Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: gaz podpięty pod sondę lambda

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    129
    BMW
    BMW E38 735i
    Skąd
    Mazury
    Witam mam instalacje gazowa stag 300 i na kompie pokazuje ze jedna sada jest spieprzona ale tylko na gazie to normalne?

  2. #12
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Sond nie powinno się podłączać, tylko porządnie i na sztywno zestroić instalację z uwzgl. korekt i sondą w rurze.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Cytat Zamieszczone przez ratovnik Zobacz posta
    Nie wiem jak ten sterownik, ale jeśli chodzi o np. Stag-300 ISA2 to sterownik w przypadku podpięcia go pod sondę i tak nie potrafi jej wykorzystać (tylko ją pokazuje w programie).
    Jest to zbędna ingerencja w układ sterowania mieszanką (lutowanie do kostki sondy).
    Szanowny kolego algorytm w sterowniku STAG-300 ISA2 korzysta właśnie z informacji którą daje mu sonda po to aby wprowadzał odpowiednie korekty w mieszance aby w każdych warunkach pracy silnika była taka jak być powinna. Nie wierzysz? Spytaj producenta. Montuje te instalacje więc wiem co jest na rzeczy :)

  4. #14
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    Szanowny kolego algorytm w sterowniku STAG-300 ISA2 korzysta właśnie z informacji którą daje mu sonda po to aby wprowadzał odpowiednie korekty w mieszance aby w każdych warunkach pracy silnika była taka jak być powinna. Nie wierzysz? Spytaj producenta. Montuje te instalacje więc wiem co jest na rzeczy :)
    Uczymy się przez całe życie :)
    więc powtórzę raz jeszcze. Sterownik nie potrafi właściwie korzystać z sondy. Sterownik w czasie adaptacji (gdy jest włączona) wprowadza korektę względem mapek jakie zbiera. Nic jednak nie zastąpi ręcznego strojenia w pełnym zakresie obrotów i obciążenia silnika, a strojenia z sondą w wydechu absolutnie nic.
    Tak samo jest różnica gdy ktoś ustawia gaz na podstawie zbierania samych mapek, a tym jak ktoś ustawia to bardziej szczegółowo z odpowiednimi narzędziami. Ale to już kosztuje sporo więcej.
    Oczywiście jeśli się chce to można podłączać zamiast porządnie i ręcznie zestroić to na sztywno w każdym zakresie obciążenia, obrotów itp.
    Sterownik może zaburzać pracę sondy przez zakłócenia a tego nie chcemy.
    Ostatnio edytowane przez ratovnik ; 30-10-2013 o 10:41

  5. #15
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,985
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    W swoim wcześniejszym poście napisałem ze sondę powinno się podłączyć.

    W głównej mierze miałem tutaj za przykład instalacje PRINS VSI.

    Nie myślałem jednak wcale o funkcjach pomocnych przy regulacji instalacji a o funkcjach chroniących silnik.

    W PRINS VSI gdy sonda lambda będzie przesyłała krytyczne informacje o mieszance paliwa (gazu) instalacja zostanie wyłączona.



    Moja instalacja była regulowana z dodatkowym urządzeniem diagnostycznym GUTMANN uwzględniając korekty na benzynie i gazie w dosyć szerokim przedziale obciążenia silnika.

    Robilismy to na autostradzie w nocy i zajęło nam to jakieś 30 - 40 min.

    Instalacja nie była ruszana po tym zabiegu przez ponad 3 lata i działa idealnie.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  6. #16
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Sebek, tak jak mówisz. Jedynie taka własnie regulacja autostradowa w szerokim zakresie obciążenia silnika ma sens. Można to oczywiście powtórzyć po kilku latach, ponieważ jakby nie było silnik się "zużywa" i dobrze by było sprawdzić jego nowe możliwości przy danym obciążeniu.

    Jeśli ktoś ma zakład lpg a w okolicy nie ma np. drogi pozwalającej na rozwiniecie odpowiedniej prędkości, z odpowiednim obciążeniem, obrotami, możliwości butowania w zadanym momencie to nie ma możliwości, aby to porządnie ustawić (jazda w mieście i zbieranie mapek nie ma sensu - chyba, że ktoś po takim ustawieniu będzie jeździł tylko po mieście).
    Pozostaje hamownia, ale to nie to samo co autostrada czy ekspresówka.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 08:03
  2. Jak podłączyć sondę lambda?
    Przez Michal750 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 19:26
  3. [silnik] Błąd SONDA LAMBDA 1 możliwe że przez gaz?
    Przez rafale38 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-02-2012, 19:46
  4. E38 3.0 v8 Podpiecie staga 300 pod sonde lambda.
    Przez FIREWOLF1 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2009, 10:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •