Problem lekkiego odbicia przy dohamowywaniu mam i ja. To kwestia oleju w automatycznej skrzyni biegów bądź tłoczka mechatroniki - ja mam lekki wyciek z tulejki mechatroniki (braki oleju może powodować odbicie) i będę ją wymieniał wraz z wymianą oleju w skrzyni, miski i filtra. Po wymianie można ponoć od razu jechać bez konieczności adaptacji, ale nie wiem (ponoć po nalaniu oleju o identycznej specyfikacji, jak bieżący olej nie trzeba robić adaptacji). Jak coś dokonam też tego triczku, o którym piszesz i o którym już tutaj Forumowicze wspominali. Mam nadzieję, że tymi operacjami zlikwiduję to odbicie. Dam znać, gdy będę już po naprawie. Planuję ją w lipcu. Póki co, w mojej E65 wymianiam elementy zawieszenia - wahacze góra, dół, drążek kierowniczy i chcę też oddać maglownicę do regeneracji. Później amortyzatory....

Co powiecie o amortyzatorach firmy SACHS? Jest trochę różnych opinii na forach w necie - generalnie pozytywne...

Cytat Zamieszczone przez Pankracy666 Zobacz posta
Witam,

Mam problem a mianowicie nie mogę zrobić lub skasować adaptacji skrzyni biegów.

Podłączam interfejs uruchamiam program INPA potem > Transmission > Active > Kasowanie adaptacji skrzyni > "Adaptation celared" (niby się wszystko udało !).

Ruszam autem robię adaptację skrzyni biegów pierwsze 4 biegi są w porządku ale już 5 i 6 biegu za cholerę auto nie chce wrzucić przy niższych prędkościach niż :

- bieg numer (5) przy prędkości 78 km/h
- bieg numer (6) przy prędkości 101 km/h

Jest to dość irytujące ponieważ skrzynia zaciąga biegi zbyt wysoko i adaptacja nie chce dojść do skutku.

Mogę jechać i tydzień przy np. odpowiednio 77 km/h i 100 km/h i auto nie wrzuci wyższego biegu, dlaczego ? Co robię źle ?

Czy to może mieć powiązanie z przepływomierzem ? Kupiłem używany lecz przyszedł również uszkodzony, kupiłem kolejny nowy (bosch) jutro ma mi przyjść i będzie wymiana.

Zrobiłem również mały ten trick:

- włożyć kluczyk nie naciskając hamulca
- nacisnąć guzik START załączając zapłon (bez odpalenia silnika z hamulcem!)
- pedał gazu nacisnąć do pełna, poza kickdown (musi być całkowicie wciśnięty) i tak trzymamy 25 sek.
- po 25 sek. puszczamy pedał gazu, odpalamy silnik i ruszamy.


Autko po tym zabiegu zaczęło ciszej pracować i nie "huczy" jak przed zabiegiem. Biegi również zaczęły się szybciej przełączać (pierwsze 4 ).

Dodam, że przy do hamowaniu przy prędkości 3-4 km\h auto lubi sobie czasem szarpnąć lekko (to chyba dość znany fakt w E65), i nigdy nie robi tego podczas przełączania biegów, TYLKO przy do hamowaniu.

Co mogę zrobić z ta adaptacją ?

Pozdrawiam