Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Zgrzyt skrzyni

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    a powie mi ktos jak mam dolac tego oleju? bo u mnie inaczej to wyglada niz sposob opisywany na forum..

  2. #12
    Moderator Mod Awatar damian23zgc
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    904
    BMW
    BMW e65 745i;VW Passat B6
    Skąd
    DZG
    Na środku miski z tyłu masz duży korek( na jakiś duży imbus). Odpal auto i go odkręć. Dolewasz oleju do momentu wylewania się, zakręcasz korek i masz odpowiedni stan.
    Pamiętaj jeszcze jak odkręcisz ten korek włóż tam palca i wyczujesz w którym miejscu jest otwór którędy należy wlewać oliwę, oraz pamiętaj o tym, aby rozgrzać olej w skrzyni zanim zaczniesz robić.

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Weszlo okolo 150ml a skrzynia chodzi jeszcze gorzej... przy gwaltowniejszym ruszeniu z miejsca wlacza tryb awaryjny a jadac na piatym biegu i mocniejszym wcisnieciu gazu redukuje bez szarpniecia ale obroty silnika wzrastaja a auto nie przyspiesza..
    rozumiem ze to juz koniec zycia skrzyni?

    dodam ze gdy przejdzie w tryb awaryjny to jak juz silnik wkreci sie na swoje obroty to skrzynia ciagnie na 3-ce ladnie bez zadnego silzgania itp...
    Ostatnio edytowane przez charzun ; 01-08-2013 o 07:43

  4. #14
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Prawdopodobnie winne jest łożysko na koszu A, albo zdechł konwerter (sprzęgło jednokierunkowe kierownicy). Tak sobie gdybam...
    Trzeba ją dać do remontu lub wymienić.
    Jeśli ma być remont, to nie jeździć, bo będzie drożej -- jeśli wymiana, to można dorżnąć...
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez damian23zgc Zobacz posta
    Na środku miski z tyłu masz duży korek( na jakiś duży imbus). Odpal auto i go odkręć. Dolewasz oleju do momentu wylewania się, zakręcasz korek i masz odpowiedni stan.
    Pamiętaj jeszcze jak odkręcisz ten korek włóż tam palca i wyczujesz w którym miejscu jest otwór którędy należy wlewać oliwę, oraz pamiętaj o tym, aby rozgrzać olej w skrzyni zanim zaczniesz robić.
    no tak proste to to nie jest, przynajmniej wg. BMW i ZF

    wg TIS najpierw trzeba podłączyć kompa i obserwować temperature, potem postępować zgodnie z instrukcja wymiany oleju/serwisowa ZF aż do osiągnięcia odpowiedniego poziomu oleju przy danej temperaturze, w TIS jest też tabelka która mówi jaki poziom oleju vs jaka temoeratura, w instrukcji ZF ile razy i co robić jak temperatura jest w danym zakresie

    innymi słowy jak chcesz zrobić innaczej to ryzykujesz remont skrzynri , bo chyba po to bmw i ZF udostępniło tą instrukcję swoim inzynierom żeby mieć mniej awarii lub reklamacji w związku z wymiana oleju/napelnianiem skrzyni, innymi słowy nie takie to proste jak dolanie oleju do silnika

    obie instrukcje do znalezienia na internecie w pdf

  6. #16
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    innymi słowy jak chcesz zrobić innaczej to ryzykujesz remont skrzynri
    Bez przesady z tym remontem -- każde urządzenie ma jakąś tolerancję. Oczywiście gorąco polecam dolewanie przy włączonym podglądzie temp. oleju, ale jeśli ktoś nie ma, to niech kieruje się uproszczonymi wskazówkami. Lepiej dolać trochę źle niż wcale.

    Najważniejsze, żeby:
    1) auto stało na płaskim / wisiało poziomo na podnośniku
    2) nie dolewać na gorącym - odczekać aż będzie można gołą ręką spokojnie trzymać miskę olejową skrzyni (zimny też niedobrze - trzeba trochę rozgrzać - ale bez przesady, żeby skrzynia nie parzyła w palce)
    3) silnik pracował podczas dolewania + włączona klima

    Z praktyki: brak 1L oleju w 5HP24 nie powoduje problemów przy pracy na ciepło. Tylko na zimno szarpie.
    Aby bezpiecznie dotoczyć się do warsztatu wystarczy rozgrzać silnik na postoju do końca niebieskiego pola - nie wciskać mocno gazu i nie przekraczać 3000 rpm.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    Lepiej dolać trochę źle niż wcale.
    też prawda :-)

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar michal84
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    300
    BMW
    e38 v8 3,5 było e39 m52
    Skąd
    TG
    witam dzis zaczela mocno szarpac mi skrzynia:(
    szczegolnie 4 bieg ja wrzuca to bardoz mocne szarpniecie
    podpialem kompa ale zandych bledow nie ma
    pojchalem sprawdzic olej i stwierdzili ze jest 1,5 litra za duzo wiec sposcili ale dalej szarpie
    zna ktos jakis dobry warszatat na slasku?
    szukac uzywki czy regenerowac jakie to koszty dziekuje

  9. #19
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Zawsze polecam pełny remont -- koszt ok. 5000zł i koniecznie wyduś gwarancję na rok lub minimum 6 m-cy.
    Ewentualnie tańsza opcja -- mycie sterowania ("mechatroniki") z kontrolą elektrozaworów MV i EDS.
    Tylko, niestety, niewiele warsztatów to chce robić. Wolą zdejmować skrzynię i rwać bebechy, bo to większy zarobek.

    Problem z zapinaniem IV biegu dość często jest połączony ze skokiem obrotów.
    Wg mnie przyczyną jest spadek ciśnienia i poślizg przy spinaniu sprzęgła "B" podczas overlapingu z rozpinanym "D" - pewnie przez nieszczelności na o-ringach tłoków tych sprzęgieł.
    Niektóre warsztaty naprawiają skrzynie częściowo, ale ja uważam, że to strata czasu, bo może za miesiąc szarpać na II i III bo się o-ring sprzęgła "E" lub "D" wysypie.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar michal84
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    300
    BMW
    e38 v8 3,5 było e39 m52
    Skąd
    TG
    hej ale nie mam bledow na kompie
    a co myslisz o jakies uzywce?
    gdzie to najlepiej regenrowac:)? masz jakies doswidczenie w tym?

Podobne wątki

  1. Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!
    Przez Acerbus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 199
    Ostatni post / autor: 01-02-2016, 08:52
  2. [pozostale] Po wymianie skrzyni STAU w silniku/skrzyni/na kole
    Przez mandrax1 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 10:34
  3. Olej do skrzyni 3.0 CS
    Przez Jey w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 19:26
  4. Brak połączenia skrzyni automatycznej skrzyni
    Przez Andrzejp. w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 07:44
  5. zgrzyt pisk smar i olej i co dalej
    Przez _michaś_ w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 04:41

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •