Wymiana akumulatora 740i F01

Thread: Wymiana akumulatora 740i F01

  1. jaro5's Avatar

    jaro5 said:
    Też tak stwierdziłem jak tam popatrzyłem.A testował ktoś awaryjne zwalnianie ręcznego

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
     
  2. zen said:
    No dobra, to najpierw minus odkrecac czy nie ma znaczenia?

    wymiana aku dla potomnych: https://www.youtube.com/watch?v=W8by_JjfvpQ
    kolejna sprawa to jak aku jest czarny BMW (Varta) to znaczy ze jest to AGM.
    Doczytalem ze przeprogramowac trzeba jak zmieniamy non-AGM -> AGM i vice versa lub gdy zmieniamy pojemnosc. jesli typ aku jest ten sam i pojemnosc ta sama wystarczy zarejestrowac nowa baterie (rheingold).
    dodatkowa informacja jakby ktos chcial wkladac inny aku: You can only Register a Battery with ISTA/D (Rheingold). To Change Battery Type / Rating, you must use either ISTA/P or NCS Expert.

    tutaj tez kilka informacji zebranych do kupy: http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-registration/


    Edytuj posty!!
    Last edited by Anatol; 13-07-2016 at 22:06.
     
  3. jaro5's Avatar

    jaro5 said:
    Robi sie całkiem fajna wnęka na lpg.Kwestia aku gdzieś w rogu w bagażniku.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
     
  4. zen said:
    okazuje sie ze kupic teraz 90Ah graniczy z cudem. najrozsadniejsza opcja to BOSCH SILVER S5 A13 95Ah 850A P+ AGM ale trzeba przekodowac auto...

    poratuje jakas duszyczka ISTA/P w Krakowie jutro?

    zaczne sobie sciagac ale nie wiem czy sciagne do jutra...

    okazuje sie ze BMW wymienia te 90Ah na 105Ah i nie ma nic mniejszego pomiedzy... dlatego tez nie da sie zakodowac 95Ah ISTA/P. wkladam 95Ah i zostawiam zakodowane 90Ah i robie tylko wymiane aku ISTA/D.

    EDIT: https://youtu.be/6V_jFJP-n0c?t=104


    Edytuj posty!
    Last edited by Anatol; 13-07-2016 at 22:03.
     
  5. integron said:

    Post

    Oryginalna bateria to Varta AGM.
    Nie ma już modelu 90Ah jest trochę pojemniejsza.
    Nie rekoduje się tego tylko rejestruje.
    Przy klemie znajduje sie modul pomiaru ladunku i dla tego ta operacja jest niezbedna.
    Aku konczy sie wzglednie szybko przez uklad odzyskiwania energii z hamowania

    Jedna uwaga. F01 zarządza bateria i w miarę rozładowania wyłącza kolejne obwody w samochodzie.
    Jak już pojawi się komunikat o niskim poziomie to zniknie on na dobre dopiero po kilku dniach jeżdżenia. Nie oznacza to jeszcze ze aku jest trupem. Wymiana jest konieczna jak pojawią się komunikaty o usterkach sterowników.
     
  6. cursor said:
    Po to stosuje się akumulatory AGM, które są odporniejsze na głębokie rozładowanie i szybkie ładowanie


    W 750i przed liftem wymieniałem aku, ale ETK zalecało zmianę oryginalnego 90Ah na 110Ah AGM
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
     
  7. zen said:
    ja mam 2009 jeszcze bez start/stop.
     
  8. integron said:

    Post

    Tak, po to sie stosuje AGM. Tyle, ze teoria swoje a praktyka swoje. W F01 z 2009/10 oryginalny aku to max 3 lata a potem cyrki.
    Zostawialem dwa dni temu swoje BMW
    w ASO i czlowiek obok mnie mial typowe problemy z AKU.
    Zwykly test pojazywal ze AKU sprawne a ciagle wyskakiwaly mu bledy sterownikow. Gosc z ASO od razu do niego wypalil ze moga zrobic test aku na stanowisku pomiarowym ale na 100% aku do wymiany. Cena 1600zl minus jakis tam rabat. Nie chodzilo o F01.
     
  9. preux said:
    Zamierzam wymienić akumulator w moim F01 740dX. Stąd moje pytanie, oryginalnie mam 90Ah chciałbym jednak zainstalować taki VARTA START-STOP H15 SILVER AGM 12V 105Ah 950A P+, ale czy zmieśći się w miejsce starego? Czy może w Łodzi lub okolicy jest jakiś specjalista który pomógłby zarejestrować go w aucie?
     
  10. rexman's Avatar

    rexman said:

    Post

    Mój kolega miał problemy z odpalaniem e63. Okazało się, że to wina rozrusznika, więc go wymienił.
    Przy okazji okazało się, że akumulator wcześniej był wymieniany w ASO. Pikanterii dodaje fakt, że wymieniacz najzwyczajniej w świecie nie skonfigurował nowego akumulatora. Tym bardziej, że nowy miał większą pojemność od poprzedniego!
    Ponoć to właśnie doprowadziło do awarii rozrusznika.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl