Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: b30 z głowicą i kolektorem z b35

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez VIK Zobacz posta
    Tym bym się nie przejmował. A do jakiej głębokości można ciachnąć głowice, tak z ciekawości? Zanim zacznie pukac tłok w zawór, macie takie info??

    Natomiast znalazlem info nt. średnicy zaworów, 46SS i 38WD w obu głowicach.
    Szczerze mówiąc, miałem dwie głowice obrócone komorami do góry, ale nie mierzyłem objętości komór.
    Mam głowicę 3.5 która leży i czeka na kolejny projekt, mogę pomierzyć jak komuś bardzo zależy.

    Wzmianka o różnicach średnic zaworów dotyczyła M70 i 1mm różnicy w średnicach po lifice, podobna różnica może dotyczyć 3.5 i 3.0 na zaworach ssących, w zależności od rocznika, ale ciężko to sprawdzić przez tyle lat produkcji i wersji.

    Wzniosy krzywek na wałkach 3.0 i 3.5 są te same wbrew powszechnemu przekonaniu, więc ich podmiana nie daje zupełnie nic.

    Nie przejmowałbym się zbytnio tym jednym milimetrem na ssącym w tym przypadku, nawet jeśli jest taka zmienna to prawdziwe różnice są w średnicy tłoka i wykorbieniu.

    Głowica M30 ma znaki do bezpiecznego planowania, jest sprawdzone że plan do znaku nie powoduje żadnych kolizji, wszystko poniżej znaków wymaga sprawdzenia, zwłaszcza że przez różne wersje, zarówno 3.0 jak i 3.5 miały różne denka tłoków.

    Jak już napisałem: złożenie 3 litrówki na głowie z 3.5 bez liczenia objętości komór spalania daje największe szanse na motor słabszy niż 3.0 trzymające serię.
    Czarne e32 w benzynie!


  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Podobno licząc że mamy serie bezpieczny jest właśnie maks 1mm biorąc pod uwagę że normalne planowanie jest na dziesiątki mm.

    Na www.e30.de jest wiele ciekawych info :)

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Zawór ssący w "nowym" b35 ma średnice 47mm.Maniac musiałeś mieć zamontowaną głowice z pierwszego zdjęcia,ta druga ma dodatkowy nadlew i szpilki po stronie kanałów ssących pośrodku głowicy,to jest stary typ sprzed 86 roku.Kanały wodne i olejowe różnią się,ale nadal nie widzę różnicy w kształcie komór spalania.Zawory są bliżej progu gdyż średnica komory w starym m30 wynosiła ok 86 mm,w nowym b35 ok 90 mm.Marcin (sz4lony) ma racje,komora o mniejszej średnicy zwiekszy stopień sprężania,co ciekawe w starym b28 i b35 komory są o tej samej średnicy ok 86 mm,widać odcisk uszczelek,z lewej b28 z prawej b35:
    http://imageshack.us/f/69/ripk.jpg/
    to by wyjaśniało większy stopień sprężania w starym b35 wynoszącym 10:1
    Jednak moc silnika była taka sama jak w nowym b35 (9:1),zawory ssące 46 mm i mniejsze kanały dolotowe.Ciekaw jestem co z tego wyjdzie,głowica jest dość mocno splanowana ma wysokość ok 127 mm,pojemność komory spalania jest mniejsza,może być nawet porównywalna do pojemności b30,plus większe zawory i kanały może dać oczekiwany rezultat.
    Ostatnio edytowane przez marek1132 ; 01-07-2013 o 11:45
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    mam głowicę typ dwa. Głowic do M30 jest co najmniej 3 bo występowała jeszcze stara wersja z kopółką do góry na przekładni ślimakowej a nie jak teraz bezpośrednio na palcu w wałku,

    Ja widzę podobny kształt komór z tym że pierwsza odbiła by na kartce kształt grochu i nie jest to spowodowane planowaniem, a druga odbiła by okrągły ślad bo ma wglębienie, i powtażam jeszcze raz pierwsza jest płaska od góry a druga ma zaokrągloną komorę wstępną.

  5. #15
    Początkujący Użytkownik Awatar VIK
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    23
    BMW
    Kiedyś dawno temu E23 732i. Obecnie E38 M52+LPG
    Skąd
    Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
    Pozostaje więc sprawdzić objętość komór i składać.

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    28
    BMW
    e32 735 i
    Skąd
    biała podlaska
    Więc tak jak chcę złozyc duł z 3.5 a głowice wsadzic z 3,0 to jeszcze do głowicy kolektor tak i jaką uszczelkę kupić
    najlepiej do tego z 3.0 czy 3,5

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    uszczelka idzie od silnika 3.5 litrowego

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    28
    BMW
    e32 735 i
    Skąd
    biała podlaska
    już głowica siedzi jutro spróbuje odpalic jak czasu trochę znajdę

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    ale ktos tutaj próbuje zrobić wersję 192 km z m30b30??czy 218km z b35???podobno obie wersje nie miały sondy a miały większy stopień sprężania,dacie wieksze średnice to moment obr/ się zwiększy a moc może iść w dól
    miałem dawno temu na stole obie głowice z b35 jedna rok 86 a druga 91
    i ta z 86r miała mniejsze komory spalania i była bez sondy lecz już na EML-u

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    no to jakies nieporozumienie EML = ASC w 86? napewno była stara czapka w nowszym motorze, tak jak u mnie w bemie motor jest z 87 a auto z 89 raczej nie jest to ten sam silnik co z fabryki bo moja dostała centralnie w ryjek:( i pewnie oryginalny silnik zostal zmasakrowany bo az nadgięta była grodziowka.

Podobne wątki

  1. [silnik] wtryski M30B30 a B35
    Przez koNik_N w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 23:07
  2. z b30 na b35. co trza?
    Przez I_Love_7 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 13:04
  3. [elektryka] od czego 4 czujniki pod kolektorem ssącym m60b30??
    Przez kal!ber w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-08-2011, 12:24
  4. Pod kolektorem ssącym gruby czarny gumowy przewód?
    Przez Michael7 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 19:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •