Niestety znów pękła mi sprężyna. :(
Tym razem z lewego tyłu (rok-dwa temu miałem lewy przód) ukruszył się mały obwarzanek. :P
Sprężynę wymieniam na Kayaba - bo z przodu już mam już takie i nie widzę różnicy z oryginałem, wiec uważam ze kayaba jest ok.
Najchętniej na tył brałbym wersję wzmocnioną kayaby (bo są dwie wersje na tył), ale jest problem z dostępnością (a może inne firmy tez maja jakieś "wzmocnione"?).
Jako że amortyzatory już mam wysłużone i "na końcówce" ciągną, to przy okazji i je też chcę wymienić, bo robocizna prawie ta sama. Amortyzatory też chyba wezmę kayaba - chyba maja rozsądny stosunek jakość cena.

Reasumując wymieniam sprężyny tył + amortyzatory na całym aucie.

Najchętniej przy okazji zrobię upgrade/retrofit/doposażenie auta i odpowiednich elementów do wersji: Wersja krajowa Europa Środkowa (L816A=Tak) /lub/ Pakiet na złe drogi (S815A=Tak), żeby mi się to zawieszenie jakoś może mniej zużywało czy łamało.
Auto jest z 2001r, było kupione i jeżdżone tylko w Polsce i ma skończone 230kkm (wersja zwieszenia standard).

Tu mam pytania:

1) Jakie elementy z obrazków (numerki) poniżej przy okazji wymiany sprężyn i amortyzatorów warto wymienić na nowe by tam kolejne 100-200kkm nie zaglądać (...dużo tych gum, łożysk, gniazd, poduszek itp. itd. - gubię się)?

tył:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...48&hg=33&fg=45

przód:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...46&hg=31&fg=10
http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=31&fg=10

2) Jakie firmy z zamienników tych dupereli są polecane jakie nie (chcę te dobre, nie muszą być tanie)?

3) Czy na coś szczególnie uważać z częściami z pakietu na słabe drogi L816A/S815A? Czy można je mieszać ze zwykłymi z pakietu standardowego?

4) Czy warto się w taki upgrade w ogóle bawić? Ktoś to już robił?


Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi i rady :)