Witam

Panowie pomocy, mam problem z klimą w e38 735i 1999r. Samochód kupiłem z nie działająca klimatyzacją, poprzedni właściciel mówił, że po ostatnim nabiciu czynnik mu szybko uciekł i jeździł bez klimy więc podejrzenie padło na nieszczelność układu. Byłem u fachmana w swoim mieście i gościu po wstępnych oględzinach stwierdził, że wyntylator klimatyzacji nie uruchamia się razem ze sprężarką i w układ idzie duże ciśnienie dlatego sprężarka wypuszcza gaz z układu (nie wiem czy czynnik też). Zostało na tym, że jak wymienię wiatrak i będzie pracował razem ze sprężarką to wtedy on może się zająć ew. nieszczelnością o ile jest taka.
Tutaj pojawia się moje pytanie ponieważ gdzieś czytając posty dotyczące problemów z klimą natknąłem się na wypowiedzi, które mówią, że w siódemkach po lifcie wiatrakiem steruje komputer i nie musi się on włączać razem z klimatyzacją, natomiast przed liftem włącza się razem ze sprężarką na pierwszy bieg. Dlatego jeżeli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o wyjaśnienie tej kwestii bo nie chaciałbym zostać w ręku z dwoma wiatrakami, który kosztuje ponad 500zł.
Doszedłem do wniosku, że aby to zbadać może nabije klimę i jak wiatrak się włączy będzie ok., wtedy pozostaje nieszczelność układu. Poproszę o jakieś sugestie i wskazówki. Dodam, że komputer nie
pokazuje błędów odnośnie klimatyzacji, jest tylko błąd "dodatkowej pompy cieczy chłodzącej", ale to chyba nie ma związku z klimą, tylko z ciepłym powietrzem we wnętrzu pojazdu. Pozdrawiam