-
Zaawansowany Użytkownik
4,4i vs. 3.5i
Witam. Szanowni Koledzy, po kilku latach bezproblemowej jazdy 740d nosze się z zamiarem przesiadki na benzyniaka. Z góry dopuszczam modele 2.8 oraz 5.4- pierwszy z racji ubogiego wyposażenia i mizernych osiągów, drugi z racji spalania oraz ogólnych wysokich kosztów eksploatacji. Pozostają mi wersje 4,4 oraz 3.5 litra. I teraz moje pytania:
1) Czy prawdą jest że 3.5 po lifie nie posiada vanosów?
2) Który z w.w motorów jest lepszym wyborem i dlaczego?
3) W razie czego, jaki jest koszt regeneracji vanosów?
4) Czy prawdą jest że wymiana uszczelek pod głowicami oraz pokrywami zaworów to koszt +/- 5.000zł?
Na zakup auta mam 25.000zł, interesuje mnie tylko i wyłącznie wersja e38 poliftowa. Jestem z mazowsza.
Z góry uprzejmie dziękuję za informacje.
-
Zaawansowany Użytkownik
Hmmm.Witaj .W sumie to zbytnio Ci nie pomoge gdyż samochodami z innym silnikiem w 7-ce nie jeżdziłem , ale z racji tego że uzytkuje 735i po liftingu i długo szukałem mojej 7-ki ,szukałem właśnie 4.4l, i nie znalazłem odpowiednio utrzymanego egzemplarza ,wiec zdecydowałem się na ciut słabszy i oszczędniejszy.W zupełnosci wystarczający silnik ,tak powiem.W mechanice nie siedzę wiec co do wanosów Ci nie pomoge. Silnik v8 jest tu i tu także może jak określisz do czego ten samochód Ci bedzie służył to uzyskasz sam odpowiedz,którą wersje wybrac.co do wyposarzenia to mysle że 4.4 lczęsto są lepiej skonfigurowane.
-
Zaawansowany Użytkownik
mój 3.5 przed liftem nie posiada vanosów. Ostatnio robilem uszczelki pod pokrywa zaworów koszt nowych uszczelek nie najtanszych to 135zl szt. + 80zł robota.
-
Zaawansowany Użytkownik
Hej, dzięki za odpowiedzi. Auta potrzebuję do normalnej jazdy z rodziną a nie jako zabawki weekendowej.
-
Doświadczony Użytkownik
A dlaczego już nie diesel? Sam nie mam wiedzy na temat tych silników V8, Ale poważnie myślę nad 740d tam jest jedno turbo? Boje się troche commnon rail i Vki w dieslu a tobie jak się użytkowało to auto i ile spala? nie wiele jest 740d więc korzystam z okazji żeby się trochę popytać
-
Zaawansowany Użytkownik
tam są 2 turbiny. Z czego jedna wraz ze sterownikiem w ASO kosztuje 10.900zł. Jest to wersja droższa w utrzymaniu niż 750i. Jeździ genialnie bo 500Nm które pompuje ten silnik po prostu unosi bude w powietrze.
-
Doświadczony Użytkownik
a no właśnie na wikipedi nie pisze twin turbo, możliwości regeneracji turbin nie ma? w silniku jest coś do popsucia czy ogólnie jeśli turbo i wtryski czują się dobrze to bezproblemowa jazda dobre paliwo i części ekspoatacyjne?
Kusi mnie ten silnik bo nie jestem zwolennikiem gazu w tych autach a spalanie on jest przyzwoite moc tak samo no i dźwięk bardzo ładny jak benzynowego silnika.
-
Zaawansowany Użytkownik
Sama turbina jako turbina jest regenerowalna ale już jej sterownik nie. A uwierz mi że psuje się on często. Samego sterownika nie można kupić, ino z turbem. I nie spotkałem się jeszcze z 4.0d w którym wszystkie wtryski dawkują paliwo w takiej samej ilości, czyli musisz regenerować. Policz sobie...
-
Doświadczony Użytkownik
Dzięki YBSA wiem jakie są ceny i regeneracja wtrysków CR zwykłej R4 niektórych wykańcza.
No cóż takie życie fajny motor z niepotrzebną elektroniką. Wystarczyły by mechaniczne wtyskiwacze i pompa i zwykłe turbo wcale gorzej by to nie jeździło.
Miałem raz Diesla i rozstałem się z nim z uwagi na zbędną elektronikę tj. elektroniczną pompę zmieniłem na mechaniczną niby nic ale 1000zł kosztowało potem padło Turbo pomyślałem Pies cię trącał kopciuchu i pokłuciłem się od tamtej pory z Dieslami.
-
Doświadczony Użytkownik
ten silnik ma opinię droższe w serwisie jak V12 i generuje 560Nm a nie 500 tqakże skrzynia ma co robic bo 5HP30 przenosi max 560Nm właśnie
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum