Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Temp. cieczy w m67

  1. #1
    Vip Vip Awatar Yaro
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    421
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Warszawa

    Temp. cieczy w m67

    Koledzy, jaką prawidłową temperaturę powinien mieć silnik m67 po nagrzaniu (chodzi mi o wskazania temp. płynu chłodn. z testu zegarów nr 7) i z jakimi bezpiecznymi odchyleniami temp. może pracować ?

    Rano jak jadę do pracy pokazuje mi 98-99 st, a po południu jak wracam w ten upał i postoję trochę w korku potrafi skoczyć do 116 st (raz nawet do 118 st) i poniżej 105 w ogóle nie schodzi. Poziom płynu chłodniczego w normie. Wiatrak przy chłodnicy na zimnym silniku przy wolnych obrotach daję rade zatrzymać ręką, od około 102 stopniowo zaczyna chodzić coraz szybciej, a od 106 st wyje jak szalony. Żadnych dziwnych objawów nie mam, silnik równo pracuje na wolnych obrotach, samochód ładnie przyśpiesza, nic nie wskazuje na to żeby coś się z nim działo, ale mimo wszystko trochę niepokoję się tą temperaturą. Ktoś mi coś podpowie? Mam się martwić i szykować na naprawę, czy tak ma być?
    Ostatnio edytowane przez Yaro ; 07-08-2013 o 09:51

  2. #2
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Wszystko masz OK. Dlatego też nie należy zalewać tych silników wodą tylko płynem chłodzącym.
    Nie próbuj tylko takich metod z viskiem bo może Ci dłonie pourywać :)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  3. #3
    Vip Vip Awatar Yaro
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    421
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Wszystko masz OK. Dlatego też nie należy zalewać tych silników wodą tylko płynem chłodzącym.
    Nie próbuj tylko takich metod z viskiem bo może Ci dłonie pourywać :)
    Dzięki, uspokoiłeś mnie :D

    Pierwszy raz zatrzymywałem gumową rączką od ściągaczki do szyb, bo nie byłem pewny czy da się zatrzymać a palce chciałem sobie zostawić przy dłoniach

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    149
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Między Bugiem a Wisłą
    WItam
    Mam nową chłodnicę, nowy termostat i płyn. Przy bardzo spokojnej jeździe, po równej drodze (bez wzniesień), prędkości do 100 km/h: test nr 7 pokazuje 90-94 st.
    W jeden z bardzo upalnych dni jechałem "zakopianką" - bliżej Nowego Targu kręta i sporo wzniesień, prędkości ok 70-80 km/ha - temp. doszła do 102 st.
    Jazda była z klimą i szłyszalna była momentami praca dodatkowego wiatraka elektrycznego.
    Po mieście (w korkach) nie jeżdzę więc nie mam doświadczenia.
    Warto przedmuchać zespół chłodnic (zwłaszcza klimy i intercooler'a) sprężonym powietrzem - masę zanieczyszczeń wyrzuciłem przy okazji wymiany wiatraka klimy.

  5. #5
    Vip Vip Awatar Yaro
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    421
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Antek Zobacz posta
    Warto przedmuchać zespół chłodnic (zwłaszcza klimy i intercooler'a) sprężonym powietrzem - masę zanieczyszczeń wyrzuciłem przy okazji wymiany wiatraka klimy
    Dobry pomysł. Dzięki

  6. #6
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,126
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Wszystko masz OK. Dlatego też nie należy zalewać tych silników wodą tylko płynem chłodzącym.
    Nie próbuj tylko takich metod z viskiem bo może Ci dłonie pourywać :)
    Halo! Jak OK?? przeciez mowa o M67 a nie M62 :p
    Sprawne M67 nie ma przekraczac 102 stopni a jak dochodzi do 116 stopni to juz powazne przegiecie, termostaty do sprawdzenia/wymiany i chlodnica do czyszczenia!

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  7. #7
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Nigdy nie przepadałem za dieslami...może dlatego pomyslałem o benzynie :D
    Mój błąd.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  8. #8
    Vip Vip Awatar Yaro
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    421
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Halo! Jak OK?? przeciez mowa o M67 a nie M62 :p
    Sprawne M67 nie ma przekraczac 102 stopni a jak dochodzi do 116 stopni to juz powazne przegiecie, termostaty do sprawdzenia/wymiany i chlodnica do czyszczenia!

    No tak, za wcześnie się ucieszyłem :( Dobra....biorę się do roboty. Dzięki

  9. #9
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    A visco może już się kończy???

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar zloty
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    37
    BMW
    ex e39 TDS 96', e38 740d 00'
    Skąd
    Bolesławiec
    Mi też sie wydaje że powyżej 100 st. to na m67 za dużo. Ja mam nowy termostat (orginał) i czujnik temp. płynu. Temperatura raczej nie przekracza 93 st. Przy spokojnej jeździe cały czas mam 90 st. Sprawdż chłodnice.
    Jedyną różnicą miedzy kaprysem, a wieczną miłością jest to, iż kaprys trwa trochę dłużej.

Podobne wątki

  1. [silnik] Wysoka temperatura cieczy
    Przez Kimi_T w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 11:20
  2. [silnik] Czujnik temperatury cieczy chłodzącej M57
    Przez MK w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 14:18
  3. Temperatura cieczy chodzącej M52
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 21:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •