 i popatrzcie co się dzieje z kołem:
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 03-07-2017 o 18:40
  7. Awatar miro

    miro powiedział/a:
    No to skoro Textary Pro+ też dały dupy to ja jednak zapodam ATE. W CLK mi się sprawdziły i Phaetonach dają rady ,to w mojej bawarce tez powinny się sprawdzić.
  8. Awatar toomas

    toomas powiedział/a:

    Post

    Ciekawy temat. Podepnę się trochę.
    Swoją e65 kupiłem półtora miesiąca temu. Widać było, że poprzedni właściciel wymienił tarcze i klocki na nowe (przód) ale nie wiedział jakiego producenta jest zestaw. W drodze powrotnej zagotowały mi się (dosłownie) klocki itarcza z prawej strony. Stało się to na odcinku ze Złotoryi do A4. Po prostu zblokował się zacisk. Okazało się, że tyleje prowadzące nie były w ogóle nasmarowane. Zmierzam do tego iż po tamtej sytuacji czuć lekkie drgania kierownicy przy prędkości 100 - 120 km/h. Klocki na pewno będę musiał wymienić i podejrzewam też tarcze, chociaż te jeszcze muszę sprawdzić. Pytanie tylko czy w e65 są jakieś szczególne elementy które mogą mieć jeszcze wpływ na bicie w kierownicy? Zawieszenie będę przeglądał w tym tygodniu ale chciałbym wiedzieć czy są jakieś miejsca na które powinienem zwrócić szczególną uwagę. Dodam że to moje pierwsze BMW hehe.
    Z góry dzięki.

    I jeszcze jedno. Faktycznie nasze tarcze mają skłonność do przegrzewania się? Jeśli tak to jedyna najskuteczniejsza opcja to zmiana średnicy tarcz na większe i zacisków oczywiście. Tak jak już ktoś pisał w tym wątku. Przerabiałem to jakieś 10 lat temu w maździe 626. Tam zaadaptowałem tarcze i zaciski od mazdy 6 z najmocniejszego silnika i różnica była ogromna.
    Ostatnio edytowane przez toomas ; 04-07-2017 o 09:41
  9. Awatar Pawliko

    Pawliko powiedział/a:
    w BMW cale zawieszenie jest bardzo podatne na trzepanie kierownicą, powoduje to nawet najmniejszy luz na tulejach. Jedz na przegladzie na trzepaki dla ciezarowek z czteropakiem i popros diagnoste, zeby sie przylozyl. Pewnie cos znajdzie :)
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'
  10. Awatar miro

    miro powiedział/a:
    EEeeeeee tam Najlepiej samemu. Porządny łom,brecha i wszystko wyjdzie. Na stacji to musi być całkiem urwane żeby zauważyli a i tak czasami z tym mają problem.
    Jadę dziś zamówić te cholerne tarcze. Ciągle jednak mam dylemat czy Textara Pro+ czy te ATE. Wczoraj mierzyłem miernikiem zegarowym i aż nie wierzyłem. Lewa 0,09 Prawa 0,06 Piasty ledwo zegar drgnął wiec ani 0,01 (całe szczęście)
    Jak po mieście jeździłem to nie czułem tego, ale wyjechałem wczoraj na autobahn i dotarło do mnie żeby lepiej wcale nie hamować.
    Już nie ma się co ciu.ać tylko nowe ale co ???. O to jest pytanie.
    Ostatnio edytowane przez miro ; 04-07-2017 o 12:13