Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
Cytat Zamieszczone przez czoobek
Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
e32 750 zawsze 4hp24


Cytat Zamieszczone przez czoobek
zalezy jaki olej ja wlewalem mineralny bo do takich starych skrzyn nie oplaca sie lac innego oleju

że co prosze?
cos nie jasne?? koszt oleju syntetyka albo polsyntet jest kosmos zeby wlac go do auta ktore jest warte pare tys zl, albo za ta cene qpic druga skrzynie... jestem milosnikiem e32 i naprawde wpakowalem mase pieniedzy w swoja byla e32 ale sa to juz "zasluzone" autka i nie ma po co przesadzac w kosztach....
nie jasne jest twoje podejscie - wlany ma byc taki olej jaki jest dedykowany do 4HP22 i tak sie sklada ze jest tanszy od tego na ktorych pracuja nowsze skrzynie (np syntetyk do 5HP). piszesz ze jestes "milosnikiem e32" co powinno oznaczac ze eksploatujac auto inwestujesz tyle ile wymaga dana sytucaja. jesli cena oleju do skrzyni to dla ciebie "kosmos" to w prostej linii prowadzi do naprawiania auta drutem i plastrem, w wydaniu e32 stawia cie to w nieciekawym swietle - zapytaj wlascicieli "zasluzonych" mercedesow ew. volvo czy tankuja je olejem, mazutem albo opalem a tapicerke mocuja na blachowkretach?


Cytat Zamieszczone przez amato
Olej przekładniowy (w skrzyni biegów)? Pole to jest pod polem definiującym zastosowany typ skrzyni biegów: 4HP-22/EH
wszystko OK, tylko ze pojecie "olej przekladniowy" jest malo precyzyjne (bo np. nie polski olej przekladniowy Hipol czy gorszy syf) - ma byc ATF automatic transmission fluid np. ELF czerwony i koniec bicia piany

Cytat Zamieszczone przez amato
No więc jak to jest z tym olejem - jak skrzynia szarpie przy zmianie biegów, to wlewając nowy olej mogę jej zaszkodzić jeszcze bardziej w przypadku jeśli przyczyną jest zbyt mała ilość oleju (lub jego zużycie/rozrzedzenie) ?

Czy też kategorycznie objaw taki nie jest winą niewłaściwego oleju ?
proponuje podejc do tego tak: masz kulejacą skrzynie i jest tak najprawdopodobniej z kilku powodow:

- niski stan oleju moze byc przyczyna - ratuje cie dolewka ktora moze pomoc w sposob DORAŹNY, nie traktuj tego jako remedium i gwarancje na wieczne dzialanie

- odnies swoja skrzynie automatyczna do silnika - oba te elementy dobrze pracuja na dobrym i czystym oleju, jesli twoje podejscie do tematu jest takie jak piszesz powyzej to mozesz sie porownac do szerokiego grona uzytkownikow samochodow ktorzy o wymianach oleju silnikowego nie slyszeli nigdy, a dolejwaja go tylko wtedy gdy przypomni im o tym pewna czerwona kontrolka (tak, tak ciśnienia) wiec moze bez sensu jest szerzyc opinie o tym ze oleju w ASB sie nie zmiania albo ze zmiana oleju powoduje uszkodzenie skrzyni, bo jest to tak samo jak z silnikiem - jak sie jezdzi 10 lat na przepale, to nie dziwne ze jak sie go nagle zmieni na swierzy to panewki chca wyskoczyc - to sa elementarne zagadnienia ktore nie powinny dziwic nawet uzytkownikow polonezow, podczas gdu od ludzi na takim forum nalezaloby oczkiwac nieco wiekszej "kultury technicznej" zwlaszcza w temacie motoryzacyjnym - chyba czas skonczyc wypisywanie takich rewelacji?

idac twoim tokiem myslenie to przy zepsutej czy niedomagajacej skrzyni biegow po co bawic sie w naprawe skrzyni biegow jak mozna kupic nowa za parenascie tysiecy euro (jak padnie skrzynia to sytuacja tego wymaga). po to sa atf syntetyki polsyntetyki i mineraly aby kazdy mogl sobie wybrac olej w granicach dopuszczalnosci danego urzadzenia.wkladajac 3.5tys zl w naprawe skrzyni biegow wolalem zaplacic ok 300zl za olej niz ponad tysiac zl, a skrzynia ma sie super i jezdzi bezproblemowo....wiec po co przeplacac?? mozesz zasiegnac informacji od uzytkownika Nino jak sie ma moja byla e32 z tapicerka na gwozdzie i drewnianych kolach :P