a powie mi ktos jak mam dolac tego oleju? bo u mnie inaczej to wyglada niz sposob opisywany na forum..
a powie mi ktos jak mam dolac tego oleju? bo u mnie inaczej to wyglada niz sposob opisywany na forum..
Na środku miski z tyłu masz duży korek( na jakiś duży imbus). Odpal auto i go odkręć. Dolewasz oleju do momentu wylewania się, zakręcasz korek i masz odpowiedni stan.
Pamiętaj jeszcze jak odkręcisz ten korek włóż tam palca i wyczujesz w którym miejscu jest otwór którędy należy wlewać oliwę, oraz pamiętaj o tym, aby rozgrzać olej w skrzyni zanim zaczniesz robić.
Weszlo okolo 150ml a skrzynia chodzi jeszcze gorzej... przy gwaltowniejszym ruszeniu z miejsca wlacza tryb awaryjny a jadac na piatym biegu i mocniejszym wcisnieciu gazu redukuje bez szarpniecia ale obroty silnika wzrastaja a auto nie przyspiesza..
rozumiem ze to juz koniec zycia skrzyni?
dodam ze gdy przejdzie w tryb awaryjny to jak juz silnik wkreci sie na swoje obroty to skrzynia ciagnie na 3-ce ladnie bez zadnego silzgania itp...
Ostatnio edytowane przez charzun ; 01-08-2013 o 07:43
Prawdopodobnie winne jest łożysko na koszu A, albo zdechł konwerter (sprzęgło jednokierunkowe kierownicy). Tak sobie gdybam...
Trzeba ją dać do remontu lub wymienić.
Jeśli ma być remont, to nie jeździć, bo będzie drożej -- jeśli wymiana, to można dorżnąć...
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
no tak proste to to nie jest, przynajmniej wg. BMW i ZF
wg TIS najpierw trzeba podłączyć kompa i obserwować temperature, potem postępować zgodnie z instrukcja wymiany oleju/serwisowa ZF aż do osiągnięcia odpowiedniego poziomu oleju przy danej temperaturze, w TIS jest też tabelka która mówi jaki poziom oleju vs jaka temoeratura, w instrukcji ZF ile razy i co robić jak temperatura jest w danym zakresie
innymi słowy jak chcesz zrobić innaczej to ryzykujesz remont skrzynri , bo chyba po to bmw i ZF udostępniło tą instrukcję swoim inzynierom żeby mieć mniej awarii lub reklamacji w związku z wymiana oleju/napelnianiem skrzyni, innymi słowy nie takie to proste jak dolanie oleju do silnika
obie instrukcje do znalezienia na internecie w pdf
Bez przesady z tym remontem -- każde urządzenie ma jakąś tolerancję. Oczywiście gorąco polecam dolewanie przy włączonym podglądzie temp. oleju, ale jeśli ktoś nie ma, to niech kieruje się uproszczonymi wskazówkami. Lepiej dolać trochę źle niż wcale.
Najważniejsze, żeby:
1) auto stało na płaskim / wisiało poziomo na podnośniku
2) nie dolewać na gorącym - odczekać aż będzie można gołą ręką spokojnie trzymać miskę olejową skrzyni (zimny też niedobrze - trzeba trochę rozgrzać - ale bez przesady, żeby skrzynia nie parzyła w palce)
3) silnik pracował podczas dolewania + włączona klima
Z praktyki: brak 1L oleju w 5HP24 nie powoduje problemów przy pracy na ciepło. Tylko na zimno szarpie.
Aby bezpiecznie dotoczyć się do warsztatu wystarczy rozgrzać silnik na postoju do końca niebieskiego pola - nie wciskać mocno gazu i nie przekraczać 3000 rpm.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
witam dzis zaczela mocno szarpac mi skrzynia:(
szczegolnie 4 bieg ja wrzuca to bardoz mocne szarpniecie
podpialem kompa ale zandych bledow nie ma
pojchalem sprawdzic olej i stwierdzili ze jest 1,5 litra za duzo wiec sposcili ale dalej szarpie
zna ktos jakis dobry warszatat na slasku?
szukac uzywki czy regenerowac jakie to koszty dziekuje
Zawsze polecam pełny remont -- koszt ok. 5000zł i koniecznie wyduś gwarancję na rok lub minimum 6 m-cy.
Ewentualnie tańsza opcja -- mycie sterowania ("mechatroniki") z kontrolą elektrozaworów MV i EDS.
Tylko, niestety, niewiele warsztatów to chce robić. Wolą zdejmować skrzynię i rwać bebechy, bo to większy zarobek.
Problem z zapinaniem IV biegu dość często jest połączony ze skokiem obrotów.
Wg mnie przyczyną jest spadek ciśnienia i poślizg przy spinaniu sprzęgła "B" podczas overlapingu z rozpinanym "D" - pewnie przez nieszczelności na o-ringach tłoków tych sprzęgieł.
Niektóre warsztaty naprawiają skrzynie częściowo, ale ja uważam, że to strata czasu, bo może za miesiąc szarpać na II i III bo się o-ring sprzęgła "E" lub "D" wysypie.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
hej ale nie mam bledow na kompie
a co myslisz o jakies uzywce?
gdzie to najlepiej regenrowac:)? masz jakies doswidczenie w tym?