Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Impreza WRX vs. Golf GTI vs. Lancer EVO vs e92 335i

  1. #11
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Skode Octavie :D zbieram na sezon 2014 ;) ale wracając do tematu to żaden seryjny samochód typu EVO, STI, RS raczej nie dadzą rady przy dłuższym upalaniu na torze. Nie mówie tutaj o jednostce napędowej ( może oprócz Subaru :D ) ale głównie o hamulcach, oponach itd. Dlatego w pierwszym moim poście zapytałem do czego ma być to auto. Nie da się połączyć auta do jazdy na co dzień i auta na tor. Niestety taka jest prawda. Próbowało wielu ale poza wyrzuconą kasą efekt był marny. Jeśli chcesz upalać to kupuj EVO 9 i zainwestuj w dobre hamulce np. AP Racing, jakąs szpere , dobre zawieszenie i opony. Kupisz WRXa i po 2-3 wizytach na torze zaczniesz kombinować co by tu zmodyfikować żeby jechał lepiej...zacznie się pakowanie kasy . Posłuchaj ludzi, którzy już przechodzili tą drogą i nie wyważaj otwartych drzwi. Także chcesz zaoszczędzić- kup EVO.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    Dla mnie tylko subaru WRX, choć według opini naprawdę wielkich znawców( nie mojej) to jednak EVO.
    W lipcu jeżdziłem jako pasażer z rajdowcem z Tomaszowa Mazowieckiego właśnie 265KM subaru WRX z napędem 4*4 ale to był silnik 2.0, a nie 2.5
    Także Panie EVAN wystartowałeś z tym awaryjnym silnikiem 2.5( co zresztą rzeczywiście tak jest-uszczelka pod głowicą to ciągła bolączka naprawa ok 8tys.), ale WRX to niezniszczalny i cholernie mocny 2.0 265KM!!!!!!!
    Po modyfikacjach ponad 300KM
    Wrażenia z jazdy naprawdę niesamowite, czuć turbinę i wciskanie w fotel na trzech pierwszych biegach, a napęd na cztery to NO KOMENDS:D
    Jeśli miałbym taką kasę do wydania na zabawę to Subaru WRX!!!!!!!

  3. #13
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    To kup nowego WRX z silnikiem 2.0 ;) dodatkowo nie było WRXa seryjnie z mocą 265 KM - to tak na marginesie ;) Jednostki 2.0 miały 218KM, a potem 225KM. 265KM miał seryjnie STI 2.0
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  4. #14
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Skąd
    Wrocek City
    Jak auto do dalszych modyfikacji to tylko EVO. Odpuść sobie i WRX i STi.
    Z doświadczenia powiem że kosmos jeśli chodzi o koszty .

    Pozdrawiam.
    Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    EVAN jak jesteś miłośnikiem akurat takich modeli to się nie spieram, ale tych 2.0 silników o różnej mocy to było pewnie sporo.
    Otworzyłem przykładowo katalog Samochody Świata 2005, a tam
    -subaru impreza 2.0 SW 125 KM
    -subaru impreza 2.0 WRX 225 KM
    -subaru impreza 2.0 WRX STI 265 KM 343 Nm
    -impreza 2.0 WRX NB 250KM
    -impreza 2.0 WRX STI (J) 280 KM 373 Nm

    A 2002r
    2.0 WRX 218 KM
    2.0 WRC!!!! 300 KM aż 480 Nm

    Mi było dane jechać ( na siedzeniu pasażera)w odchudzonym aucie z silnikiem 2.0 265 KM z napędem na cztery.
    Maszyna niesamowita naprawdę czuć moc przy każdej zmianie biegów, w BMW zupełnie inaczej.
    Bardzo zachwalał właśnie ten motor, który można jeszcze podrasować.

  6. #16
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Cytat Zamieszczone przez BMW MANIA Zobacz posta
    EVAN jak jesteś miłośnikiem akurat takich modeli to się nie spieram, ale tych 2.0 silników o różnej mocy to było pewnie sporo.
    Otworzyłem przykładowo katalog Samochody Świata 2005, a tam
    -subaru impreza 2.0 SW 125 KM
    -subaru impreza 2.0 WRX 225 KM
    -subaru impreza 2.0 WRX STI 265 KM 343 Nm
    -impreza 2.0 WRX NB 250KM
    -impreza 2.0 WRX STI (J) 280 KM 373 Nm

    A 2002r
    2.0 WRX 218 KM
    2.0 WRC!!!! 300 KM aż 480 Nm

    Mi było dane jechać ( na siedzeniu pasażera)w odchudzonym aucie z silnikiem 2.0 265 KM z napędem na cztery.
    Maszyna niesamowita naprawdę czuć moc przy każdej zmianie biegów, w BMW zupełnie inaczej.
    Bardzo zachwalał właśnie ten motor, który można jeszcze podrasować.
    Ale co to ma wspólnego z tematem? Autor tematu pyta o NOWEGO WRXa z salonu, który ma jednostkę o pojemności 2,5 litra. Faktycznie jednostki 2 litrowe były dobre ale one dawno się skończyły. W stanach prawie nie do dostania.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    To nie czytaj na stronach subaru tylko na jakiś forach :D
    Oczywiście. Pisałem wcześniej, że przeczytałem setki opini zwykłych użytkowników różnych roczników WRX i NIGDZIE nikt nie wspomnął by miał jakieś problemy z silnikiem 2,5l
    Masz tu link do ponad 140 opini na temat WRX z 2005r.
    http://www.edmunds.com/subaru/imprez...=CREATION_DATE
    Zdecydowana większośc to WRX z tym silnikiem. Nota ogólna to 4.6/5 więc jak na standardy amerykańskie wręcz doskonała.
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    2,5 boxer to najgorszy silnik Subaru w historii tej marki.
    Może wśród silników Subaru jest najgorszy ale wątpię by na tle doładowaych 4-cylindrówek VW czy Forda czymś złym się wyróżniał. Każdy taki sinik jest wyżyłowany. Ale mało prawdopodobne jest by w ciągu kilku pierwszych lat eksploatacji działo się z nim coś złego i kosztownego. Będę robił rocznie nie więcej jak 10tyś km. Potrzymam go 3-4 lata więc co ma sie stać przy przebiegu 30 tyś. km? Niech sie martwi kolejny właściciel:) Będę miał gwarancje 3-letnia a do tego na sam silnik i skrzynię biegów jest 5 lat pełnej ochrony.
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Spadek wartości takich WRXów jest olbrzymi więc pewnie i sprzedaż tylko kwestia jak dużo na nim stracisz ;)
    Znajdz mi zatem 3-letniego WRX poniżej $20 tyś. a masz u mnie dostawczaka browara:) Używane roczniki 2011 kosztują miniumum $24 tyś czyli tylko $3 tyś mniej niż nowy z 2013r.
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Ale RS średnio nadaję się na tor...tzn trzeba kilka modyfikacji wprowadzić. Ja swoim byłem w Kielcach na egzaminie na licencję wyścigową i po 6 kółkach zapaliły mi sie klocki hamulcowe ;)
    Może zle się wyraziłem, mówiąc, że będę jezdził na tor. Miałem na myśli bardziej "pojeżdżenie" sobie po torze niż upalanie na torze. Ze mnie taki rajdowiec jak z koziej dupy trąba;) To jest mój pierwszy tak mocny hot-hatch więc na początek całkowicie mi starczy. I tak pewnie nie wykorzystam całych możliwości jakie daje ten samochód. Podczas jazdy próbnej nowym WRX myslałem, że mnie ten samochód zabije:) Mocny jak diabeł. Przyspieszenie do 100km/h niecałe 5 sekund. Nauczę się jezdzić WRX-em to za kilka lat kupię EVO. Będę wtedy trochę starszy, mądrzejszy i bogatszy:)
    EVAN dzięki za rady i szkoda, że dzieli nas ocean. Byśmy sprawdzili osobiście ile RS jest szybszy od WRX-a:)
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 12-09-2013 o 05:26

  8. #18
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Nie wiem jak jest za wielka wodą ale u nas sprzedać WRXa graniczy z cudem ;)
    Przykład inny. Na forum Subaru sprzedały się chyba 2 WRX z polskiego salonu. miały po 3 lata i poszły w cenie ok 45% nowego. Z małym przebiegiem i bezwypadkowe.
    Jest też mnówsto przypadków padania silników i wymiany ich na gwarancji. Jest nawet osobny temat na forum - kto więcej przejedzie kilometrów bez remontu ;) Rekordzista chyba walnął STI 80Tkm.
    Wejdz na foru SIP i poczytaj. Ja tego nie wymyślam ;) Też lubię markę Subaru, miałem dwie imprezy i były to bardzo fajne auta. ;)
    Jeśli Ci się podoba to kupuj - WRX jakoś tam jedzie ale cudów się nie spodziewaj. Focus RS jest lata świetlne przed WRX ;)
    Co do jazdy na torze to nie musisz upalać jak Kubica, żeby hamulce się poddały ( WRX ma dużo słabsze hamulce niż STI )
    Przygotuj się też na to, że jak zacznie jeździć na tor to już nie przestaniesz :D i otworzy sie wielki wór bez dna pod tytułem modyfikację ;)
    Ale frajda jest duża także powodzenia.
    Jedyne co mogę Ci doradzić to nie inwestuj w auto tylko w siebie ...czyli kupuj paliwo, opony i trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj. ;)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  9. #19
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Skąd
    Wrocek City
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02950.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	98.9 KB
ID:	6310Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02951.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	99.2 KB
ID:	6311

    Tu masz foty silnika 2,5L z Subaru 2007rok
    Moc około 550Km i ponad 700Nm....
    Koszt takich modyfikacvji około 200tysi.
    W EVO pewnie z połowę mniej.
    W subaru awaryjność po takich modyfikacjach to 50% więcej .

    Masz jeszcze jakieś pytania?

    PS: Operuję na konkretnych liczbach i doświadczeniu, tak samo jak EVAN który również ma dużżżże doświadczenie w tych silnikach i autach.
    Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Nie zaglądałem do tego wątku jakiś czas. 2 ostatnie tygodnie to istny mętlik w głowie. Analizowałem wszystkie za i przeciw, jezdziłem wszystkim co się da, począwszy od Imprezy WRX a skończywszy na Mustangu GT... I w końcu kupiłem... e92 328i xDrive :) Wiem, że zaraz napiszecie, że biadoliłem na 335i, że za mułowate i w ogóle ;) a teraz kupiłem jeszcze słabsze 328i. Dałem sobie spokój z rajdówkami. Zraziłem się do Imprezy WRX głownie dzięki opiniom o ich awaryjności (gratuluje EVAN, że mi ją skutecznie obrzydziłeś;) ) a sensowną 335i do $30 tyś. nie znalazłem. Moja 328i jest z 2011 czyli po lifcie, od pierwszego właściciela, kupiona od dilera BMW, "certyfikowana", co oznacza przedłużoną pełną gwarancję do 160 tyś. km lub do sierpnia 2016. Jutro dodam więcej zdjęć w galerii mojej byłej 740iL.
    pozdrawiam i dzięki wszystkim za rady.



    Ostatnio edytowane przez matraks ; 29-09-2013 o 05:28

Podobne wątki

  1. Dodge Charger 1969 vs. BMW M3 E92, V8 dźwięk wydechu
    Przez Hermesso w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 17:16
  2. GOLF 1/2
    Przez xsilver w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-01-2010, 21:16
  3. impreza 24.10.2009
    Przez hrabia81 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 13:52

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •