Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: M73 - czy ktoś odkręcał kolektor ssący?

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK

    Lightbulb M73 - czy ktoś odkręcał kolektor ssący?

    Mam prośbę o porady jeśli ktoś to robił wcześniej, zwłaszcza to jakich użyliście kluczy żeby się tam dostać.

    Ja zabrałem się za odkręcenie 4 nakrętek 12mm i mam nadzieję że kolektory zejdą z całą uszczelką bo nie wyobrażam sobie odkręcić każdego dolotu z osobna ze względu na brak dostępu.

    Czy słusznie wnioskuję z budowy uszczelki że po odkręceniu tych nakrętek (po 4 na uszczelkach) kolektory zejdą razem z nimi?

    masakra... ciągle dorabiam nowe klucze do tego - co nakrętka to inny! :D
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 25-09-2013 o 12:06

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Jak co nakrętka to inna? Tam masz bodajrze, na klucz 13 albo 10mm odkręcasz same kolektory bez uszczelek... Wyciągasz wtryskiwacze i masz w miarę dostęp... Dużo przedłużek i taka przedłużka na końcu, że nasadka delikatnie się rusza góra/dół lewo/prawo. Wpadaj do Chojnowa to Ci to w godzinkę ogarnę ;) u siebie w M70 trzy razy ściągałem...

    http://bmwe32.masscom.net/sean750/V1...ughIdleFix.htm
    Ostatnio edytowane przez prezE32s ; 25-09-2013 o 15:48

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Nakrętki na klucz 10mm i najlepiej nasadka 1/4. Tak jak prezE32s pisze dużo przedłużek.
    Ostatnio edytowane przez tgracing ; 25-09-2013 o 17:15
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Dzięki Panowie - ogarnięte ;) Nie zwróciłem uwagi na przestrzeń jaka powstaje po wysunięciu tych pianek między kolektorem a pokrywą zaworów.

    Kolektory i pokrywa do wyczyszczenia i malowania i oczywiście uszczelnienie wszystkiego :) Dam znać jak wyszło.

    A co do przedłużek to faktycznie potrzeba nie tyle dużo co jednej baaardzo długiej bo przeguby przeszkadzają (grubsze miejsca na łączeniach).

    Coś mogę zrobić z odmami czy koniecznie wymienić na nowe? Jakieś czyszczenie wtrysków sprężonym powietrzem?

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Ja u siebie wtryski czyściłem, benzyną i pedzelkiem ;) nie wiem czy w M73 występuje ten sam problem co w M70, czyli odkręcające się listwy magistrali olejowej, pod pokrywami zaworów... Ściągasz je i tak więc możesz sprawdzić, odkręcicć wyczyścić ;)

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BenyMnemonik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Skąd
    Świdwin
    Blog
    5
    Michał750, widzę, ze jesteś dość aktywny od dawna, wcześniej interesowałem się tym silnikiem, teraz chcę kupić drugie e38 do renowacji. Chciałem zrobić swap z e65 silnika v12 ale naczytałem się o cenach pompy tam się psującej i nie zdecyduję się. Czy powiesz coś więcej o tym silniku, z postów niewielu na tym forum wynika, iż jest on trudny w diagnostyce i trudno zauważyć brak pracy jednego czy dwóch cylindrów, u nas w Świdwinie nasz klub nie zna tego motoru. Czy możesz przybliżyć jak wygląda "serwisowanie"? Polecić, odradzić ?

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    Dzięki Panowie - ogarnięte ;) Nie zwróciłem uwagi na przestrzeń jaka powstaje po wysunięciu tych pianek między kolektorem a pokrywą zaworów.

    Kolektory i pokrywa do wyczyszczenia i malowania i oczywiście uszczelnienie wszystkiego :) Dam znać jak wyszło.

    A co do przedłużek to faktycznie potrzeba nie tyle dużo co jednej baaardzo długiej bo przeguby przeszkadzają (grubsze miejsca na łączeniach).

    Coś mogę zrobić z odmami czy koniecznie wymienić na nowe? Jakieś czyszczenie wtrysków sprężonym powietrzem?
    Wtryski nie sprężonym powietrzem tylko środkiem do czyszczenia gaźników w sprayu na przykład, ogólnie dostępne w sklepach. Odmę możesz wymienić, ale nie ma z nią tyle kłopotu co w M70, bo jest zupełnie inna. Magistrale olejowe są zupełnie inne niż w M70, więc tutaj nic się nie odkręca.

    Pytanie jakie mi się nasuwa to dlaczego zdejmowałeś kolektory? Były jakieś niesprawności?

    Do Beny: silnik jest dobry, dużo poprawiony M70, który też jest dobry. Musisz kupić w dobrej kondycji i tyle. Oczywiście układ zapłonowy swoje kosztuje, podobnie jak wymiana uszczelek w dolocie, ale gdzie tej sumie do pomp z e65...
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 27-09-2013 o 20:25
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BenyMnemonik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Skąd
    Świdwin
    Blog
    5
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Do Beny: silnik jest dobry, dużo poprawiony M70, który też jest dobry. Musisz kupić w dobrej kondycji i tyle. Oczywiście układ zapłonowy swoje kosztuje, podobnie jak wymiana uszczelek w dolocie, ale gdzie tej sumie do pomp z e65...
    Rozumiem, z cenami prawda. Weź kup w dobrej kondycji. Jak kupować na kilka lat to trza by chyba zrobić remont na starcie. Dzięki za opinie.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    OK silniczek odpalony, trochę pojeżdżone :) Chodzi jak złoto.

    Silnik wydaje się chodzić równiutko i cichutko a piszę wydaje się bo dzwięk zakłóca wyjący konwerter i czasem wprawia w wibrację/falowanie całą budę. W innym temacie proszę o pomoc z wyciągnięciem go do regeneracji.


    Dziękuję wszystkim którzy pomogli mi w tym temacie :)

    Pozostało już tylko podpiąć przewody do wtrysków lpg a jeszcze nie wymyśliłem którędy je puszczę.

    Koszt całej operacji to niecałe 250zł. Efekt końcowy to oczywiście szczelna góra, poprawione ułożenie przewodów z wpasowanymi wtryskami LPG prosto w dolot, no i wizualny black/red. :






  10. #10
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    No i jak teraz kolektory przemalujesz ? ha ha

Podobne wątki

  1. Kolektor ssący z M73B54 do M70B50
    Przez kubosh w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 19:57
  2. [silnik] kolektor ssący!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 16:43
  3. Kolektor ssący
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 08:02
  4. [mechanika] kolektor ssący w E65 3,0d po FL.
    Przez coolx w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •