Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Z zamiarem zakupu rozmyślania nad silnikiem.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    9
    BMW
    Narazie brak / ogarniam temat
    Skąd
    Wrocław

    Post Z zamiarem zakupu rozmyślania nad silnikiem.

    Witam. Miałem kupować e38 w dalekiej przyszłości, lecz plany te najprawdopodobniej ulegną zmianie. Poprostu powinienem juz sprzedać mój aktualny samochód, a myślałem że zrobię to później.

    Temat piszę ponieważ chciałbym się dowiedzieć jakie są za i przeciw jeżeli chodzi o silniki 2,8l R6 oraz 3.0 V8. Pytanie kieruję ponieważ aut za dużo do wyboru w ogole nie ma, ale napewno wiem że silniki pow 3.0 litrów odpadają.

    samochód z zamiarem założenia do niego gazu. Ma być głównym autem, nie weekendowym. większość napraw mechanicznych, nie licząc spraw silnikowych będę robił sam.

    Pytania:
    1. Widzę ze 2.8 występują z vanosami i bez (poprawcie mnie jak się mylę) jeśli tak, to w których rocznikach jakie były montowane?
    2. Widzę mało opini o 3.0 V8 jak zniesie gaz, oraz jakie są wasze zdania nt. tego silnika, jego żywotności.
    3. który z tych dwóch byście wybrali nie sugerująć się w pierszej kolejności mocą i brzmieniem? który wg. was i jak bardzo będzie tańszy w eksploatacji.

    Poprostu oczekuję odpowiedzi czy rozglądać się za 2.8 i 3.0, czy tylko za którymś konkretnym.

    P.S. Auto miało by być najprawdopodobniej w manualu.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    70
    BMW
    e38
    Skąd
    Białystok
    Hmm... Powiem Tobie tak. Rok temu też myślałem intensywnie na e38 i v8 pod maską. Akurat marzyło mi się 3.5L. Trafiła się niezła 2.8. Cieszę się, że to trafiłem. Naprawdę polecam. Do codziennej jazdy jest to bardzo dobry motor. Mocy wystarcza do normalnej jazdy, z wyprzedzaniem też nie ma problemów. W koncu prawie 200km to nie jest tak mało. z tego co się orientuję to silnik 2.8 i 3,5l zastąpił 3.0 v8. Z tego co wiem to 2.8 występuje z vanosem pojedynczym lub podwojnym. Mam 2.8 w manualu z gazem, czyli tego co szukasz. Piszę ze swoich doświadczeń. Każdy może mieć inne zdanie.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    9
    BMW
    Narazie brak / ogarniam temat
    Skąd
    Wrocław
    mi też bardziej zależy szczerze na 2.8, wydaje mi się że rzędowa 6 będzie odporniejsza na gaz i bardziej żywotna. Z chęcią wziąłbym polifta, czy w 15tys. zmieściłbym się przy zakupie zdrowej sztuki i podstawowych czynnościach pozakupowych jak rozrząd itd itp?
    Ostatnio edytowane przez Baltosz ; 04-10-2013 o 20:33

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jareczek256
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    461
    BMW
    E38 728i
    Skąd
    złotoryja

    Post

    Z całego serca polecam 2.8 ten silnik jest idealny do normalnej jazdy, praktycznie bezawaryjny, mało pali mimo iz co niektórzy twierdzą ze za maly do tej budy i za słaby ale mi pasuje. Obsługa jest banalnie prosta, łańcuch jest wiec rozrząd do roboty przy ok 500 tys. km.
    BMW - radość z jazdy!

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    15tyś łącznie z pakietem startowym? To ile chcesz dać za auto (w dodatku polifta) 10000zł? Za te pieniążki szukałbym coś z pierwszych roczników 96-97...

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    70
    BMW
    e38
    Skąd
    Białystok
    Koledzy mają rację. Szukaj z 96r 97r i będzie ok. Są one odporniejsze na korozję niż polift.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    9
    BMW
    Narazie brak / ogarniam temat
    Skąd
    Wrocław
    Chciałbym wydać ok 15 tys. żeby autem móc normalnie jeździć a potem sukcesywnie je dopieszczać. zawsze tak robie i się sprawdza. Skoro rozrządu się nie wymienia, to jakie koszty na wstępie muszę liczyć? Wymiana oleju, filtrów ... co jeszcze za te 5 tyś?

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BenyMnemonik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Skąd
    Świdwin
    Blog
    5
    Cytat Zamieszczone przez Baltosz Zobacz posta
    Chciałbym wydać ok 15 tys. żeby autem móc normalnie jeździć a potem sukcesywnie je dopieszczać. zawsze tak robie i się sprawdza. Skoro rozrządu się nie wymienia, to jakie koszty na wstępie muszę liczyć? Wymiana oleju, filtrów ... co jeszcze za te 5 tyś?
    Mam 2,8 E38 w sekwencji od stycznia, przelatałem już 20.000 ponad. Uważam ze ten silnik jest idealny dla normalnych osób chcących mieć piękne i ekonomiczne bmw w limuzynie i za mały dla energicznych kierowców.
    Auto mi spala 10-12 benzyny średnio, 12 gazu na spokojniej trasie i max 17 gazu przy szarży po autostradzie. Auto przyspiesza w około 8s z haczykiem do 100km/h i w miarę dobrze sobie radzi przy większych prędkościach. Można spokojnie wyprzedzać.
    Części osobiście używam "najlepszych" zaraz po oryginale i jak będziesz chciał mieć bezpieczne auto to 5tysiecy wchłonie ono spokojnie IMO.
    Jak nie dostaniesz papierów do auta to rozrząd do wymiany od razu, a jak się zastanawiasz i wahasz nad takimi zabiegami to szkoda kupować tego auta. W tamtym tygodniu zrobiłem 2 przednie banany, 2 stabilizatory przednie wahaczy i 2 jeszcze jakieś tam wahacze z tyłu +- 2000zł. W zawieszeniu jest dużo elementów i jak byś chciał wyeliminować luzy a takie będą zapewne to zawiecha i ew. rozrząd z olejami i filtrami wchłoną spokojnie 5000zł. Piszę o dobrych częściach a nie wahaczach za 80zł. To auto jest ciężkie i próby oszczędności na zawieszeniu nie są dobrym pomysłem.

