Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 44

W±tek: [E65] Kasowanie adaptacja i ponowna adaptacja skrzyni biegów - Co robiê ¼le ?

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Pankracy666
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    166
    BMW
    by³o - E65 730D
    Sk±d
    P(r)OLAND

    [E65] Kasowanie adaptacji i ponowna adaptacja skrzyni biegów - Co robiê ¼le ?

    Witam,

    Mam problem a mianowicie nie mogê zrobiæ lub skasowaæ adaptacji skrzyni biegów.

    Pod³±czam interfejs uruchamiam program INPA potem > Transmission > Active > Kasowanie adaptacji skrzyni > "Adaptation celared" (niby siê wszystko uda³o !).

    Ruszam autem robiê adaptacjê skrzyni biegów pierwsze 4 biegi s± w porz±dku ale ju¿ 5 i 6 biegu za cholerê auto nie chce wrzuciæ przy ni¿szych prêdko¶ciach ni¿ :

    - bieg numer (5) przy prêdko¶ci 78 km/h
    - bieg numer (6) przy prêdko¶ci 101 km/h

    Jest to do¶æ irytuj±ce poniewa¿ skrzynia zaci±ga biegi zbyt wysoko i adaptacja nie chce doj¶æ do skutku.

    Mogê jechaæ i tydzieñ przy np. odpowiednio 77 km/h i 100 km/h i auto nie wrzuci wy¿szego biegu, dlaczego ? Co robiê ¼le ?

    Czy to mo¿e mieæ powi±zanie z przep³ywomierzem ? Kupi³em u¿ywany lecz przyszed³ równie¿ uszkodzony, kupi³em kolejny nowy (bosch) jutro ma mi przyj¶æ i bêdzie wymiana.

    Zrobi³em równie¿ ma³y ten trick:

    - w³o¿yæ kluczyk nie naciskaj±c hamulca
    - nacisn±æ guzik START za³±czaj±c zap³on (bez odpalenia silnika z hamulcem!)
    - peda³ gazu nacisn±æ do pe³na, poza kickdown (musi byæ ca³kowicie wci¶niêty) i tak trzymamy 25 sek.
    - po 25 sek. puszczamy peda³ gazu, odpalamy silnik i ruszamy.


    Autko po tym zabiegu zaczê³o ciszej pracowaæ i nie "huczy" jak przed zabiegiem. Biegi równie¿ zaczê³y siê szybciej prze³±czaæ (pierwsze 4 ).

    Dodam, ¿e przy do hamowaniu przy prêdko¶ci 3-4 km\h auto lubi sobie czasem szarpn±æ lekko (to chyba do¶æ znany fakt w E65), i nigdy nie robi tego podczas prze³±czania biegów, TYLKO przy do hamowaniu.

    Co mogê zrobiæ z ta adaptacj± ?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 12-06-2013 o 16:13

  2. #2
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Mateusz_S
    Do³±czy³
    Apr 2013
    Posty
    98
    BMW
    730d E65
    Sk±d
    Warszawa
    Problem lekkiego odbicia przy dohamowywaniu mam i ja. To kwestia oleju w automatycznej skrzyni biegów b±d¼ t³oczka mechatroniki - ja mam lekki wyciek z tulejki mechatroniki (braki oleju mo¿e powodowaæ odbicie) i bêdê j± wymienia³ wraz z wymian± oleju w skrzyni, miski i filtra. Po wymianie mo¿na ponoæ od razu jechaæ bez konieczno¶ci adaptacji, ale nie wiem (ponoæ po nalaniu oleju o identycznej specyfikacji, jak bie¿±cy olej nie trzeba robiæ adaptacji). Jak co¶ dokonam te¿ tego triczku, o którym piszesz i o którym ju¿ tutaj Forumowicze wspominali. Mam nadziejê, ¿e tymi operacjami zlikwidujê to odbicie. Dam znaæ, gdy bêdê ju¿ po naprawie. Planujê j± w lipcu. Póki co, w mojej E65 wymianiam elementy zawieszenia - wahacze góra, dó³, dr±¿ek kierowniczy i chcê te¿ oddaæ maglownicê do regeneracji. Pó¼niej amortyzatory....

    Co powiecie o amortyzatorach firmy SACHS? Jest trochê ró¿nych opinii na forach w necie - generalnie pozytywne...

    Cytat Zamieszczone przez Pankracy666 Zobacz posta
    Witam,

    Mam problem a mianowicie nie mogê zrobiæ lub skasowaæ adaptacji skrzyni biegów.

    Pod³±czam interfejs uruchamiam program INPA potem > Transmission > Active > Kasowanie adaptacji skrzyni > "Adaptation celared" (niby siê wszystko uda³o !).

