Taką przyczynę mogą powodować wtryskiwacze benzynowe lub KOSTKI od zasilania wtryskiwaczy. Ja właśnie to przerabiam, ogólnie jest tak że jak go na zimnym odpalam to nie otwierają się wtryskiwacze prawidłowo ale jak przejadę się troszkę to ciśnienie je otwiera mocniej i auto się nagrzewa a wiadomo że na ciepłym auto mniej przetacza paliwa przez wtryskiwacze. Mam jeszcze taką wkurzającą przypadłość że na 6 cylindrze potrafi wypadać zapłon na ciepłym lub w jakichś nieoczekiwanych momentach na światłach od tak. Długo się z tym bawiłem i przemili panowie w serwisie na saskiej kępie postawili diagnozę że nie pracuje dobrze wtryskiwacz więc go wymienili na nowy ale to nic nie dało bo po jakimś czasie znów ten sam problem (Po przełączeniu na LPG korekty pracy cylindrów się uspokajają i 6 cylinder pracuje OK). Więc któregoś pięknego niedzielnego dnia zajrzałem sobie do wiązki elektrycznej wtrysków.... pooglądałem sobie całe złącza i dochodzę do wniosku że to te kostki nie stykają dobrze na blaszkach i od wibracji silnika na światłach wtrysk traci kontakt elektryczny i przestaje podawać paliwo a potem to już z górki wypadanie zapłonu etc. Robiłem jeszcze tak, kiedy występował błąd to wyciągałem listwę doginałem lekko blaszki w kostkach wtyrkiwaczy i zapinałem z powrotem i to pomagało na jakiś czas.