    To moje zdanie, stać mnie zrobić to od razu, oczywiście możesz robić to etapami.

    Odnośnie zakupu, obecnie podążam takim tokiem myślenia bo robię drugie auto, tym razem szybsze e38, może Ci pomoże. Nie patrzę na rocznik, wolę kupić w miarę zdrowe auto tanio i wymienić wszystkie elementy o których mowa, niż łyknąć kit z alle.... że jest furka najlepsza i wszystko jest wymienione, "wszystkie tam są najlepsze" a i tak będziesz miał połowę tego do wymiany co wymienisz przy tanim z założeniem wymiany większości tych elementów. A jak sam zrobisz to wiesz co masz. Reperujesz i szanujesz, chyba że nie szanujesz:) Osobiście polecę auto po lifcie, ma ładniejsze i bardziej jednolite kierunki, ale w tej cenie raczej będzie trudno, chyba że około 15tys zaauto i kolejna kaska na podszykowanie do bezpiecznej jazdy.

    e38 najlepsze! IMO :)

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Cytat Zamieszczone przez BenyMnemonik Zobacz posta
    Mam 2,8 E38 w sekwencji od stycznia, przelatałem już 20.000 ponad. Uważam ze ten silnik jest idealny dla normalnych osób chcących mieć piękne i ekonomiczne bmw w limuzynie i za mały dla energicznych kierowców.
    Auto mi spala 10-12 benzyny średnio, 12 gazu na spokojniej trasie i max 17 gazu przy szarży po autostradzie. Auto przyspiesza w około 8s z haczykiem do 100km/h i w miarę dobrze sobie radzi przy większych prędkościach. Można spokojnie wyprzedzać.
    Części osobiście używam "najlepszych" zaraz po oryginale i jak będziesz chciał mieć bezpieczne auto to 5tysiecy wchłonie ono spokojnie IMO.
    Jak nie dostaniesz papierów do auta to rozrząd do wymiany od razu, a jak się zastanawiasz i wahasz nad takimi zabiegami to szkoda kupować tego auta. W tamtym tygodniu zrobiłem 2 przednie banany, 2 stabilizatory przednie wahaczy i 2 jeszcze jakieś tam wahacze z tyłu +- 2000zł. W zawieszeniu jest dużo elementów i jak byś chciał wyeliminować luzy a takie będą zapewne to zawiecha i ew. rozrząd z olejami i filtrami wchłoną spokojnie 5000zł. Piszę o dobrych częściach a nie wahaczach za 80zł. To auto jest ciężkie i próby oszczędności na zawieszeniu nie są dobrym pomysłem.

    To moje zdanie, stać mnie zrobić to od razu, oczywiście możesz robić to etapami.

    Odnośnie zakupu, obecnie podążam takim tokiem myślenia bo robię drugie auto, tym razem szybsze e38, może Ci pomoże. Nie patrzę na rocznik, wolę kupić w miarę zdrowe auto tanio i wymienić wszystkie elementy o których mowa, niż łyknąć kit z alle.... że jest furka najlepsza i wszystko jest wymienione, "wszystkie tam są najlepsze" a i tak będziesz miał połowę tego do wymiany co wymienisz przy tanim z założeniem wymiany większości tych elementów. A jak sam zrobisz to wiesz co masz. Reperujesz i szanujesz, chyba że nie szanujesz:) Osobiście polecę auto po lifcie, ma ładniejsze i bardziej jednolite kierunki, ale w tej cenie raczej będzie trudno, chyba że około 15tys zaauto i kolejna kaska na podszykowanie do bezpiecznej jazdy.

    e38 najlepsze! IMO :)

    nie przesadzaj kolego z tym rozrządem do wymiany od razu... Łancuch daje często znać o sobie gdy wymaga już wymiany...

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    70
    BMW
    e38
    Skąd
    Białystok
    Znajdzie sie. Prawie w kazdej trzeba pomalowac doly drzwi, do tego nowe listwy. Pewnie z zawiechy cos. Zawsze cos wychodzi. Moze przesada, ze 5 tys ale raczej nie jest to tez drobnostka.

Podobne wątki

  1. BMW X5 E53 - Chęć zakupu
    Przez Arman w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 00:16
  2. [pozostale] Chęć zakupu e65.
    Przez paulo79 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-07-2011, 12:02
  3. Chec zakupu
    Przez rhan w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-01-2010, 21:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •