Witaj, szałowe powitanie ;-), prawie dwa lata ciszy a teraz od razu tyle zdjęć.......no w końcu. Pzdr
Witaj, szałowe powitanie ;-), prawie dwa lata ciszy a teraz od razu tyle zdjęć.......no w końcu. Pzdr
Moja 7er zdobywczyni I miejsca w kategorii E65 na zlocie Ślesin 2014.
wiesz musialem troszke sie podszkolic w temacie zeby miec jak dyskusje prowadzic :P
Z góry przepraszam administratorów za kilka postów pod rząd. Przy większej ilości fotek przeglądarka nie chce współpracować i cały post szlag trafia dlatego rozbijam na mniejsze.
Autko od ostatniego postu przeszło sporo zmian mianowicie:
Wymiana silnika z M62TUB35 na M62TUB44.
Po rozbiórce 3.5l motoru okazało się że ślizg był uszkodzony (objawy poza grzechotem przy odpalaniu na zimnym żadne).
Silnik z Anglika przebieg 220000km. Sprawdzony przed zakupem komputerem (błędy, wykres pracy cylindrów). Po kompleksowej rozbiórce (poza głowicami) i remoncie rozrządu wraz z regeneracją VANOS'a przez firmę xxxxxxxxxxxx
Silnik zaraz po zakupie
ogólnie czysty w środku bez żadnego nagaru
Silnik został dokładnie wyczyszczony, gniazda dolotowe zostały spolerowane, elementy obudowy rozrządu wypiaskowane.
Fotki po rozpięciu rozrządu.
Myślę że przebieg autentyczny ze względu na małe zużycie ślizgów i łańcucha oraz praktycznie zerowy nagar. VANOSY tez nie hałasowały.
Dekle pomalowane proszkowo:
Dalsza część w następnym poście
Czas na rozbiórkę
Warunki niestety nieco spartańskie. Brak kanału i ledwo się mieścił samochód w małym garażyku.
Stary silnik już się wysłużył więc OUT
A tu już po spięciu i ustawieniu rozrządu. Była to moja pierwsza w życiu robota z rozrządem i od razu zabrałem się za silnik z VANOSEM :) Było trudno ale się udało.
Już po złożeniu gotowy do wjazdu
Były delikatne kłopoty z osadzeniem ale daliśmy radę.
I po robocie.
Zadowolony pacjent z dodatkowymi KUNIAMI.:)
Dodam jeszcze że zostały sprawy osprzętu i sterownika ECU. Przepływomierz 4.4 miał większą średnicę przez co zmuszony byłem wymienić go na nowy oraz obudowę filtra powietrza. Po tej operacji kolejnym problemem było to że po odpaleniu na nowej przepływce silnik od razu gasł. Winne były mapy w sterowniku ECU które oczekiwały innych dawek powietrza.
Z pomocą przyszedł program WINKFP którym zaadoptowałem nowe mapy do ECU i silniczek pracował i pracuje do dziś bez zarzutu. Ma odpowiednią dynamikę i jest odczuwalny wzrost mocy a szczególnie momentu obrotowego względem 3.5 litrowej jednostki. Plusem jest że dyferencjał pozostał od 3.5l motoru o przełożeniu 3.15. Daje to też nieco kopa jeśli chodzi o dolną część obrotów i odczuwalny moment.
Do mojej siódemki wpadły także:
Oczywiście zmiana emblematu na 740i musiało być :))
Nowe grille z chromowanymi żeberkami
Blenda tył USA
Wkładka na rejestracje przód USA
Kierunki USA
Lampy tył CLEAR z chromowanymi żarówkami
Lichtpaket wnętrza
Odnowiona Kierownica M-PAKIET
Wgrane własne charakterystyki SERVOTRONIC do modułu GM
Nowa kamerka cofania
Oto wygląd na dzień dzisiejszy niestety na brzydszych felgach zimowych STYLING 70
M-PARELELL'e czekają na ciepły okres :)
Z moich doświadczeń wyniosłem już wiele dlatego jeżeli ktoś ma jakieś dylematy w tematach opisanych wyżej (silnik itp) niech śmiało pisze postaram się coś podpowiedzieć i podzielić się tym co mogę.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Anatol ; 10-03-2016 o 15:06
Powiedz coś więcej o stukaniu/grzechotaniu po odpaleniu zimnego silnika. Mam to u siebie w N62B44, w razie naprawy jak głęboko trzeba rozkopać silnik ?
Na temat N62 nie powiem Ci dużo gdyż nie miałem styczności z tym motorem. Wiem że w M62 grzechocze albo VANOS sam w sobie (po rozgrzaniu lub na zimno jak odpalasz nie ma ciśnienia oleju i zanim nabije zagrzechocze) albo łańcuch jest luźny z 2 powodów - napinacz główny nie trzyma albo któryś ze ślizgów jest uwalony. W przypadku M62 przednie obudowy rozrządu zwalasz no i niestety żeby podejść do dolnej obudowy rozrządu musisz zwalać miskę i od spodu śruby odkręcać. N62 prawdopodobnie jest na podobnej zasadzie zbudowany ale jak mówie to są tylko informacje pewne dla M62.
Co tu dużo o mówić PIĘKNA![]()
Piekna, zazdroszcze podświetlanych klamek i wnętrza individual. Pieknie się prezentuje w US look.
Sent from my iPhone using Tapatalk
E38 Thug life
A możesz podać ile cię wyniósł remont rozrzadu i vanos-ów?
Części zamawiałem na litwie.
1
Uszczelka
11 14 1 729 83617,53 zł - 1 17,53 zł 2 Uszczelka
11 14 1 736 5215,51 zł - 1 5,51 zł 3
Pierścień uszczelniający
11 14 1 710 24776,08 zł - 1 76,08 zł 4 Kołnierz uszczelniający
11 14 1 435 02320,27 zł - 2 40,54 zł 5
Uszczelka
11 13 1 742 10990,09 zł - 1 90,09 zł 6 Pokrywka
11 12 1 736 0072,87 zł - 4 11,48 zł 7
Oddzielacz oleju
11 15 1 705 272149,23 zł - 1 149,23 zł 8 O-Ring
11 15 1 439 9897,88 zł - 1 7,88 zł 9
Szyna napinająca
11 31 1 741 236281,17 zł - 1 281,17 zł 10 Łańcuch rozdządu
11 31 1 741 746320,08 zł - 1 320,08 zł 11
Szyna zwrotna
11 31 1 741 777305,38 zł - 1 305,38 zł 12 Szyna prowadząca
11 31 1 745 406105,86 zł - 1 105,86 zł 13 Uszczelniacz do alternatora chł. cieczą
12 31 7 507 99643,48 zł - 1 43,48 zł 14 Zestaw uszczelek skrzyni łańc. rozrz.
11 14 1 436 97851,99 zł - 1 51,99 zł 15
Element ślizgowy
11 31 1 435 02813,76 zł - 4 55,04 zł 16 Uszczelka
11 51 1 731 3728,51 zł - 1 8,51 zł 17
Uszczelka
11 53 1 731 83313,82 zł - 2 27,64 zł 18 Pierścień uszczelniający
11 51 1 705 408
Oto kosztorys wszelkich uszczelnień i elementów rozrządu.
Regeneracja VANOSA 600 zł. Wypożyczenie blokad 100 zł. Robocizny nie liczę bo składałem sam.
Fajny efekt dają żarówki DIADEM w przednich kierunkach.
Wpadły dziś lampki w drewnie z ambientami.
![]()
Ostatnio edytowane przez winmediacenter ; 11-03-2016 o 22:55
Udało mi się trafić kompletny pakiet Chromline o kodzie wyposażenia S345A.
W skład pakietu wchodzi:
Listwy progowe
Wybierak trybu jazdy
Rygielki oraz ich obramowania w boczkach
Obudowy głośników w boczkach
Obramowania przycisków w podłokietniku
Obramowania przełączników świateł awaryjnych i ryglowania drzwi
Rączki drewniane z chromowaną obwódką
Cena naprawdę zadowalająca.