Też tak stwierdziłem jak tam popatrzyłem.A testował ktoś awaryjne zwalnianie ręcznego
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Też tak stwierdziłem jak tam popatrzyłem.A testował ktoś awaryjne zwalnianie ręcznego
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
No dobra, to najpierw minus odkrecac czy nie ma znaczenia?
wymiana aku dla potomnych: https://www.youtube.com/watch?v=W8by_JjfvpQ
kolejna sprawa to jak aku jest czarny BMW (Varta) to znaczy ze jest to AGM.
Doczytalem ze przeprogramowac trzeba jak zmieniamy non-AGM -> AGM i vice versa lub gdy zmieniamy pojemnosc. jesli typ aku jest ten sam i pojemnosc ta sama wystarczy zarejestrowac nowa baterie (rheingold).
dodatkowa informacja jakby ktos chcial wkladac inny aku: You can only Register a Battery with ISTA/D (Rheingold). To Change Battery Type / Rating, you must use either ISTA/P or NCS Expert.
tutaj tez kilka informacji zebranych do kupy: http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-registration/
Edytuj posty!!
Last edited by Anatol; 13-07-2016 at 22:06.
Robi sie całkiem fajna wnęka na lpg.Kwestia aku gdzieś w rogu w bagażniku.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
okazuje sie ze kupic teraz 90Ah graniczy z cudem. najrozsadniejsza opcja to BOSCH SILVER S5 A13 95Ah 850A P+ AGM ale trzeba przekodowac auto...
poratuje jakas duszyczka ISTA/P w Krakowie jutro?
zaczne sobie sciagac ale nie wiem czy sciagne do jutra...
okazuje sie ze BMW wymienia te 90Ah na 105Ah i nie ma nic mniejszego pomiedzy... dlatego tez nie da sie zakodowac 95Ah ISTA/P. wkladam 95Ah i zostawiam zakodowane 90Ah i robie tylko wymiane aku ISTA/D.
EDIT: https://youtu.be/6V_jFJP-n0c?t=104
Edytuj posty!
Last edited by Anatol; 13-07-2016 at 22:03.
Oryginalna bateria to Varta AGM.
Nie ma już modelu 90Ah jest trochę pojemniejsza.
Nie rekoduje się tego tylko rejestruje.
Przy klemie znajduje sie modul pomiaru ladunku i dla tego ta operacja jest niezbedna.
Aku konczy sie wzglednie szybko przez uklad odzyskiwania energii z hamowania
Jedna uwaga. F01 zarządza bateria i w miarę rozładowania wyłącza kolejne obwody w samochodzie.
Jak już pojawi się komunikat o niskim poziomie to zniknie on na dobre dopiero po kilku dniach jeżdżenia. Nie oznacza to jeszcze ze aku jest trupem. Wymiana jest konieczna jak pojawią się komunikaty o usterkach sterowników.
Po to stosuje się akumulatory AGM, które są odporniejsze na głębokie rozładowanie i szybkie ładowanie
W 750i przed liftem wymieniałem aku, ale ETK zalecało zmianę oryginalnego 90Ah na 110Ah AGM
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
ja mam 2009 jeszcze bez start/stop.
Tak, po to sie stosuje AGM. Tyle, ze teoria swoje a praktyka swoje. W F01 z 2009/10 oryginalny aku to max 3 lata a potem cyrki.
Zostawialem dwa dni temu swoje BMW
w ASO i czlowiek obok mnie mial typowe problemy z AKU.
Zwykly test pojazywal ze AKU sprawne a ciagle wyskakiwaly mu bledy sterownikow. Gosc z ASO od razu do niego wypalil ze moga zrobic test aku na stanowisku pomiarowym ale na 100% aku do wymiany. Cena 1600zl minus jakis tam rabat. Nie chodzilo o F01.
Zamierzam wymienić akumulator w moim F01 740dX. Stąd moje pytanie, oryginalnie mam 90Ah chciałbym jednak zainstalować taki VARTA START-STOP H15 SILVER AGM 12V 105Ah 950A P+, ale czy zmieśći się w miejsce starego? Czy może w Łodzi lub okolicy jest jakiś specjalista który pomógłby zarejestrować go w aucie?
Mój kolega miał problemy z odpalaniem e63. Okazało się, że to wina rozrusznika, więc go wymienił.
Przy okazji okazało się, że akumulator wcześniej był wymieniany w ASO. Pikanterii dodaje fakt, że wymieniacz najzwyczajniej w świecie nie skonfigurował nowego akumulatora. Tym bardziej, że nowy miał większą pojemność od poprzedniego!
Ponoć to właśnie doprowadziło do awarii rozrusznika.![]()
Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl