Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 15

W±tek: M73 - czy kto¶ odkrêca³ kolektor ss±cy?

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK

    Lightbulb M73 - czy kto¶ odkrêca³ kolektor ss±cy?

    Mam pro¶bê o porady je¶li kto¶ to robi³ wcze¶niej, zw³aszcza to jakich u¿yli¶cie kluczy ¿eby siê tam dostaæ.

    Ja zabra³em siê za odkrêcenie 4 nakrêtek 12mm i mam nadziejê ¿e kolektory zejd± z ca³± uszczelk± bo nie wyobra¿am sobie odkrêciæ ka¿dego dolotu z osobna ze wzglêdu na brak dostêpu.

    Czy s³usznie wnioskujê z budowy uszczelki ¿e po odkrêceniu tych nakrêtek (po 4 na uszczelkach) kolektory zejd± razem z nimi?

    masakra... ci±gle dorabiam nowe klucze do tego - co nakrêtka to inny! :D
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 25-09-2013 o 12:06

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Jak co nakrêtka to inna? Tam masz bodajrze, na klucz 13 albo 10mm odkrêcasz same kolektory bez uszczelek... Wyci±gasz wtryskiwacze i masz w miarê dostêp... Du¿o przed³u¿ek i taka przed³u¿ka na koñcu, ¿e nasadka delikatnie siê rusza góra/dó³ lewo/prawo. Wpadaj do Chojnowa to Ci to w godzinkê ogarnê ;) u siebie w M70 trzy razy ¶ci±ga³em...

    http://bmwe32.masscom.net/sean750/V1...ughIdleFix.htm
    Ostatnio edytowane przez prezE32s ; 25-09-2013 o 15:48

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar tgracing
    Do³±czy³
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Sk±d
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Nakrêtki na klucz 10mm i najlepiej nasadka 1/4. Tak jak prezE32s pisze du¿o przed³u¿ek.
    Ostatnio edytowane przez tgracing ; 25-09-2013 o 17:15
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    Dziêki Panowie - ogarniête ;) Nie zwróci³em uwagi na przestrzeñ jaka powstaje po wysuniêciu tych pianek miêdzy kolektorem a pokryw± zaworów.

    Kolektory i pokrywa do wyczyszczenia i malowania i oczywi¶cie uszczelnienie wszystkiego :) Dam znaæ jak wysz³o.

    A co do przed³u¿ek to faktycznie potrzeba nie tyle du¿o co jednej baaardzo d³ugiej bo przeguby przeszkadzaj± (grubsze miejsca na ³±czeniach).

    Co¶ mogê zrobiæ z odmami czy koniecznie wymieniæ na nowe? Jakie¶ czyszczenie wtrysków sprê¿onym powietrzem?

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Ja u siebie wtryski czy¶ci³em, benzyn± i pedzelkiem ;) nie wiem czy w M73 wystêpuje ten sam problem co w M70, czyli odkrêcaj±ce siê listwy magistrali olejowej, pod pokrywami zaworów... ¦ci±gasz je i tak wiêc mo¿esz sprawdziæ, odkrêcicæ wyczy¶ciæ ;)

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar BenyMnemonik
    Do³±czy³
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Sk±d
    ¦widwin
    Blog
    5
    Micha³750, widzê, ze jeste¶ do¶æ aktywny od dawna, wcze¶niej interesowa³em siê tym silnikiem, teraz chcê kupiæ drugie e38 do renowacji. Chcia³em zrobiæ swap z e65 silnika v12 ale naczyta³em siê o cenach pompy tam siê psuj±cej i nie zdecydujê siê. Czy powiesz co¶ wiêcej o tym silniku, z postów niewielu na tym forum wynika, i¿ jest on trudny w diagnostyce i trudno zauwa¿yæ brak pracy jednego czy dwóch cylindrów, u nas w ¦widwinie nasz klub nie zna tego motoru. Czy mo¿esz przybli¿yæ jak wygl±da "serwisowanie"? Poleciæ, odradziæ ?

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    Dziêki Panowie - ogarniête ;) Nie zwróci³em uwagi na przestrzeñ jaka powstaje po wysuniêciu tych pianek miêdzy kolektorem a pokryw± zaworów.

    Kolektory i pokrywa do wyczyszczenia i malowania i oczywi¶cie uszczelnienie wszystkiego :) Dam znaæ jak wysz³o.

    A co do przed³u¿ek to faktycznie potrzeba nie tyle du¿o co jednej baaardzo d³ugiej bo przeguby przeszkadzaj± (grubsze miejsca na ³±czeniach).

    Co¶ mogê zrobiæ z odmami czy koniecznie wymieniæ na nowe? Jakie¶ czyszczenie wtrysków sprê¿onym powietrzem?
    Wtryski nie sprê¿onym powietrzem tylko ¶rodkiem do czyszczenia ga¼ników w sprayu na przyk³ad, ogólnie dostêpne w sklepach. Odmê mo¿esz wymieniæ, ale nie ma z ni± tyle k³opotu co w M70, bo jest zupe³nie inna. Magistrale olejowe s± zupe³nie inne ni¿ w M70, wiêc tutaj nic siê nie odkrêca.

    Pytanie jakie mi siê nasuwa to dlaczego zdejmowa³e¶ kolektory? By³y jakie¶ niesprawno¶ci?

    Do Beny: silnik jest dobry, du¿o poprawiony M70, który te¿ jest dobry. Musisz kupiæ w dobrej kondycji i tyle. Oczywi¶cie uk³ad zap³onowy swoje kosztuje, podobnie jak wymiana uszczelek w dolocie, ale gdzie tej sumie do pomp z e65...
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 27-09-2013 o 20:25
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar BenyMnemonik
    Do³±czy³
    Apr 2013
    Posty
    290
    BMW
    E38 750il + 728i/lpg
    Sk±d
    ¦widwin
    Blog
    5
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Do Beny: silnik jest dobry, du¿o poprawiony M70, który te¿ jest dobry. Musisz kupiæ w dobrej kondycji i tyle. Oczywi¶cie uk³ad zap³onowy swoje kosztuje, podobnie jak wymiana uszczelek w dolocie, ale gdzie tej sumie do pomp z e65...
    Rozumiem, z cenami prawda. We¼ kup w dobrej kondycji. Jak kupowaæ na kilka lat to trza by chyba zrobiæ remont na starcie. Dziêki za opinie.

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    OK silniczek odpalony, trochê poje¿d¿one :) Chodzi jak z³oto.

    Silnik wydaje siê chodziæ równiutko i cichutko a piszê wydaje siê bo dzwiêk zak³óca wyj±cy konwerter i czasem wprawia w wibracjê/falowanie ca³± budê. W innym temacie proszê o pomoc z wyci±gniêciem go do regeneracji.


    Dziêkujê wszystkim którzy pomogli mi w tym temacie :)

    Pozosta³o ju¿ tylko podpi±æ przewody do wtrysków lpg a jeszcze nie wymy¶li³em którêdy je puszczê.

    Koszt ca³ej operacji to nieca³e 250z³. Efekt koñcowy to oczywi¶cie szczelna góra, poprawione u³o¿enie przewodów z wpasowanymi wtryskami LPG prosto w dolot, no i wizualny black/red. :






  10. #10
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    BEUTHEN/Bytom
    No i jak teraz kolektory przemalujesz ? ha ha

Podobne w±tki

  1. Kolektor ss±cy z M73B54 do M70B50
    Przez kubosh w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 19:57
  2. [silnik] kolektor ss±cy!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 16:43
  3. Kolektor ss±cy
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 08:02
  4. [mechanika] kolektor ss±cy w E65 3,0d po FL.
    Przez coolx w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •