Update sytuacji:
Auto po wizycie w Auto Sew, podobno ożyło (jeszcze nie odebrałem, ale wierzę, że jak p. Krzysztow mówi że było źle, a teraz jest jak należy, to tak jest)... Wymienione laambdy (nówki dedykowane Boscha) + czujniki stukowe. Nie ma błędów silnika.

Generalnie o Auto Sew, to w samych superlatywach mogę do tej pory. Takiego mechanika szukałem :) Zrobił wszystkie ważne tematy (błędy + wahacze) + wszystkie pierdoły, które były określone jako - przy okazji, mniej ważne... w tym określił dokładnie problem z servotronic, z którym nikt nie dawał rady przez 2 lata. Do tego komunikacja, diagnostyka, opis. Pojadę z dobrą whisky po odbiór ;)

Do tego odnaleziona nieszczelność wydechu + awaria świeżego złącza podczas jazdy próbnej...

Bravo! El-tec, który nie dość że jedną stronę wydechu założył bez flanszy, jak robili katalizatory. I cykało na zimno i przy przyspieszanaiu... To tak potem wstawili tłumik środkowy, że się rozszczelniło po 500 km jazdy! Szukałem warsztatu, który wie co to wydech V8... mieli znać się na rzeczy... i okazało się że OBIE strony skopali... ale na gwarancje szkoda paliwa, naprawione wszystko za grosze... niesmak natomiast pozostaje.

Co do ECS - również brak mi słów... kopali w silniku wieeeeele roboczogodzin i nie zauważyli, że lambdy rzucają błędy już po samym odpaleniu i że jakaś rzeźba z lutowaniem była.... tak samo silnik oddany jako "będzie Pan zadowolony" po remoncie za prawie 7 tys pln... najpierw nie jeździ zupełnie (dusi się, nie reaguje na gaz... naprawiają sterownik - dziwny zbieg okolicznosci), potem niepodłączona klima - dodatkowe 70 km w obie strony... a na koniec błędy czujników i lambd - widoczne od razu w logach... tego czy uszkodzili czujniki stukowe, które się nie psują, nigdy się nie dowiem. ale $ poszła na rozbieranie i składanie kolektora i części.
ale "będzie Pan zadowolony"... a na hamowni brakuje 40 KM.

wyżaliłem się :) dzięki :)