Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: E32 740 Sporadycznie gaśnie na wolnych obrotach

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa

    E32 740 Sporadycznie gaśnie na wolnych obrotach

    Panowie

    Coś bardzo niedobrego dzieje się z moim ukochanym 740i. Od pewnego czasu występuje bardzo uporczywy objaw w postaci gaśnięcia silnika na niskich obrotach. Czasem jak dojadę do skrzyżowania, wczoraj raz jak tylko zapaliłem silnik po tankowaniu. Wrzuciłem D i silnik padł. Zapalił przejechał 100 m i bach prawie zgasł znowu ale dodałem gazu i się ożywił. Po kilkunastu kilometrach bez usterki dojechałem do domu ale zostawiłem samochód włączony, chodził przez 5 minut bach zgasł sobie sam po czym nie chciał zapalić. Następnego dnia rano zapalił bez problemu i do tej pory wszystko jest ok. Samochód był już a dwóch zaprzyjaźnionych warsztatach w tym u Adama a ACS i nikt nie wie o co jej chodzi. Macie jakiś pomysł bo szczerze mówiąc mi już ręce opadły a ta awaria odebrała mi całą frajdę z posiadania tego auta.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub info o jakimś warsztacie czy ASO w Warszawie które może się podjąć zdiagnozowania tego ku......estwa!

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Classic740 Zobacz posta
    Panowie

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub info o jakimś warsztacie czy ASO w Warszawie które może się podjąć zdiagnozowania tego ku......estwa!
    Mogę ze swojej strony polecić Klinikę BMW www.klinika-bmw.pl

    To co prawda 130 km od WWy, ale ludzie jeżdżą z całej Polski. To jedyny warsztat, któremu ze spokojem oddaję swoje auto.

    Radek zjadł zęby na M60/M62 (sam przejechał kilkaset tys. km E34 540i manual) i powinien pomóc. Temat ACS przemilczę.....

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa
    Dzięki, jeśli samemu na to nie wpadnę to chyba się do nich zgłoszę. Odległość mnie jakoś specjalnie nie boli tylko jak stanę gdzieś po drodze to będzie słabizna.. Tak czy siak dzięki.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    U mnie tak było jak miałem nieoryginalną przepływkę, gasł na skrzyżowaniu.Kupiłem BOSCH i problem na zawsze znikną.
    A maż gaz w autku?

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa
    Nie, nie kiedyś myślałem ale odpuściłem. Mam totalną serię. Czy jeśli przepływka generuje błędy będą one widoczne przez komputer diagnostyczny wstecznie? Problem jest taki że ta cholerna usterka nie zostawia żadnego śladu po sobie. W weekend podłączę małpę pod komputer z CarSoftem który ma możliwość pokazywania parametrów pracy silnika na bieżąco i może dzięki temu uzyskam jakieś informacje w czym tkwi problem ( paliwie czy prądzie ). Szlag by to trafił, naprawdę jestem już załamany bo boje się gdzieś dalej pojechać a mieć auto po to żeby je oglądać może i fajna rzecz ale to jeszcze nie ten etap życia :(

  6. #6
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,661
    BMW
    e2431gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Carsoftem w e32 wiele nie zwojujesz. Podłącz się u kogoś kto ma DISa.
    To co możesz zrobić w domu, przed podłączeniem pod komputer:
    - odpiąć przepływomierz, zobaczysz czy będzie jakaś reakcja.
    - sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego nie jest uszkodzony mechanicznie. W m60 jest umieszczony na tyle silnika po stronie pasażera. Są tam tak naprawdę dwa czujniki, ale Ciebie interesuje nr 10 ze SCHEMATU.
    - jeżeli miałbyś np. problem z paliwem to możesz sprawdzić regulator ciśnienia na listwie. Wyciągnij z niego wężyk podciśnieniowy i jeżeli czuć będzie z niego benzyną to regulator będzie do wymiany.
    - sprawdzić pompę paliwa czy nie umiera. Zmostkuj piny przekaźnika pompy (30 i 87) i wtedy pompa pracuje non stop, nawet bez kluczyka w pozycji zapłon. Podłącz wężyk do przewodu paliwowego i włóż go do butelki i po zmostkowaniu pinów w przekaźniku mniej więcej powinno być 0,8L benzyny w ciągu 30sec.
    To można zrobić w domu, ale warto podłączyć pod komputer, bo wtedy zawęzisz obszar poszukiwań. Wszelkie błędy wygenerowane w przeszłości powinny być widoczne w programie diagnostycznym (piszę od DIS, z Carsoftem nawet nie podchodziłem do e32).

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Ja mam DISa i niedługo przeprowadzam się w okolice Wawy, ale Auto Classic powinien znaleźć takie rzeczy bez problemu, oni mają interfejs GT1. Niestety nie wiem, kiedy dokładnie się przeprowadzę, a sprawa raczej pilna.

    Generalnie wszystko do ogarnięcia bez problemu, ale musiałbym mieć wolne popołudnie, a Twoje auto akurat miało ochotę gasnąć.

    Napisz przede wszystkim, czy auto było diagnozowane DISem. Wszystkie błędy zapisują się w pamięci, a możliwości diagnostyczne silników M60 są bardzo duże.

    Na szybko powiem Ci jednak tyle, że miałem identyczny objaw kiedyś w Cadillacu Deville i były to początki końca pompy paliwa, która zmarła zupełnie miesiąc później. To też był Bosch.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 22-08-2013 o 21:09
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa
    Bartek , czym było testowane trudno mi powiedzieć, szczerze mówiąc trudno mi powiedzieć czy było. Ja o to prosiłem a czy warsztat to wykonał to już tylko oni wiedzą. Sprawa nie jest aż tak pilna bo z racji tego że kocham auta mam ich jeszcze kilka w tym nowoczesnego plastika a 7 od zawsze było raczej na trasę bo szkoda mi go parkować w centrum żeby mi drzwi obili albo jakiś weekendowy kierowca bok przerysował. A czy możecie mi powiedzieć co to jest ten DIS ? Pytanie może z serii głupich ale ja nigdy nie bawiłem się w elektronikę w aucie a w tej chwili muszę sam zakasać rękawy bo mam już dość słuchania że nie ma żadnych błędów! Czy ten DIS lub tego DIS-A da się kupić czy to jest jakiś wydatek rzędu 20 tyś? P.S Jeśli do tego czasu nie uda mi się dojść o co chodzi to z chęcią skorzystam z Twojej propozycji w weekend zajmę się tym o czym pisał YAZ. Mnie to jakoś kusi żeby tą pompę wymienić tak na wszelki wypadek, ale z drugiej strony samochód zgasł mi na stacji benzynowej jakieś 20 sek po odpaleniu i wrzuceniu D , wiec czy możliwe że wypalił to co było w przewodach a nowej dawki już nie dostał? Ach i jeszcze jedno czy w razie zakupu pompy macie jakieś typy co do marki?

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa
    - sprawdzić pompę paliwa czy nie umiera. Zmostkuj piny przekaźnika pompy (30 i 87) i wtedy pompa pracuje non stop, nawet bez kluczyka w pozycji zapłon. Podłącz wężyk do przewodu paliwowego i włóż go do butelki i po zmostkowaniu pinów w przekaźniku mniej więcej powinno być 0,8L benzyny w ciągu 30sec.
    To można zrobić w domu, ale warto podłączyć pod komputer, bo wtedy zawęzisz obszar poszukiwań. Wszelkie błędy wygenerowane w przeszłości powinny być widoczne w programie diagnostycznym (piszę od DIS, z Carsoftem nawet nie podchodziłem do e32).[/QUOTE]
    Yaz , czy przekaźnik pompy jest w skrzyneczce z bezpiecznikami ( od strony kierowcy ) czy od strony prawej ?

  10. #10
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,661
    BMW
    e2431gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Jest od strony pasażera, w skrzynce z komputerem auta, w tzw. E-Box.
    TUTAJ jest pokazana lokalizacja.
    Jak nie jesteś ciśnieniowy z tematem i Bartek nie ubiegłby mnie :D, to mogę się podpiąć komputerem z DISem pod twoje auto, będę dostępny w okolicach 09.09.
    DIS to program diagnostyczny, to samo co Carsoft czy INPA tylko najbardziej przydatny z tych trzech jeżeli chodzi o e32. Można sobie kupić interfejs z okrągłym wtykiem, to nie majątek, ale trzeba dobrać odpowiedni sprzęt, bo nie wszystkie interfejsy są w stanie połączyć się z e32. Sprawdziłem to na własnym aucie u kilku szpeców.
    Ostatnio edytowane przez yaz ; 23-08-2013 o 11:26

Podobne wątki

  1. Dławienie na wolnych obrotach
    Przez charzun w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 21:23
  2. buja buda na wolnych obrotach
    Przez szulcigor w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 07:53
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 22:38
  4. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 21:13
  5. stuka na wolnych obrotach
    Przez radzik w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-06-2009, 12:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •