Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: Eksplodowała chłodnica - szukanie przyczyny

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez kal!ber Zobacz posta
    ja sprawdzam zawsze rozbierając przekażnik i zwieram go dzieki temu wiem czy wogóle chodzi,a czy czujnik jest sprawny to poprostu łapie wiskoze i trzymam ją ręką jakiś czas i wentylator się załącza
    Też bym tak zrobił tylko teraz nie mam jak :) Myślę, że działa na tej zasadzie, że przy 90 stopniach zwiera wtyki 0 i T1 a przy 99, 0 i T2.

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Tak naprawdę dziwna sprawa, bo od zrzucenia ciśnienia masz korek zbiornika wyrównawczego. To że wzrosło do dużej wartości w chłodnicy oznacza, że obieg musiał być zamknięty w okolicach chłodnicy i duże ciśnienie nie dotarło do zbiornika wyrównawczego.
    Zgodnie z tym co powiedział Pascal ciśnienie w całym układzie jest jednakowe nie biorąc pod uwagę różnicy wysokości między wlotem do chłodnicy a zbiornikiem wyrównawczym. 2 lata wstecz miałem akcje z zablokowanym termostatem i wywaliło mi ciecz zbiornikiem wyrównawczym. Korek wymieniałem na "nową" używkę także mu nie ufam i też go wymienię.
    Pompa - wymieniana była parę lat temu, luzu nie czuć ani nie cieknie. Nie wiem jak jest w niej wirnik osadzony ale raczej kształtowo więc nie ma opcji żeby wałek się obracał a wirnik stał. Sprawdzić żeby mieć pewność nie zaszkodzi. Może wirnik się rozleciał...

    Ogólnie postanowiłem, że wymienię chłodnicę bo muszę, visco i korek. Chcę też ogarnąć to żeby załączał się wentylator od klimy bo nigdy nie słyszałem żeby wiał jak się zrobi gorąco.
    Cytat Zamieszczone przez arturo193 Zobacz posta
    sprawdzanie termostatu z gotowaniem go w garnku rozśmiesza mnie...
    Co kolego takiego śmiesznego w tym widzisz? Proste rozwiązania najlepsze :) Dobrze by było termometr wsadzić i mieć pewność, że przy danej tempeaturze bodaj 85 stopni się uchyla wtedy byłoby PRO :D W takim razie kolego powiedz mi jakbyś sprawdził czujnik od załączania wentylatora klimy?

  2. #12
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Tak jak napisałem ciśnienie powinno być jednakowe w całym układzie, ale wystarczy, że układ się zapowietrzy i już tak nie jest.

    Wentylator klimy przy sprawnym układzie i wisko nie załącza się nigdy nawet w M70 w niewiadomo jakich korkach i temperaturach powyżej 30 stopni. Jak się załącza to już trzeba myśleć o zmianie wiska.

    Termowyłącznik możesz dla spokoju kupić nowy, płaciłem za niego jakieś śmieszne pieniądze.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 06-08-2013 o 08:23
    pozdrawiam Bartek

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Trolcio735
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    178
    BMW
    735iA E32
    Skąd
    Jawor/Wrocław
    Włącznik termiczny działa. Sprawdziłem go podpinając multimetr i grzejąc go delikatnie palnikiem. Zaskakuje najpierw zwierając T1 i 0 a potem po dogrzaniu T2 i 0. Podobnie przy ochładzaniu także zakładam, że jest w porządku niestety nie znając konkretnych temperatur przy jakich się załącza. Najwyżej sprawdzę jeszcze raz gotując w garnku ku uciesze innych forumowiczów :D
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Termowyłącznik możesz dla spokoju kupić nowy, płaciłem za niego jakieś śmieszne pieniądze.
    Kosztuje 80 zł. Jak za takie gówienko wydaje mi się, że dość sporo.

    Z wentylatora klimy wyciąłem opornik, który po zmierzeniu ma ok 500. kOhm. Czy te za 49zł z tej stronki z opornikami do BMW jest godny polecenia?

    Wisko zamówione Hella/Behr za 230 zł.
    Zastanawiam się nad chłodnicą bo mam słaby wybór:
    465zł za Hart albo 340 zł Termotec

  4. #14
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Hej, musisz pamiętać, że tylko chłodnica Behra ma poprawiony design króćcy do chłodzenia oleju skrzyni biegów.

    Tam lubi się rozszczelniać, mi na przykład Nissens wytrzymał tylko trzy lata.

    Ewentualnie podeślij jakieś zdjęcia tego Harta lub Termoteca i zobaczmy, czy oni też już zmienili ten design. Parę lat temu tylko Behr oferował to lepsze rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 09-08-2013 o 20:54
    pozdrawiam Bartek

  5. #15
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    Cytat Zamieszczone przez Trolcio735 Zobacz posta
    ł.
    Zastanawiam się nad chłodnicą bo mam słaby wybór:
    465zł za Hart albo 340 zł Termotec
    zdecydowanie termotec albo poszukaj behra
    z harta to jedynie filtry ujdą :D

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 11:46
  2. może znacie przyczyny
    Przez BombakoS w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 12:57
  3. Ciągłe błędy napięcia - gdzie szukać przyczyny?
    Przez Michal750 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 21:18
  4. Oil pressure, Stop engine! - jakie możliwe przyczyny?
    Przez ratovnik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 12:16
  5. [mechanika] wyciek oleju... szukamy przyczyny
    Przez 7ka w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 18:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •