Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Eksplodowała chłodnica - szukanie przyczyny

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław

    Eksplodowała chłodnica - szukanie przyczyny

    Witam.
    Troszkę historii jak do tego doszło rodem z opery mydlanej.
    Jechałem z ojcem i matulą po jego służbowego busa po czym miałem z nim gdzieś jechać a matula wrócić moją 7. Na podwórku jest ciasno, a mama jeździ miniakiem więc powiedziałem, żeby zostawiła auto przed podwórkiem a ja zaparkuje jak się boi, że nie da rady. Przyjechaliśmy, matula z kwaśną miną mówi, że mi rozpieprzyła auto. Myślę już sobie ciekawe ile elementów do malowania. Mówi, że coś wybuchło i kłęby dymu buchnęły, że wyłączyła silnik i uciekła do domu :)
    Macha do góry i latarka bo już ciemno było. Pęknięta chłodnica na wlocie.


    No i teraz tak. Ostatnimi czasy na długim postoju nie zawsze ale dość często wskazówka temp. wychylała się ponad środek o milimetr, dwa a raz doszła do połowy między środkiem a 3/4 skali. Po ruszeniu normowało się. Myślałem, że termostat się przycina. Teraz po wszystkim ściągnąłem termostat i sprawdziłem go w garnku i chodzi jak należy. Otwiera się nim jeszcze woda zacznie na dobre wrzeć.
    Winowajcy:
    Wisko? Nie sprzęga jak powinno na wolnych? Jak ruszę to przy ok 2tys. obr. słychać, że dmucha.
    Pompa wody? Za słabo wymusza obieg
    Czy może jeszcze coś innego.

    To, że chłodnica strzeliła to pewnie znak, że matula długo parkowała i mieszanka wody demi i płynu zaczęła wrzeć i rozsadziło chiński zamiennik za 400zł. 2 lata pochulała...

  2. #2
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,952
    BMW
    EX : E36 320 , e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line, e46 320 individual , e53 3.0i
    Skąd
    BRALIN
    jak dla mnie wygląda to na tak jak piszesz na zagotowanie cieczy a co za tym idzie zwiększenie ciśnienia,albo termostat albo visco poszło spać,jak od pewnego czasu na postoju wskazówka wychylała się w prawo od środka obstawiam visco , a uszkodzenie chłodnicy typowe dla zagotowania cieczy,aczkolwiek poszło mocno w dół chłodnicy zazwyczaj pęka wokół króćca na który nakłada się ten górny gruby wąż,sprawdź czy nie uszkodziło uszczelki pod głowicą....czego nie życzę

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław
    Piany na korku nie ma także myślę, że niska jakość plastiku chińskiej chłodnicy uratowała uszczelkę :)
    No układ gdzieś niedomaga i zagotowało ją.
    Prosiłbym o porady odnośnie zakupu nowych części. Jakiej firmy polecacie i gdzie tanio? :)
    Wiadomo, że do wymiany chłodnica, od razu wymienię i wisko może i pompę.
    Ostatnio edytowane przez Trolcio735 ; 04-08-2013 o 13:51

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    u ciebie obstawiam słabą jakość chłodnicy,mogło ją coś przytkać i zrobiło ciśnienie a skutki widać,popytaj po sklepach za behrem lub ninsenem,ja osobiście mam u siebie kagera chłodnice juz prawie 2 lata i ładnych pardziesiat tyś.km i narazie nic się z nia nie dzieje

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar Roobs
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    1,433
    BMW
    E65 740D, E71- X6
    Skąd
    Wrocław
    Miałem kiedyś podobnie w E38, możliwe że przyczyną u mnie było wciśnięcie na siłę pływaka. Uszkodzenia bardzo podobne. Wymieniłem na używkę i chodziło ze 3 lata aż do sprzedaży.

  6. #6
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    nie szukaj przyczyn tylko wymień po koleji
    chłodnice
    visco
    pompę wody

    ale skoro twierdzisz ze termostat ok to stawiam na pompę albo na chinski szit z chlodnicą
    co do pompy ja kupiłem ruville w sklepie http://www.czescidobmw.pl/ i gra do dziś cena i jakość ok

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław
    Wyczytałem, że od przegrzania silnika powinien uchronić dodatkowo wentylator klimatyzacji, który nie zadziałał na żadnym z biegów.
    Źródło tutaj: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_20.htm
    Sprawdziłem na krótko i tak jak przypuszczałem pierwszy bieg usmażony czyli rezystor do wymiany a na drugim hula tylko ociera coś wewnątrz także jest z nim trochę zabawy.
    Pytanie czy u was załącza się wentylator klimy jak silnik łapie temperaturę tak jak jest w linku opisane?
    Domyślam się, że czujnik temperatury przy chłodnicy do wymiany. Jeszcze jutro sprawdzę multimetrem grzejąc go. Chyba, że macie lepszy sposób żeby go sprawdzić?

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    ja sprawdzam zawsze rozbierając przekażnik i zwieram go dzieki temu wiem czy wogóle chodzi,a czy czujnik jest sprawny to poprostu łapie wiskoze i trzymam ją ręką jakiś czas i wentylator się załącza

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Tak naprawdę dziwna sprawa, bo od zrzucenia ciśnienia masz korek zbiornika wyrównawczego. To że wzrosło do dużej wartości w chłodnicy oznacza, że obieg musiał być zamknięty w okolicach chłodnicy i duże ciśnienie nie dotarło do zbiornika wyrównawczego.

    To może być zamknięty termostat albo zatarta pompa. Czujnik termiczny wentylatora mógł nie zadziałać, bo on się rozgrzewa tam na końcu, obieg jest od lewej do prawej w chłodnicy.

    Jeżeli stanęła pompa to w momencie przy takich temperaturach lewa część chłodnicy mogła się zagotować.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-08-2013 o 20:47
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Korek też co jakiś czas trzeba wymienić...może jest zepsuty i nie upuścił ciśnienia po prostu...a sprawdzanie termostatu z gotowaniem go w garnku rozśmiesza mnie...
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 11:46
  2. może znacie przyczyny
    Przez BombakoS w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 12:57
  3. Ciągłe błędy napięcia - gdzie szukać przyczyny?
    Przez Michal750 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 21:18
  4. Oil pressure, Stop engine! - jakie możliwe przyczyny?
    Przez ratovnik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 12:16
  5. [mechanika] wyciek oleju... szukamy przyczyny
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 18:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •