[E65] Kasowanie adaptacja i ponowna adaptacja skrzyni biegów - Co robiê ¼le ?

W±tek: [E65] Kasowanie adaptacja i ponowna adaptacja skrzyni biegów - Co robiê ¼le ?

  1. Awatar Pankracy666

    Pankracy666 powiedzia³/a:

    [E65] Kasowanie adaptacji i ponowna adaptacja skrzyni biegów - Co robiê ¼le ?

    Witam,

    Mam problem a mianowicie nie mogê zrobiæ lub skasowaæ adaptacji skrzyni biegów.

    Pod³±czam interfejs uruchamiam program INPA potem > Transmission > Active > Kasowanie adaptacji skrzyni > "Adaptation celared" (niby siê wszystko uda³o !).

    Ruszam autem robiê adaptacjê skrzyni biegów pierwsze 4 biegi s± w porz±dku ale ju¿ 5 i 6 biegu za cholerê auto nie chce wrzuciæ przy ni¿szych prêdko¶ciach ni¿ :

    - bieg numer (5) przy prêdko¶ci 78 km/h
    - bieg numer (6) przy prêdko¶ci 101 km/h

    Jest to do¶æ irytuj±ce poniewa¿ skrzynia zaci±ga biegi zbyt wysoko i adaptacja nie chce doj¶æ do skutku.

    Mogê jechaæ i tydzieñ przy np. odpowiednio 77 km/h i 100 km/h i auto nie wrzuci wy¿szego biegu, dlaczego ? Co robiê ¼le ?

    Czy to mo¿e mieæ powi±zanie z przep³ywomierzem ? Kupi³em u¿ywany lecz przyszed³ równie¿ uszkodzony, kupi³em kolejny nowy (bosch) jutro ma mi przyj¶æ i bêdzie wymiana.

    Zrobi³em równie¿ ma³y ten trick:

    - w³o¿yæ kluczyk nie naciskaj±c hamulca
    - nacisn±æ guzik START za³±czaj±c zap³on (bez odpalenia silnika z hamulcem!)
    - peda³ gazu nacisn±æ do pe³na, poza kickdown (musi byæ ca³kowicie wci¶niêty) i tak trzymamy 25 sek.
    - po 25 sek. puszczamy peda³ gazu, odpalamy silnik i ruszamy.


    Autko po tym zabiegu zaczê³o ciszej pracowaæ i nie "huczy" jak przed zabiegiem. Biegi równie¿ zaczê³y siê szybciej prze³±czaæ (pierwsze 4 ).

    Dodam, ¿e przy do hamowaniu przy prêdko¶ci 3-4 km\h auto lubi sobie czasem szarpn±æ lekko (to chyba do¶æ znany fakt w E65), i nigdy nie robi tego podczas prze³±czania biegów, TYLKO przy do hamowaniu.

    Co mogê zrobiæ z ta adaptacj± ?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 12-06-2013 o 16:13
     
  2. Awatar Mateusz_S

    Mateusz_S powiedzia³/a:
    Problem lekkiego odbicia przy dohamowywaniu mam i ja. To kwestia oleju w automatycznej skrzyni biegów b±d¼ t³oczka mechatroniki - ja mam lekki wyciek z tulejki mechatroniki (braki oleju mo¿e powodowaæ odbicie) i bêdê j± wymienia³ wraz z wymian± oleju w skrzyni, miski i filtra. Po wymianie mo¿na ponoæ od razu jechaæ bez konieczno¶ci adaptacji, ale nie wiem (ponoæ po nalaniu oleju o identycznej specyfikacji, jak bie¿±cy olej nie trzeba robiæ adaptacji). Jak co¶ dokonam te¿ tego triczku, o którym piszesz i o którym ju¿ tutaj Forumowicze wspominali. Mam nadziejê, ¿e tymi operacjami zlikwidujê to odbicie. Dam znaæ, gdy bêdê ju¿ po naprawie. Planujê j± w lipcu. Póki co, w mojej E65 wymianiam elementy zawieszenia - wahacze góra, dó³, dr±¿ek kierowniczy i chcê te¿ oddaæ maglownicê do regeneracji. Pó¼niej amortyzatory....

    Co powiecie o amortyzatorach firmy SACHS? Jest trochê ró¿nych opinii na forach w necie - generalnie pozytywne...

    Cytat Zamieszczone przez Pankracy666 Zobacz posta
    Witam,

    Mam problem a mianowicie nie mogê zrobiæ lub skasowaæ adaptacji skrzyni biegów.

    Pod³±czam interfejs uruchamiam program INPA potem > Transmission > Active > Kasowanie adaptacji skrzyni > "Adaptation celared" (niby siê wszystko uda³o !).

    Ruszam autem robiê adaptacjê skrzyni biegów pierwsze 4 biegi s± w porz±dku ale ju¿ 5 i 6 biegu za cholerê auto nie chce wrzuciæ przy ni¿szych prêdko¶ciach ni¿ :

    - bieg numer (5) przy prêdko¶ci 78 km/h
    - bieg numer (6) przy prêdko¶ci 101 km/h

    Jest to do¶æ irytuj±ce poniewa¿ skrzynia zaci±ga biegi zbyt wysoko i adaptacja nie chce doj¶æ do skutku.

    Mogê jechaæ i tydzieñ przy np. odpowiednio 77 km/h i 100 km/h i auto nie wrzuci wy¿szego biegu, dlaczego ? Co robiê ¼le ?

    Czy to mo¿e mieæ powi±zanie z przep³ywomierzem ? Kupi³em u¿ywany lecz przyszed³ równie¿ uszkodzony, kupi³em kolejny nowy (bosch) jutro ma mi przyj¶æ i bêdzie wymiana.

    Zrobi³em równie¿ ma³y ten trick:

    - w³o¿yæ kluczyk nie naciskaj±c hamulca
    - nacisn±æ guzik START za³±czaj±c zap³on (bez odpalenia silnika z hamulcem!)
    - peda³ gazu nacisn±æ do pe³na, poza kickdown (musi byæ ca³kowicie wci¶niêty) i tak trzymamy 25 sek.
    - po 25 sek. puszczamy peda³ gazu, odpalamy silnik i ruszamy.


    Autko po tym zabiegu zaczê³o ciszej pracowaæ i nie "huczy" jak przed zabiegiem. Biegi równie¿ zaczê³y siê szybciej prze³±czaæ (pierwsze 4 ).

    Dodam, ¿e przy do hamowaniu przy prêdko¶ci 3-4 km\h auto lubi sobie czasem szarpn±æ lekko (to chyba do¶æ znany fakt w E65), i nigdy nie robi tego podczas prze³±czania biegów, TYLKO przy do hamowaniu.

    Co mogê zrobiæ z ta adaptacj± ?

    Pozdrawiam
     
  3. Awatar Pankracy666

    Pankracy666 powiedzia³/a:
    Olej + filtr + uszczelka mechatronicy by³a u mnie wymieniana. Oleju raczej jest tyle ile potrzeba poniewa¿ zalewany by³ tak jak to Pan Bóg przykaza³ czyli:

    - zalanie ile wchodzi,
    - ma³a przeja¿d¿ka,
    - dolanie reszty
     
  4. Awatar Sebek

    Sebek powiedzia³/a:
    A tloczki i adaper tez byl wymieniany ?

    Ile cykli jazdy adaptacyjnej wykonales ?

    Przelaczales skrzynie manualnie czy automatic ?

    Skrzynia zacznie pracowac poprawnie po wykonaniu calego cyklu jazdy adaptacyjnej.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!

     
  5. Awatar Pankracy666

    Pankracy666 powiedzia³/a:
    T³oczki i adapter - nie ruszane. (podaj mi koszt czê¶ci i robocizny je¿eli mo¿esz).

    Cykle jazdy adaptacyjnej 4 lub 5 (ale taka jazda bez za³±czenia wszystkich biegów w odpowiednim momencie to raczej nic nie da nie s±dzisz ? )

    Biegi prze³±cza³y siê same automatycznie, pó¼niej próbowa³em te¿ skrzyni "pomóc" po przez prze³±czenie biegów guzikiem na wy¿szy.

    Orientuje siê mo¿e kto¶ ile kosztuje wgranie nowego SOFTU do skrzyni biegów ? oraz czy kto¶ z woj. podlaskiego robi takie rzeczy ?

    Znalaz³em wypowiedz jakiego¶ cz³owieka o tym problemie:

    "Witam wszystkich.
    Je¿eli kto¶ mia³ taki przypadek lub wie co¶ na ten temat to bardzo proszê o pomoc.
    Moje BMW od pewnego czasu zaczê³o przy hamowaniu lekko szarpaæ tzn.gdy samochód ju¿ siê zatrzyma³ lub prawie zatrzyma³ jest odczuwalne tak jakby prze³o¿enie z trzeciego biegu na drugi(stuk,puk, czasem poruszy samochodem). Nie wystêpuje to za ka¿dym razem,ale jest bardzo denerwuj±ce.Zdarzy³o siê,¿e podczas mocnego przy³o¿enia gazu szarpn±³ równie¿ do przodu po czym przeszed³ w tryb awaryjny.Po ponownym uruchomieniu silnika tryb awar.siê wy³±czy³. Mechanik od skrzyñ biegów powiedzia³,¿e jest to chyba wina sterowania i elektrozaworów skrzyni biegów.Wymienili¶my ca³e sterowanie i problem dalej siê powtarza. Serwis BMW nie stwierdzi³ ¿adnych usterek elektronicznych i mechanicznych, wgrali nowe oprogramowanie skrzyni ,przeprowadzili jej adaptacje z nauk± jazdy i dalej nic- roz³o¿yli rêce -nie wiedz± co jest przyczyn±.

    pomocy

    z góry dziêkujê

    Zbyszek"

    Ciekawi mnie czy da³ ju¿ sobie z tym radê, z tego co pisze to wymieni³ praktycznie wszystko i dalej NIC.
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 12-06-2013 o 15:00
     
  6. Awatar Sebek

    Sebek powiedzia³/a:
    Wymiana samego separatora w mechatronicu mija sie z celem.

    Jak juz miales go rzebranego to trzeba bylo od razu wymienic tloczki, one sa najczesciej przyczyna szarpniecia przy hamowaniu,

    koszt 150 zl:





    Do tego koniecznie adapter (okular) to jest podstawa ! :







    Gdzie kupowales te graty ?

    Nikt ci nie wytlumaczyl co i jak ?

    Gdybys sie zglosil do mnie to po pierwsze wszystkiego bys sie dowiedzial a po drugie dostal bys najnizsza cene w PL na te podzespoly.

    Czy mechatronic po wyciagnieciu zostal dokladnie wyczyszczony ?

    Nie szukaj w necie takich historii bo zawsze znajda sie jakies ekstremalne przypadki.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!

     
  7. Awatar Pankracy666

    Pankracy666 powiedzia³/a:
    Rzeczy kupowa³em u Ciebie kolego :), dodatkowo jeszcze dzwoni³em ¿eby¶ wyt³umaczy³ mechanikowi jak wymieniæ ten olej i zamontowaæ uszczelkê mechatronicy :).

    To by³o jakie¶ pó³ roku temu.

    Ile kosztuje ten adapter ?
     
  8. Awatar Sebek

    Sebek powiedzia³/a:
    :D:D:D

    Niezly numer.

    Pomyliles po prostu pojecia a ja Ciebie jako klienta juz nie pamietalem.

    Ty wymieniales olej z misa a do tego tuleje wtyku mechatronica !

    Mechatronica wogole nie ruszales .... i teraz wszystko jest jasne.


    Zeby problem zniknal nalezalo by wymienic uszczelke mechatronica (separator), tloczki. adapter i wyczyscic mechatronic ...

    Czyli to co na fotkach wyzej plus to:



    Szkoda ze wszystko nie zostalo zrobione za jdenym razem.

    Separator 275, adapter 45, tloczki 150 ...
    Ostatnio edytowane przez Sebek ; 12-06-2013 o 17:19
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!

     
  9. Awatar Pankracy666

    Pankracy666 powiedzia³/a:
    Nie ca³e 500 z³. Du¿o jest z tym roboty ? Ka¿dy mechanik to ogarnie ?

    Przy wymianie tych rzeczy olej mo¿e zostaæ ten sam ?

    Pozostaje jeszcze sprawa tej mojej adaptacji skrzyni nieszczê¶liwej :).

    Co ciekawe jak je¿d¿ê mniej agresywnie te szarpniêcie przy do hamowaniu jest bardzo s³abe prawie nie wyczuwalne. Inaczej jest przy je¼dzie agresywnej wtedy czuæ mocniejsze szarpniêcie.
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 15-06-2013 o 19:39
     
  10. Awatar miro

    miro powiedzia³/a:
    Cytat Zamieszczone przez Pankracy666 Zobacz posta
    Nie ca³e 500 z³. Du¿o jest z tym roboty ? Ka¿dy mechanik to ogarnie ?

    Przy wymianie tych rzeczy olej mo¿e zostaæ ten sam ?

    Pozostaje jeszcze sprawa tej mojej adaptacji skrzyni nieszczê¶liwej :).

    Co ciekawe jak je¿d¿ê mniej agresywnie te szarpniêcie przy do hamowaniu jest bardzo s³abe prawie nie wyczuwalne. Inaczej jest przy je¼dzie agresywnej wtedy czuæ mocniejsze szarpniêcie.
    I jak? Uda³o siê rozwi±zaæ problem?
    Pozdrawiam Miro