Szacun :)
Szacun :)
[URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]
Zawieszenia z dwiema różnymi sprężynami na kolumnę są dość popularne w tuningowych zawieszeniach gwintowanych, nie tylko w sporcie. Do e38 również można takie coś kupić ;)
Ja np mam czerwone sprezyny ktore maja mało zwoii i sa bardzo twarde i niskie tydzien temu zalozylem czerwone ktore mialy ich wiecej auto jest bardziej komfortowe ale za to jest wyzsze i gorzej sie trzyma drogi.
_______________________
http://img530.imageshack.us/img530/4773/albumgm8.jpg
tak jak napisalem ...wazna jest tez srednica zwoju..
Akurat u mnie średnica jest taka sama tylko może są bardziej utwardzone.
ciezko powiedziec..moze material z ktorego jest zrobiona sprezyna jest inny.. ja mialem kiedys 35mm Fintec a teraz mam 40mm AP i to zupelnie inna bajka na korzysc AP ;) a ilosc zwoji i chyba grubosc jednakowa
Twardość i progresywność sprężyn zależy od producenta. Springi poddawane są testom na siłę ściskającą i rozciągającą, każdy producent ma własne widzimisie co do twardości, miękkości i reakcji . Producenci muszą zachować certyfikaty bezpieczeństwa springi nie mogą być za miękkie czy za twarde.
Pamiętajmy że, jak już wspomniałem , inwestując w sprężyny sportowe warto zastanowić się nad odpowiednimi do nich amortyzatorami.
Wspomniałem wcześniej o firmie produkującej zamienniki gumowych elementów zawieszenia, przeguby itp.
Oto strona producenta
http://www.powerflex.co.uk/
wielu sprzedajacych twierdzi ze seryjny amor wytrzyma do sprezyny obnizajacej max 40mm wiesz cos na temat?
jeden sprzedawca powiedzial ze wlasciwie do obnizajacych sprezyn powinno sie stosowac tylko Bilsteina.. bo wtedy pytalem sie o Sachsa wiec pan mi odpowiedzial ze ten amor jest tylko do seryjnych sprezyn ..
nie wiem komu wierzyc..
faktem jest to ze jak mialem sprezyny 50mm H&R i amory Bilstein B4 bylo naprawde kiepsko z komfortem nawet przy 16"...
(Bilstein B4 jest to amor jednorurowy wysokocisnieniowy gazowy-twardy..)
niedawno zmienilem sprezynki na AP 40mm i mam te same amory ... i wlasciwie jest idealnie.. nie jest twardo ani miekko..moze amor teraz wlasciwie pracuje..
faktem jest to ze komfort mam wystarczajacy :)
teraz zastanawiam sie nad tylem...bo tam mam Fintec 35mm ale sadzac po tych AP to te obecne sa zdecydowanie mieksze(kiedys mialem tez przod Fintec 35mm i wzgledem AP 40mm te sa zdecydowanie bardziej komfortowe od Fintec)... wiec jesli ktos chcialby kupic sprezynki AP na przod to moge sie sklepac na komplet i ja wezme tyl ... naprawde polecam AP!!!
7ka - jeśli jeździsz w 100% po równych drogach o bardzo dobrej nawierzchni to B4 spełni swoją rolę ponieważ jest wystarczająco twardy. Ja osobiście zmieniłbym na amortyzator o skróconym skoku ponieważ poniżej 25mm od fabryki , producenci zalecają montaż takich amortyzatorów. Ja osobiście przerabiałem temat z zawiasem WEITEC , H&R oraz SUPERSPORT. Nie miałem żadnych problemów z jazdą, dobijaniem itp. Zawsze stosowałem amortyzatory o skróconym skoku. Oczywiście nie montowałem zawiasu sportowego nigdy w 7er.
Jeśli jesteś zadowolony z obecnych springów, spełniają one Twoje wymogi trakcyjne, to pojeździj na B4 i sprawdź czy nie odbija amortyzator na wybojach. Pamiętaj , że amortyzator o skróconym skoku również obniża autko. Jest krótszy. Ja stosowałem amortyzatory SUPERSPORT oraz WEITEC 2,5 cm krótsze od seryjnych, a jeśli chodzi o springi to zawsze u mnie siedziały H&R progresy.
drogi mam nawet niezle ;)
ale te krotkie amory to juz nie jest taka tania sprawa... B8 Sprint to koszt ok 250 za szt... :x