    Ruszam autem robiê adaptacjê skrzyni biegów pierwsze 4 biegi s± w porz±dku ale ju¿ 5 i 6 biegu za cholerê auto nie chce wrzuciæ przy ni¿szych prêdko¶ciach ni¿ :

    - bieg numer (5) przy prêdko¶ci 78 km/h
    - bieg numer (6) przy prêdko¶ci 101 km/h

    Jest to do¶æ irytuj±ce poniewa¿ skrzynia zaci±ga biegi zbyt wysoko i adaptacja nie chce doj¶æ do skutku.

    Mogê jechaæ i tydzieñ przy np. odpowiednio 77 km/h i 100 km/h i auto nie wrzuci wy¿szego biegu, dlaczego ? Co robiê ¼le ?

    Czy to mo¿e mieæ powi±zanie z przep³ywomierzem ? Kupi³em u¿ywany lecz przyszed³ równie¿ uszkodzony, kupi³em kolejny nowy (bosch) jutro ma mi przyj¶æ i bêdzie wymiana.

    Zrobi³em równie¿ ma³y ten trick:

    - w³o¿yæ kluczyk nie naciskaj±c hamulca
    - nacisn±æ guzik START za³±czaj±c zap³on (bez odpalenia silnika z hamulcem!)
    - peda³ gazu nacisn±æ do pe³na, poza kickdown (musi byæ ca³kowicie wci¶niêty) i tak trzymamy 25 sek.
    - po 25 sek. puszczamy peda³ gazu, odpalamy silnik i ruszamy.


    Autko po tym zabiegu zaczê³o ciszej pracowaæ i nie "huczy" jak przed zabiegiem. Biegi równie¿ zaczê³y siê szybciej prze³±czaæ (pierwsze 4 ).

    Dodam, ¿e przy do hamowaniu przy prêdko¶ci 3-4 km\h auto lubi sobie czasem szarpn±æ lekko (to chyba do¶æ znany fakt w E65), i nigdy nie robi tego podczas prze³±czania biegów, TYLKO przy do hamowaniu.

    Co mogê zrobiæ z ta adaptacj± ?

    Pozdrawiam

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Pankracy666
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    166
    BMW
    by³o - E65 730D
    Sk±d
    P(r)OLAND
    Olej + filtr + uszczelka mechatronicy by³a u mnie wymieniana. Oleju raczej jest tyle ile potrzeba poniewa¿ zalewany by³ tak jak to Pan Bóg przykaza³ czyli:

    - zalanie ile wchodzi,
    - ma³a przeja¿d¿ka,
    - dolanie reszty

  4. #4
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    A tloczki i adaper tez byl wymieniany ?

    Ile cykli jazdy adaptacyjnej wykonales ?

    Przelaczales skrzynie manualnie czy automatic ?

    Skrzynia zacznie pracowac poprawnie po wykonaniu calego cyklu jazdy adaptacyjnej.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Pankracy666
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    166
    BMW
    by³o - E65 730D
    Sk±d
    P(r)OLAND
    T³oczki i adapter - nie ruszane. (podaj mi koszt czê¶ci i robocizny je¿eli mo¿esz).

    Cykle jazdy adaptacyjnej 4 lub 5 (ale taka jazda bez za³±czenia wszystkich biegów w odpowiednim momencie to raczej nic nie da nie s±dzisz ? )

    Biegi prze³±cza³y siê same automatycznie, pó¼niej próbowa³em te¿ skrzyni "pomóc" po przez prze³±czenie biegów guzikiem na wy¿szy.

    Orientuje siê mo¿e kto¶ ile kosztuje wgranie nowego SOFTU do skrzyni biegów ? oraz czy kto¶ z woj. podlaskiego robi takie rzeczy ?

    Znalaz³em wypowiedz jakiego¶ cz³owieka o tym problemie:

    "Witam wszystkich.
    Je¿eli kto¶ mia³ taki przypadek lub wie co¶ na ten temat to bardzo proszê o pomoc.
    Moje BMW od pewnego czasu zaczê³o przy hamowaniu lekko szarpaæ tzn.gdy samochód ju¿ siê zatrzyma³ lub prawie zatrzyma³ jest odczuwalne tak jakby prze³o¿enie z trzeciego biegu na drugi(stuk,puk, czasem poruszy samochodem). Nie wystêpuje to za ka¿dym razem,ale jest bardzo denerwuj±ce.Zdarzy³o siê,¿e podczas mocnego przy³o¿enia gazu szarpn±³ równie¿ do przodu po czym przeszed³ w tryb awaryjny.Po ponownym uruchomieniu silnika tryb awar.siê wy³±czy³. Mechanik od skrzyñ biegów powiedzia³,¿e jest to chyba wina sterowania i elektrozaworów skrzyni biegów.Wymienili¶my ca³e sterowanie i problem dalej siê powtarza. Serwis BMW nie stwierdzi³ ¿adnych usterek elektronicznych i mechanicznych, wgrali nowe oprogramowanie skrzyni ,przeprowadzili jej adaptacje z nauk± jazdy i dalej nic- roz³o¿yli rêce -nie wiedz± co jest przyczyn±.

    pomocy

    z góry dziêkujê

    Zbyszek"

    Ciekawi mnie czy da³ ju¿ sobie z tym radê, z tego co pisze to wymieni³ praktycznie wszystko i dalej NIC.
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 12-06-2013 o 15:00

  6. #6
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    Wymiana samego separatora w mechatronicu mija sie z celem.

    Jak juz miales go rzebranego to trzeba bylo od razu wymienic tloczki, one sa najczesciej przyczyna szarpniecia przy hamowaniu,

    koszt 150 zl:





    Do tego koniecznie adapter (okular) to jest podstawa ! :







    Gdzie kupowales te graty ?

    Nikt ci nie wytlumaczyl co i jak ?

    Gdybys sie zglosil do mnie to po pierwsze wszystkiego bys sie dowiedzial a po drugie dostal bys najnizsza cene w PL na te podzespoly.

    Czy mechatronic po wyciagnieciu zostal dokladnie wyczyszczony ?

    Nie szukaj w necie takich historii bo zawsze znajda sie jakies ekstremalne przypadki.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Pankracy666
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    166
    BMW
    by³o - E65 730D
    Sk±d
    P(r)OLAND
    Rzeczy kupowa³em u Ciebie kolego :), dodatkowo jeszcze dzwoni³em ¿eby¶ wyt³umaczy³ mechanikowi jak wymieniæ ten olej i zamontowaæ uszczelkê mechatronicy :).

    To by³o jakie¶ pó³ roku temu.

    Ile kosztuje ten adapter ?

  8. #8
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    :D:D:D

    Niezly numer.

    Pomyliles po prostu pojecia a ja Ciebie jako klienta juz nie pamietalem.

    Ty wymieniales olej z misa a do tego tuleje wtyku mechatronica !

    Mechatronica wogole nie ruszales .... i teraz wszystko jest jasne.


    Zeby problem zniknal nalezalo by wymienic uszczelke mechatronica (separator), tloczki. adapter i wyczyscic mechatronic ...

    Czyli to co na fotkach wyzej plus to:



    Szkoda ze wszystko nie zostalo zrobione za jdenym razem.

    Separator 275, adapter 45, tloczki 150 ...
    Ostatnio edytowane przez Sebek ; 12-06-2013 o 17:19
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Pankracy666
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    166
    BMW
    by³o - E65 730D
    Sk±d
    P(r)OLAND
    Nie ca³e 500 z³. Du¿o jest z tym roboty ? Ka¿dy mechanik to ogarnie ?

    Przy wymianie tych rzeczy olej mo¿e zostaæ ten sam ?

    Pozostaje jeszcze sprawa tej mojej adaptacji skrzyni nieszczê¶liwej :).

    Co ciekawe jak je¿d¿ê mniej agresywnie te szarpniêcie przy do hamowaniu jest bardzo s³abe prawie nie wyczuwalne. Inaczej jest przy je¼dzie agresywnej wtedy czuæ mocniejsze szarpniêcie.
    Ostatnio edytowane przez Pankracy666 ; 15-06-2013 o 19:39

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Cytat Zamieszczone przez Pankracy666 Zobacz posta
    Nie ca³e 500 z³. Du¿o jest z tym roboty ? Ka¿dy mechanik to ogarnie ?

    Przy wymianie tych rzeczy olej mo¿e zostaæ ten sam ?

    Pozostaje jeszcze sprawa tej mojej adaptacji skrzyni nieszczê¶liwej :).

    Co ciekawe jak je¿d¿ê mniej agresywnie te szarpniêcie przy do hamowaniu jest bardzo s³abe prawie nie wyczuwalne. Inaczej jest przy je¼dzie agresywnej wtedy czuæ mocniejsze szarpniêcie.
    I jak? Uda³o siê rozwi±zaæ problem?
    Pozdrawiam Miro

Podobne w±tki

  1. [elektronika] Ponowna adaptacja peda³u gazu M73
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2015, 16:42
  2. [elektronika] adaptacja przep³ywomierza e65
    Przez lukasz7 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 10:38
  3. Adaptacja skrzyni biegów
    Przez Krzykacz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 20:18
  4. [silnik] przepustnica elektroniczna - adaptacja
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-04-2013, 10:41
  5. Silnik krokowy 4,4 N62 e65, wymiana uszczelek, adaptacja ...
    Przez olejus w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 13:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •