Troche to archaiczne! To miało zastosowanie w instalacjach pierwszej generacji stosowanych w samochodach z zasilaniem gaźnikowym. Tam rzeczywiście należało przed włączeniem gazu wypalić paliwo z gaźnika i potem przed zgaszeniem samochodu przełączyć z powrotem na Pb w celu dopompowania paliwa do komory w gaźniku, by rano można było odpalić z Pb. W samochodach zasilanych układem wtryskowym montuje sie instalacje co najmniej drugiej generacji, gdzie dawkowanie gazu odbywa sie poprzez mixer (tak samo jak w pierwszej generacji) umieszczony w układzie dolotowym, lecz sterowanie dawkowaniem odbywa się za pomoca silniczka krokowego (gaz zasysany jest podciśnieniem wraz z powietrzem do komory spalania. W przypadku gdy kolektor dolotowy wykonany jest z tworzywa sztucznego zakłada się wtrysk gazu w celu jego precyzyjnego dawkowania (by uniknąć detonacji cofającego się gazu w kolektorze).Zamieszczone przez max mt
To tak ogólnikowo i bez wnikania w szczegóły budowy niektórych pojazdów! ;)