Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 10

W±tek: Nierówna praca na zimnym d³awi siê, migaj±cy check engine

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Pablo7
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    9
    BMW
    735iA
    Sk±d
    £om¿a

    Post Nierówna praca na zimnym d³awi siê, migaj±cy check engine

    Witam

    Mam problem z moj± BMW e38 735iA 1999r., a mianowicie samochód na zimnym silniku np. po nocy zaraz po odpaleniu ga¶nie, za 3 odpaleniem zaczyna pracowaæ i silnikiem strasznie trzêsie, chyba nie pracuje na wszystkich garach, ¶mierdzi nie spalon± benzyn±, zapala siê ¿ó³ty Check Engine i miga jak siê ju¿ trochê rozgrzeje do ok 40C wszystko ustaje i jest ok na benzynie i na gazie. Pod³±czy³em komputer z moim mechanikiem i na pocz±tku rozruchu wyskakuje b³±d P1519 co oznacza czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du, pó¼niej b³±d ten znika i pojawia siê b³±d nr. P0111, który oznacza przep³ywomierz i tak ju¿ zostaje. Teraz nie wiem czy mam wymieniaæ przep³ywkê czy mo¿e czujnik wa³ka ale ten b³±d znika pó¼niej. Na forach wyczyta³em tak¿e o uszczelkach pod kolektorem ss±cym, które mog± powodawaæ takie objawy. Chcê zaryzykowaæ wymieniaj±c te uszczelki i zobaczyæ co siê bêdzie dzia³o ale sam ju¿ nie wiem. Mo¿e kto¶ z forumowiczów mia³ podobne objawy i podzieli siê swoj± wiedz±. Czy to mo¿e powodowaæ wy³±cznie przep³ywomierz.

  2. #2
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Je¶li nie pali na którym¶ cylindrze, to powinien byæ b³±d "misfire". Migaj±cy check ostrzega przez zatruciem katalizatora - czyli w³a¶nie "misfire".
    Najlepiej by pod³±czyæ INPA / DIS to b³êdy bêd± czytelniejsze. Ma byæ konkretnie powiedziane na którym nie pali.
    Przyda³oby siê tez odczytaæ konkretne warto¶ci z czujników.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Pablo7 Zobacz posta
    Witam

    Mam problem z moj± BMW e38 735iA 1999r., a mianowicie samochód na zimnym silniku np. po nocy zaraz po odpaleniu ga¶nie, za 3 odpaleniem zaczyna pracowaæ i silnikiem strasznie trzêsie, chyba nie pracuje na wszystkich garach, ¶mierdzi nie spalon± benzyn±, zapala siê ¿ó³ty Check Engine i miga jak siê ju¿ trochê rozgrzeje do ok 40C wszystko ustaje i jest ok na benzynie i na gazie. Pod³±czy³em komputer z moim mechanikiem i na pocz±tku rozruchu wyskakuje b³±d P1519 co oznacza czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du, pó¼niej b³±d ten znika i pojawia siê b³±d nr. P0111, który oznacza przep³ywomierz i tak ju¿ zostaje. Teraz nie wiem czy mam wymieniaæ przep³ywkê czy mo¿e czujnik wa³ka ale ten b³±d znika pó¼niej. Na forach wyczyta³em tak¿e o uszczelkach pod kolektorem ss±cym, które mog± powodawaæ takie objawy. Chcê zaryzykowaæ wymieniaj±c te uszczelki i zobaczyæ co siê bêdzie dzia³o ale sam ju¿ nie wiem. Mo¿e kto¶ z forumowiczów mia³ podobne objawy i podzieli siê swoj± wiedz±. Czy to mo¿e powodowaæ wy³±cznie przep³ywomierz.
    nawet drobne nieszczelno¶ci w dolocie da siê przecie¿ spsprawdziæ

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Pablo7
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    9
    BMW
    735iA
    Sk±d
    £om¿a
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    nawet drobne nieszczelno¶ci w dolocie da siê przecie¿ spsprawdziæ
    Ok dziêki za uwagi, sprawdze ewentualne nieszczelno¶ci i jeszcze mam pytanie: je¿eli odepne przep³ywomierz i odpale silnik na zimnym to jak bêdzie czy te¿ powinien siê zachowywaæ motor?. Czy jest to bezpieczne?.

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Pablo7
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    9
    BMW
    735iA
    Sk±d
    £om¿a
    A wiêc tak, je¿eli chodzi o mój problem z silnikiem i jego poranne problemy z nierówn± prac± oraz zapalj±cym siê checkiem to postanowi³em jeszcze odpi±æ klemy na nockê i zresetowaæ kompa. Po pod³±czeniu ponownie akumulatora samochód po uruchomieniu wchodzi³ na obroty i od razu gas³. Troszkê siê zaniepokoi³em ale jeszcze odpi±³em przep³ywomierz i sprawdziæ co bêdzie. Samochód zapali³ i praca silnika równiótka i nie ga¶nie tylko trzyma obroty, tak¿e wina przep³ywomierza, który jest ju¿ zamówiony. Ciekawi mnie jeszcze czy gaz siê nie rozjecha³ po od³±czeniu aku i nie trzeba na nowo adaptowaæ?.

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Sk±d
    Warszawa
    gaz móg³ byæ ustawiony pod walnieta przeplywke, wiêc po wymianie przejedz 100km na benzynie, a potem na regulacje gazu jed¼ (regulacja oczywi¶cie podczas jazdy i z podpietym testerem OBD, inna jest bardzo niedokladna)

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Sk±d
    ³ódz
    taki objaw daje tez czujnik temperatury cieczy ch³odz±cej-na zimnym ledwo pali a potem jakby nigdy nic

  8. #8
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    143
    BMW
    bmw e-38 740 11/1999
    Sk±d
    Boles³awiec
    Kolego sprawdz jeszcze odme w kolektorze ss±cym . Ostatnio walczy³em z 7er Marcin19 i dos³ownie identyczne zakoñczy³y siê po wymianie uszkodzonej odmy
    M POWER;)

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Pablo7
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    9
    BMW
    735iA
    Sk±d
    £om¿a
    Dla zainteresowanych problemem opisujê moje dalsze poczynania, a wiêc po wymianie przep³ywki i resecie kompa ponownie jazda na samej benzynie i silnik rano odpala idealnie, jak tylko poje¿d¿e na gazie rano problem powraca, a wiêc gaz powoduje "co¶", ¿e mapa benzyny siê rozje¿d¿a muszê to w jaki¶ sposób ogarn±æ bo ju¿ mnie cholera bierze. Jutro jestem umówiony z jednym go¶ciem zobaczymy czy pomo¿e. POMOCY!!! MO¯E KTO¦ MA JAKIE¦ DO¦WIADCZENIA LUB WIEDZÊ W TEMACIE.

  10. #10
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Do³±czy³
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Sk±d
    ¯ory
    Jak na benzynie OK to wiosek, ¿e winny gaz. Z³e ustawienia gazu ucz± tego samego benzynê, wiêc dopóki nie ustawisz instalacji LPG to bêdziesz tak mia³ ca³y czas.

    Najpierw kilkadziesi±t km na samej benzynie. Po tych kilkudziesiêciu km jedziesz nadal na benzynie prosto na ustawienie gazu. Gazownik ju¿ sobie sam poprze³±cza kiedy bêdzie taka potrzeba.
    Najlepiej popro¶ o zrzut sterownika i jego ustawieñ do jakiego¶ pliku na pendrive. Gdyby¶ kiedy¶ odpina³ aku, resetowa³ co¶ tam itp. to po przygodach bêdziesz móg³ sobie wszystko przywróciæ (pod warunkiem, ¿e masz interfejs do LPG). :)

Podobne w±tki

  1. [silnik] M60B40 nierówna praca na zimnym silniku
    Przez jackolus w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 02:18
  2. CHECK ENGINE CO TO ZA B£¡D ??
    Przez PiK-MaN w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 18:41
  3. Kontrolka CHECK ENGINE
    Przez Yorgi w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2012, 20:21
  4. Nierówna praca na zimnym silniku BMW 750iA
    Przez gawor89 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 22:41
  5. [ elektryka] Migaj±cy check engine
    Przez parysarab w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 13:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •